Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Zintegrowany transport wodny i lądowy

Sylabus przedmiotu Transport ładunków stałych 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport ładunków stałych 1
Specjalność Transport portowy i przemysłowy
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,29zaliczenie
laboratoriaL6 30 2,00,29zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza w zakresie technik transportowych, systemów transportowych, ładunkoznawstwa i technik składowania oraz budowy maszyn transportowych..

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1uzyskanie wiedzy w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji środków transportu ładunków stałych
C-2uzyskanie umiejętności oceny sposobu funkcjononowania środków transportu ładunków stałych, przygotowania opracowania z tego zakresu oraz przeprowadzenia badań i oceny ich wynikówi w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
C-3umiejetność współdziałania w grupie przy świadomości odowiedzialności za wykonywaną pracę; nabycie świadomości ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza typowych relacji przeładunkowych w terminalach.2
T-A-2Obliczanie czasów cykli przeładunkowych.2
T-A-3Obliczanie wydajności dźwignic.3
T-A-4Dobór urządzeń przeładunkowych w oparciu o kryteria eksploatacyjne.3
T-A-5Obliczenia napędu podnoszenia.4
T-A-6Zaliczenie formy zajęć.1
15
laboratoria
T-L-1Badania sprawności wielokrążka3
T-L-2Badania sprawności wciągarki napędu podnoszenia4
T-L-3Pomiary wydajności suwnicy warsztatowej.5
T-L-4Badania odbiorowe suwnicy pomostowej.4
T-L-5Pomiary oporów ruchu jezdnego.5
T-L-6Pomiary zapotrzebowania mocy napędu elektrycznego.5
T-L-7Pomiary zapotrzebowania mocy napędu hydraulicznego.4
30
wykłady
T-W-1Podział ładunków stałych i ich charakterystyka z punktu widzenia wymagań dla środków transportu.4
T-W-2Zagadnienie wydajności maszyn transportowych.4
T-W-3Transport pionowy i poziomy oraz kombinowane konfiguracje tras.3
T-W-4Zastosowanie nośników bliskich i dalekich w transporcie bliskiego zasięgu.4
T-W-5Maszyny transportu ruchem przerywanym: dźwignice i środki transportu jezdniowego – klasyfikacja.3
T-W-6Żurawie - zespoły, podzespoły, mechanizmy.4
T-W-7Suwnice - zespoły, podzespoły, mechanizmy.4
T-W-8Wybrane zagadnienia dźwignic.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć i utrwalenie materiału5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia5
25
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach.30
A-L-2Udział w konsultacjach.3
A-L-3Przygotowanie do zajęć.10
A-L-4Opracowanie sprawozdań.7
50
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach.30
A-W-2Udział w konsultacjach.3
A-W-3Utrwalanie materiału.10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.5
A-W-5udział w egzaminie.2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane).
M-2Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda)
M-3Ćwiczenia laboratoryjne (stanowiska laboratoryjne).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: sprawozdanie
S-4Ocena podsumowująca: egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D3-07_W01
ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
TR_1A_W04, TR_1A_W05, TR_1A_W07, TR_1A_W09, TR_1A_W10C-1T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D3-07_U01
potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
TR_1A_U04, TR_1A_U06, TR_1A_U09, TR_1A_U13, TR_1A_U17C-2T-A-5, T-A-1, T-L-3, T-L-4, T-W-4, T-W-8, T-W-2M-1, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D3-07_K01
potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
TR_1A_K02, TR_1A_K04, TR_1A_K08C-3T-L-4, T-L-1, T-L-2M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D3-07_W01
ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
2,0ma wiedzy z zakresu podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych.
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,0ma podsatwową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,5ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych.
5,0ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendencji rozwojowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D3-07_U01
potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
2,0nie potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych,
3,0potrafi w podstawowy sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
3,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
5,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną oraz zaproponować, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D3-07_K01
potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
2,0nie ma świadomość ważności i nie rozumie pozatechniczne aspekty i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0ma pogłębioną świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje

