Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy termodynamiki i wymiany ciepła
W-2Podstawy chłodnictwa i klimatyzacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).6
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.6
T-P-3Analiza systemów odszraniania.4
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.10
T-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Studiowanie literatury9
A-P-3Wykonanie projektu10
A-P-4Zaliczenie projektów1
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-09_W01
Posiada podstawową wiedzę dotycząca eksploatacji urządzeń chłodniczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w warunkach morskich; zna sposoby wydłużenia ich trwałości.
O_2A_W05C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_W02
Posiada wiedzę o algorytmach, modelach oraz metodach informatycznych wykorzystywanych w zakresie projektowania urządzeń chłodniczych, klimatzacyjnych i wentylacyjnych. Zna narzędzia do projektowaniai symulacji tych systemów w obiektach ocenaotechnicznych.
O_2A_W10C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_W03
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie instalacji chłodniczych, pomp ciepła, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
O_2A_W17C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-09_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
O_2A_U01C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U02
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
O_2A_U02C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U03
Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej
O_2A_U03C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U04
Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
O_2A_U04C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U05
Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
O_2A_U05C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U06
Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych,
O_2A_U08C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U07
Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach oceanotechnicznych.
O_2A_U10C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U08
Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O_2A_U11C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U09
Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
O_2A_U21C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U10
Potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania
O_2A_U23C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_U11
Potrafi przeprowadzić analizę termodynamiczną procesów cieplnych, wykonać model cieplny procesu i wykonać obliczenia inżynierskie dotyczące procesów cieplnych i klimatyzacyjnych.
O_2A_U24C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-09_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
O_2A_K02C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_K02
Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
O_2A_K03C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_K03
Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
O_2A_K04C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_K04
Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
O_2A_K05C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1
O_2A_D3-09_K05
Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
O_2A_K06C-1T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-09_W01
Posiada podstawową wiedzę dotycząca eksploatacji urządzeń chłodniczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w warunkach morskich; zna sposoby wydłużenia ich trwałości.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_W02
Posiada wiedzę o algorytmach, modelach oraz metodach informatycznych wykorzystywanych w zakresie projektowania urządzeń chłodniczych, klimatzacyjnych i wentylacyjnych. Zna narzędzia do projektowaniai symulacji tych systemów w obiektach ocenaotechnicznych.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_W03
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie instalacji chłodniczych, pomp ciepła, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-09_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U02
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U03
Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U04
Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U05
Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U06
Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych,
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U07
Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach oceanotechnicznych.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U08
Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U09
Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U10
Potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
O_2A_D3-09_U11
Potrafi przeprowadzić analizę termodynamiczną procesów cieplnych, wykonać model cieplny procesu i wykonać obliczenia inżynierskie dotyczące procesów cieplnych i klimatyzacyjnych.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-09_K01
Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
2,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
3,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,5Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0tudent wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D3-09_K02
Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
2,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
3,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,5Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D3-09_K03
Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D3-09_K04
Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D3-09_K05
Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Gutkowski M., Wybrane zagadnienia obliczeniowe, Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1972
  2. Kąkol M., Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja w jednostkach morskich, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1982
  3. Maczek K., Schnotale J., Skrzyniowska D., Sikorska-Bączek R., Uzdatnianie powietrza w inżynierii środowiska dla celów wentylacji i klimatyzacji, Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2010
  4. Malicki M., Wentylacja i klimatyzacja, PWN, Warszawa, 1974
  5. Piotrowski I., Okrętowe urządzenia chłodnicze, WSM, Gdynia, 1994
  6. Recnagel, Sprenger, Schramek, Kompendium wiedzy: Ogrzewnictwo i klimatyzacja, ciepła woda, chłodnictwo, Omni Scala, Wrocław, 2008
  7. Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, Gdynia, 2005
  8. Zakrzewski B., Obliczenia obiegów chłodniczych i klimatyzacyjnych, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1987

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).6
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.6
T-P-3Analiza systemów odszraniania.4
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.10
T-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Studiowanie literatury9
A-P-3Wykonanie projektu10
A-P-4Zaliczenie projektów1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_W01Posiada podstawową wiedzę dotycząca eksploatacji urządzeń chłodniczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w warunkach morskich; zna sposoby wydłużenia ich trwałości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W05ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_W02Posiada wiedzę o algorytmach, modelach oraz metodach informatycznych wykorzystywanych w zakresie projektowania urządzeń chłodniczych, klimatzacyjnych i wentylacyjnych. Zna narzędzia do projektowaniai symulacji tych systemów w obiektach ocenaotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W10zna i rozumie wybrane algorytmy, modele matematyczne oraz zaawansowane metody informatyczne wykorzystywane w obliczeniach inżynierskich, jak również ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania maszyn, obiektów i układów stosowanych w oceanotechnice, zna komputerowe narzędzia do projektowania, modelowania i symulacji układów i systemów w oceanotechnice
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_W03Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie instalacji chłodniczych, pomp ciepła, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W17ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych wykorzystywanych w obiektach oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U05Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U05potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U06Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U08potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U07Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach oceanotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U10potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U08Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U09Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U21potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U10Potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U23potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów i obiektów technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_U11Potrafi przeprowadzić analizę termodynamiczną procesów cieplnych, wykonać model cieplny procesu i wykonać obliczenia inżynierskie dotyczące procesów cieplnych i klimatyzacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U24potrafi przeprowadzić analizę termodynamiczną procesów cieplnych, wykonać model cieplny procesu i wykonać obliczenia inżynierskie dotyczące procesów cieplnych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_K01Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
3,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,5Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0tudent wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_K02Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K03potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu.
3,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,5Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_K03Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K04rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_K04Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K05potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-09_K05Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K06ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła
Treści programoweT-P-5Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora.
T-P-4Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną.
T-P-2Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych.
T-P-3Analiza systemów odszraniania.
T-P-1Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza).
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna/ Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli