Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Język obcy | ||
Przedmiot | Język niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Podział statków statków ze względu na napęd- statki wiosłowe, żaglowe, o napędzie mechanicznym: silnikowe i turbinowe (Schiffstypen nach der Antriebsart- Ruderschiffe, Segelschiffe, maschinenbetriebene Schiffe: Motor- und Turbinenschiffe) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) | 4 |
T-LK-2 | Podział statków ze względu na charakter pracy: handlowe, pasażerskie, statki zaopatrzenia ,statki służ portowych, okręty, statki sportowe (Schiffe nach dem Verwendungszweck: Frachtschiffe, Passagierschiffe, Versorgungsschiffe, Hafendienstschiffe, Kriegsschiffe, Sportboote) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut) | 6 |
T-LK-3 | Budowa statku: elementy konstrukcyjne, rozwiązania technologiczne, materiały stosowane do budowy statków, organizacja pracy (Schiffbau: Konstruktionselemente, technische Lösungen, Schiffbaumaterialien, Arbeitsorganisation) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) | 8 |
T-LK-4 | Siłownie okrętowe- siłownia parowa tłokowa, siłownia parowa turbinowa, siłownia okrętowa spalinowa, siłownia spalinowa tłokowa, siłownia spalinowa turbinowa, siłownia jądrowa. (Schiffsmaschinenräume- Kolbendampfmaschine,Turbinen-Dampfmaschine,Verbrennungsmaschine, Kolbenverbrennungsmaschine, Turbinenverbrennungsmaschine, Kernantrieb ) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) | 6 |
T-LK-5 | Handel morski, największe porty handlowe, najwięksi armatorzy (Seehandel, die größten Handelshäfen, die größten Schiffseigner ) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 30 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 - zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 - praca w grupach |
M-3 | M3 - prezentacja |
M-4 | M4 - dyskusja |
M-5 | M6 - praca z tekstem |
M-6 | M7 - słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: S3 - prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: S4 - egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_A04-2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-1 | T-LK-4, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3 | M-5, M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_A04-2_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | O_2A_U01, O_2A_U03, O_2A_U06 | — | — | C-1 | T-LK-4, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3 | M-6, M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1 |
O_2A_A04-2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | O_2A_U01, O_2A_U03, O_2A_U06 | — | — | C-2 | T-LK-4, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3 | M-5, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_A04-2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | O_2A_K01 | — | — | C-2 | T-LK-4, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3 | M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_A04-2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_A04-2_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
O_2A_A04-2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60% czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_A04-2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- XYZ, www.wasserfahrzeuge-az.de
- XYZ, http://www.schifffahrtundtechnik.de
- XYZ, http://www.vsm.de/de/service/publikation-und-medien
- XYZ, https://de.wikipedia.org/wiki/Schiffsmaschine
- XYZ, http://www.schifffahrt-online.de
- XYZ, http://www.rostock-port.de
- XYZ, http://www.handelszeitung.ch/konjunktur/biga-die-zehn-groessten-haefen-der-welt
Literatura dodatkowa
- XYZ, https://de.wikipedia.org/wiki/Schiff
- XYZ, https://de.wikipedia.org/wiki/Hafen