Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych

Sylabus przedmiotu Technologia i organizacja produkcji jachtów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Technologia i organizacja produkcji jachtów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 2,00,50zaliczenie
projektyP2 6 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z ekonomii prawa
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje z organizacji produkcjii zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest poznanie technologii wykonania i metod organizacji budowy jachtów z laminatów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej1
T-P-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej2
T-P-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu1
T-P-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu2
6
wykłady
T-W-1Materiały stosowane w budowie jachtów3
T-W-2Technologie przygotowania materiałów i wykonania jachtu z laminatów3
T-W-3Przepisy BHP i dokumentacja budowy jachtu1
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu2
T-W-5Organizacja produkcji jachtu1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2Przygotowanie dokumentacji i sprawozdania z zajęć30
A-P-3Studiowanie literatury10
A-P-4Zaliczenie przedmiotu2
A-P-5Przeglądanie internetu2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia16
A-W-4Zaliczenie przedmiotu2
A-W-5Przeglądanie internetu10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
M-2Ćwiczenia projektowe/ typowe środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej dokumentacji i sprawozdania

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SP-PJ_10A_12_W01
Słuchacz powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
SP-PJ_10-_W03, SP-PJ_10-_W04C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SP-PJ_10A_12_U01
Słuchacz poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
SP-PJ_10-_U07, SP-PJ_10-_U06C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SP-PJ_10A_12_K01
Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
SP-PJ_10-_K03, SP-PJ_10-_K02C-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SP-PJ_10A_12_W01
Słuchacz powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
2,0Słuchacz nie posiada wiedzy z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu kosztorysowania jachtu
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie procesu produkcji jachtu
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie wyboru optymalnej technologii i narzędzi w procesie produkcji jachtu
5,0Słuchacz ma pełną wiedzę w zakresie kosztorysowania, technologii i organizacji przedsiębiorstwa budującego jachty

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SP-PJ_10A_12_U01
Słuchacz poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
2,0Słuchacz nie posiada umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Słuchacz potrafi opracować kosztorys budowy jachtu
4,0Słuchacz potrafi przygotować proces produkcji jachtu
4,5Słuchacz potrafi zastosować optymalną technologię i narzędzia do budowy jachtu
5,0Słuchacz potrafi opracować kosztorys budowy jachtu i optymalnie dobrać metodę i technikę budowy jachtu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SP-PJ_10A_12_K01
Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu

Literatura podstawowa

  1. Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2
  2. Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
  3. Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminató, Wyd. Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej1
T-P-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej2
T-P-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu1
T-P-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Materiały stosowane w budowie jachtów3
T-W-2Technologie przygotowania materiałów i wykonania jachtu z laminatów3
T-W-3Przepisy BHP i dokumentacja budowy jachtu1
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu2
T-W-5Organizacja produkcji jachtu1
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2Przygotowanie dokumentacji i sprawozdania z zajęć30
A-P-3Studiowanie literatury10
A-P-4Zaliczenie przedmiotu2
A-P-5Przeglądanie internetu2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia16
A-W-4Zaliczenie przedmiotu2
A-W-5Przeglądanie internetu10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSP-PJ_10A_12_W01Słuchacz powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSP-PJ_10-_W03ma wiedzę dotyczącą materiałów stosowanych w budowie jachtów, warunków i technologii w ich stosowaniu, zna zasady doboru i przygotowania do użycia tych materiałów w budowie jachtów
SP-PJ_10-_W04zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie technologii wykonania i metod organizacji budowy jachtów z laminatów
Treści programoweT-W-3Przepisy BHP i dokumentacja budowy jachtu
T-W-4Planowanie kosztów budowy jachtu
T-W-5Organizacja produkcji jachtu
T-W-1Materiały stosowane w budowie jachtów
T-W-2Technologie przygotowania materiałów i wykonania jachtu z laminatów
Metody nauczaniaM-1Wykład/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada wiedzy z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu kosztorysowania jachtu
4,0Słuchacz posiada wiedzę w zakresie procesu produkcji jachtu
4,5Słuchacz posiada wiedzę w zakresie wyboru optymalnej technologii i narzędzi w procesie produkcji jachtu
5,0Słuchacz ma pełną wiedzę w zakresie kosztorysowania, technologii i organizacji przedsiębiorstwa budującego jachty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSP-PJ_10A_12_U01Słuchacz poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSP-PJ_10-_U07potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w zakresie projektowania i budowy jachtów
SP-PJ_10-_U06potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym dotyczące różnorodnych aspektów związanych z technologią budowy i eksploatacji jachtów i ich wpływ na bezpieczeństwo ludzi i środowiska
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie technologii wykonania i metod organizacji budowy jachtów z laminatów
Treści programoweT-P-1Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej
T-P-2Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej
T-P-3Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu
T-P-4Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej dokumentacji i sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu
3,5Słuchacz potrafi opracować kosztorys budowy jachtu
4,0Słuchacz potrafi przygotować proces produkcji jachtu
4,5Słuchacz potrafi zastosować optymalną technologię i narzędzia do budowy jachtu
5,0Słuchacz potrafi opracować kosztorys budowy jachtu i optymalnie dobrać metodę i technikę budowy jachtu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSP-PJ_10A_12_K01Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSP-PJ_10-_K03potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
SP-PJ_10-_K02ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Celem jest poznanie technologii wykonania i metod organizacji budowy jachtów z laminatów
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe/ typowe środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności
3,0Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów
3,5Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu
4,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu
4,5Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu
5,0Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu