Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Korozja i powłoki ochronne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Korozja i powłoki ochronne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bosacka <Monika.Bosacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Filipek <Elzbieta.Filipek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu chemii ogólnej i nieorganicznej, podstaw elektrochemii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z korozją
C-2Zapoznanie studentów z typami korozji
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymimetodami ochrony przed korozją.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Definicja i klasyfikacja zwjawisk korozyjnych. Straty wywołane zniszczeniem korozyjnymi.1
T-W-2Rodzaje elektrod. Elektrody mieszane - zwartw ogniwa korozyjne. Pasywacja metali.2
T-W-3Korozja tworzyw sztucznych, betonów i ceramiki przemysłowej.2
T-W-4Typy powłok ochronnych: metalowe, malarskie, z tworzyw sztucznych, konwersyjne ceramiczne. Sposoby otrzymywania poszczególnych powłok ochronnych4
T-W-5Mechanizmy działania powlok ochronnych. Zastosowania powłok ochronnych - przykłady.4
T-W-6Kolokwium zaliczeniowe2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Praca z literaturą rozszerzającą materiał przedstawiony na wykładach.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna związana z wykładem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D12b_W01
Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe pojęcia związne z korozją, potrafi scharakteryzować zjawiska korozji.
ICHP_1A_W13C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1S-1
ICHP_1A_D12b_W02
Student potrafi scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz wskazać najlepszą do konkretnego zastosowania.
ICHP_1A_W14, ICHP_1A_W15C-2, C-3T-W-5, T-W-4M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D12b_U01
Student potrafi zaanalizować materiał skorodowany oraz zaproponować zastoswoanie odpowiedniej powłoki ochronnej
ICHP_1A_U10, ICHP_1A_U17C-2, C-3T-W-5, T-W-1, T-W-4M-1S-1
ICHP_1A_D12b_U02
Student potrafi poszukiwać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
ICHP_1A_U05, ICHP_1A_U01, ICHP_1A_U14C-1, C-2T-W-2, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D12b_K01
ma świadomość wpływu procesów korozji na materiały konstrukcyjne i i rozumie jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ICHP_1A_K02C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D12b_W01
Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe pojęcia związne z korozją, potrafi scharakteryzować zjawiska korozji.
2,0Student nie potrafi poprawnie zdefiniować podstawowych pojęć związanych z korozją oraz nie potrafi scharakteryzować zjawiska korozji.
3,0Student potrafi wnieznacznym stopniu ( 55-69%) zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
3,5Student potrafi w 70-79% zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
4,0Student potrafi w 80-89% zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
4,5Student potrafi w 90-95% zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
5,0Student potrafi bardzo dobrze (powyżej 95%) zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
ICHP_1A_D12b_W02
Student potrafi scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz wskazać najlepszą do konkretnego zastosowania.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować najpopularniejszych typów powłok ochronnych oraz nie potrafi wskazać najlepszej powłoki do konkretnego zastosowania.
3,0Student potrafi w ograniczonym zakresie (55-69%) scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
3,5Student potrafi w 70-79% scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
4,0Student potrafi w 80-89% scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
4,5Student potrafi w 90-95% scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
5,0Student potrafi prawidłowo (powyżej 95%) scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D12b_U01
Student potrafi zaanalizować materiał skorodowany oraz zaproponować zastoswoanie odpowiedniej powłoki ochronnej
2,0Student nie potrafi zaanalizować materiału skorodowanego oraz nie potrafi zastosowć odpowiedniej powłoki ochronnej
3,0Student potrafi w nieznacznym stopniu (55-69%) zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
3,5Student potrafi w 70-79% zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
4,0Student potrafi w 80-89% zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
4,5Student potrafi w 90-95% zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
5,0Student potrafi praktycznie bezbłędnie (powyżej 95%) zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
ICHP_1A_D12b_U02
Student potrafi poszukiwać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
2,0Student nie potrafi poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
3,0Student potrafi w najczęstszych przypadkach poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
3,5Student potrafi w 70-79% poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
4,0Student potrafi w 80-89% poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
4,5Student potrafi w 90-95% poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
5,0Student potrafi bezbłędnie (powyżej 95%) poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D12b_K01
ma świadomość wpływu procesów korozji na materiały konstrukcyjne i i rozumie jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i nie rozumie wpływu korozji na środowisko oraz związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne ale nie rozumie wpływu korozji na środowisko oraz związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne ale ma problemy ze zrozumie wpływu korozji na środowisko oraz związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i rozumie częściowo wpływu korozji na środowisko ale nie rozumie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i rozumie wpływu korozji na środowisko i częściowo zdaje sobie sprawę z odpowiedzialnością za podejmowane decyzje.
5,0Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i rozumie wpływu korozji na środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.

Literatura podstawowa

  1. J. Baszkiewicz, Korozja materiałów, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006, 1
  2. J. Głuszek, Tlenkowe powłoki ochronne otrzymywane metodą sol-gel, Wyd. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1998, 1
  3. S. Tkaczyk, Powłoki ochronne, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1997, 2
  4. M. Blicharski, Inżynieria powierzchni, WNT, Warszawa, 2009, 1

Literatura dodatkowa

  1. A. Klimpel, Technologie napawania i natryskiwania cieplnego, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999, 1
  2. H. Woźnica, Podstawy materiałoznawstwa, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2002
  3. J. Łaskawiec, Fizykochemia powierzchni ciała stałego, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja i klasyfikacja zwjawisk korozyjnych. Straty wywołane zniszczeniem korozyjnymi.1
T-W-2Rodzaje elektrod. Elektrody mieszane - zwartw ogniwa korozyjne. Pasywacja metali.2
T-W-3Korozja tworzyw sztucznych, betonów i ceramiki przemysłowej.2
T-W-4Typy powłok ochronnych: metalowe, malarskie, z tworzyw sztucznych, konwersyjne ceramiczne. Sposoby otrzymywania poszczególnych powłok ochronnych4
T-W-5Mechanizmy działania powlok ochronnych. Zastosowania powłok ochronnych - przykłady.4
T-W-6Kolokwium zaliczeniowe2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Praca z literaturą rozszerzającą materiał przedstawiony na wykładach.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_D12b_W01Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe pojęcia związne z korozją, potrafi scharakteryzować zjawiska korozji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W13ma wiedzę o obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych inżynierii chemicznej i procesowej oraz dziedzin pokrewnych w kraju i na świecie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z korozją
C-2Zapoznanie studentów z typami korozji
Treści programoweT-W-2Rodzaje elektrod. Elektrody mieszane - zwartw ogniwa korozyjne. Pasywacja metali.
T-W-3Korozja tworzyw sztucznych, betonów i ceramiki przemysłowej.
T-W-1Definicja i klasyfikacja zwjawisk korozyjnych. Straty wywołane zniszczeniem korozyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie zdefiniować podstawowych pojęć związanych z korozją oraz nie potrafi scharakteryzować zjawiska korozji.
3,0Student potrafi wnieznacznym stopniu ( 55-69%) zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
3,5Student potrafi w 70-79% zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
4,0Student potrafi w 80-89% zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
4,5Student potrafi w 90-95% zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
5,0Student potrafi bardzo dobrze (powyżej 95%) zdefiniować podstawowe pojęcia związane z korozją oraz potrafi scharakteryzować zjawiska korozji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_D12b_W02Student potrafi scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz wskazać najlepszą do konkretnego zastosowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W14ma podstawową wiedzę o cyklu życia produktów, urządzeń i instalacji w przemyśle chemicznym i pokrewnych
ICHP_1A_W15zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej \
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z typami korozji
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymimetodami ochrony przed korozją.
Treści programoweT-W-5Mechanizmy działania powlok ochronnych. Zastosowania powłok ochronnych - przykłady.
T-W-4Typy powłok ochronnych: metalowe, malarskie, z tworzyw sztucznych, konwersyjne ceramiczne. Sposoby otrzymywania poszczególnych powłok ochronnych
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować najpopularniejszych typów powłok ochronnych oraz nie potrafi wskazać najlepszej powłoki do konkretnego zastosowania.
3,0Student potrafi w ograniczonym zakresie (55-69%) scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
3,5Student potrafi w 70-79% scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
4,0Student potrafi w 80-89% scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
4,5Student potrafi w 90-95% scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
5,0Student potrafi prawidłowo (powyżej 95%) scharakteryzować najpopularniejsze typy powłok ochronnych oraz potrafi prawidłowo wybrać najlepszą powłokę do konkretnego zastosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_D12b_U01Student potrafi zaanalizować materiał skorodowany oraz zaproponować zastoswoanie odpowiedniej powłoki ochronnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U10w oparciu o wiedzę ogólną potrafi wyjaśnić podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami w inżynierii chemicznej i procesowej
ICHP_1A_U17potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie oraz aparat, obiekt, proces lub system, typowy dla inżynierii chemicznej i procesowej, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z typami korozji
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymimetodami ochrony przed korozją.
Treści programoweT-W-5Mechanizmy działania powlok ochronnych. Zastosowania powłok ochronnych - przykłady.
T-W-1Definicja i klasyfikacja zwjawisk korozyjnych. Straty wywołane zniszczeniem korozyjnymi.
T-W-4Typy powłok ochronnych: metalowe, malarskie, z tworzyw sztucznych, konwersyjne ceramiczne. Sposoby otrzymywania poszczególnych powłok ochronnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaanalizować materiału skorodowanego oraz nie potrafi zastosowć odpowiedniej powłoki ochronnej
3,0Student potrafi w nieznacznym stopniu (55-69%) zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
3,5Student potrafi w 70-79% zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
4,0Student potrafi w 80-89% zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
4,5Student potrafi w 90-95% zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
5,0Student potrafi praktycznie bezbłędnie (powyżej 95%) zaanalizować materiał skorodowanego oraz potrafi zastosowć odpowiednąj powłokę ochronną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_D12b_U02Student potrafi poszukiwać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
ICHP_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł związanych z inżynierią chemiczną i procesową i dziedzinami pokrewnymi, potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować oraz wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
ICHP_1A_U14potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z korozją
C-2Zapoznanie studentów z typami korozji
Treści programoweT-W-2Rodzaje elektrod. Elektrody mieszane - zwartw ogniwa korozyjne. Pasywacja metali.
T-W-5Mechanizmy działania powlok ochronnych. Zastosowania powłok ochronnych - przykłady.
T-W-1Definicja i klasyfikacja zwjawisk korozyjnych. Straty wywołane zniszczeniem korozyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
3,0Student potrafi w najczęstszych przypadkach poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
3,5Student potrafi w 70-79% poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
4,0Student potrafi w 80-89% poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
4,5Student potrafi w 90-95% poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
5,0Student potrafi bezbłędnie (powyżej 95%) poszukać rozwiązań w celu zminimalizowania strat spowodowanych korozją
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_D12b_K01ma świadomość wpływu procesów korozji na materiały konstrukcyjne i i rozumie jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z korozją
C-2Zapoznanie studentów z typami korozji
C-3Zapoznanie studentów z podstawowymimetodami ochrony przed korozją.
Treści programoweT-W-5Mechanizmy działania powlok ochronnych. Zastosowania powłok ochronnych - przykłady.
T-W-1Definicja i klasyfikacja zwjawisk korozyjnych. Straty wywołane zniszczeniem korozyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i nie rozumie wpływu korozji na środowisko oraz związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,0Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne ale nie rozumie wpływu korozji na środowisko oraz związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne ale ma problemy ze zrozumie wpływu korozji na środowisko oraz związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i rozumie częściowo wpływu korozji na środowisko ale nie rozumie związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i rozumie wpływu korozji na środowisko i częściowo zdaje sobie sprawę z odpowiedzialnością za podejmowane decyzje.
5,0Student ma świadomości wpływu korozji na materiały konstrukcyjne i rozumie wpływu korozji na środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.