Literatura podstawowa

  1. Jakubowski L., Technologia prac ładunkowych, Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
  2. Hann M., Czyński M., Podstawy konstruowania maszyn transportowych i oceanotechnicznych, ZAPOL, Szczecin, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza typowych relacji przeładunkowych w terminalach.2
T-A-2Obliczanie czasów cykli przeładunkowych.2
T-A-3Obliczanie wydajności dźwignic.3
T-A-4Dobór urządzeń przeładunkowych w oparciu o kryteria eksploatacyjne.3
T-A-5Obliczenia napędu podnoszenia.4
T-A-6Zaliczenie formy zajęć.1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badania sprawności wielokrążka3
T-L-2Badania sprawności wciągarki napędu podnoszenia4
T-L-3Pomiary wydajności suwnicy warsztatowej.5
T-L-4Badania odbiorowe suwnicy pomostowej.4
T-L-5Pomiary oporów ruchu jezdnego.5
T-L-6Pomiary zapotrzebowania mocy napędu elektrycznego.5
T-L-7Pomiary zapotrzebowania mocy napędu hydraulicznego.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podział ładunków stałych i ich charakterystyka z punktu widzenia wymagań dla środków transportu.4
T-W-2Zagadnienie wydajności maszyn transportowych.4
T-W-3Transport pionowy i poziomy oraz kombinowane konfiguracje tras.3
T-W-4Zastosowanie nośników bliskich i dalekich w transporcie bliskiego zasięgu.4
T-W-5Maszyny transportu ruchem przerywanym: dźwignice i środki transportu jezdniowego – klasyfikacja.3
T-W-6Żurawie - zespoły, podzespoły, mechanizmy.4
T-W-7Suwnice - zespoły, podzespoły, mechanizmy.4
T-W-8Wybrane zagadnienia dźwignic.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć i utrwalenie materiału5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach.30
A-L-2Udział w konsultacjach.3
A-L-3Przygotowanie do zajęć.10
A-L-4Opracowanie sprawozdań.7
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach.30
A-W-2Udział w konsultacjach.3
A-W-3Utrwalanie materiału.10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.5
A-W-5udział w egzaminie.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D3-07_W01ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W04ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą technologii budowy i remontów obiektów technicznych oraz materiałów inżynierskich stosowanych w transporcie, z uwzględnieniem zagadnień wytrzymałościowych
TR_1A_W05ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu
TR_1A_W07ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
TR_1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą budowy, zastosowań i zasad doboru zasadniczych elementów maszyn, posiada wiedzę w zakresie odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn, niezbędną do czytania i wykonywania rysunków technicznych oraz wymiarowania konstrukcji w oparciu o kryteria wytrzymałościowe
TR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Cel przedmiotuC-1uzyskanie wiedzy w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji środków transportu ładunków stałych
Treści programoweT-A-2Obliczanie czasów cykli przeładunkowych.
T-A-3Obliczanie wydajności dźwignic.
T-A-5Obliczenia napędu podnoszenia.
T-L-3Pomiary wydajności suwnicy warsztatowej.
T-L-4Badania odbiorowe suwnicy pomostowej.
T-L-5Pomiary oporów ruchu jezdnego.
T-L-6Pomiary zapotrzebowania mocy napędu elektrycznego.
T-L-7Pomiary zapotrzebowania mocy napędu hydraulicznego.
T-L-1Badania sprawności wielokrążka
T-L-2Badania sprawności wciągarki napędu podnoszenia
T-W-1Podział ładunków stałych i ich charakterystyka z punktu widzenia wymagań dla środków transportu.
T-W-3Transport pionowy i poziomy oraz kombinowane konfiguracje tras.
T-W-4Zastosowanie nośników bliskich i dalekich w transporcie bliskiego zasięgu.
T-W-5Maszyny transportu ruchem przerywanym: dźwignice i środki transportu jezdniowego – klasyfikacja.
T-W-6Żurawie - zespoły, podzespoły, mechanizmy.
T-W-7Suwnice - zespoły, podzespoły, mechanizmy.
T-W-8Wybrane zagadnienia dźwignic.
T-W-2Zagadnienie wydajności maszyn transportowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda)
M-1Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane).
M-3Ćwiczenia laboratoryjne (stanowiska laboratoryjne).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: sprawozdanie
S-4Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0ma wiedzy z zakresu podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych.
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,0ma podsatwową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,5ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych.
5,0ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendencji rozwojowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D3-07_U01potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U04potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym
TR_1A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
TR_1A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
TR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_1A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
Cel przedmiotuC-2uzyskanie umiejętności oceny sposobu funkcjononowania środków transportu ładunków stałych, przygotowania opracowania z tego zakresu oraz przeprowadzenia badań i oceny ich wynikówi w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
Treści programoweT-A-5Obliczenia napędu podnoszenia.
T-A-1Analiza typowych relacji przeładunkowych w terminalach.
T-L-3Pomiary wydajności suwnicy warsztatowej.
T-L-4Badania odbiorowe suwnicy pomostowej.
T-W-4Zastosowanie nośników bliskich i dalekich w transporcie bliskiego zasięgu.
T-W-8Wybrane zagadnienia dźwignic.
T-W-2Zagadnienie wydajności maszyn transportowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane).
M-3Ćwiczenia laboratoryjne (stanowiska laboratoryjne).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: sprawozdanie
S-4Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych,
3,0potrafi w podstawowy sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
3,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
5,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną oraz zaproponować, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D3-07_K01potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-3umiejetność współdziałania w grupie przy świadomości odowiedzialności za wykonywaną pracę; nabycie świadomości ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
Treści programoweT-L-4Badania odbiorowe suwnicy pomostowej.
T-L-1Badania sprawności wielokrążka
T-L-2Badania sprawności wciągarki napędu podnoszenia
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne (stanowiska laboratoryjne).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma świadomość ważności i nie rozumie pozatechniczne aspekty i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0ma pogłębioną świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje