Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych

Sylabus przedmiotu Logistyka i zarządzanie bezpieczeństwem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria bezpieczeństwa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka i zarządzanie bezpieczeństwem
Specjalność Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu analizy ryzyka i skutków zagrożeń

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
C-2Zapoznanie studentów z podstawami zarządzania bezpieczeństwem w logistyce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów13
T-A-2Zaliczenie2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki logistyki i zarządzania bezpieczeństwem.1
T-W-2Łańcuch logistyczny i procesy w nim zachodzące.1
T-W-3Zasady bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.2
T-W-4Zarządzanie zapasami w łańcuchach dostaw.2
T-W-5Rola logistyki w sytuacjach kryzysowych.2
T-W-6Systemy logistyczne. Przykłady systemów logistycznych w służbach wojskowych, policyjnych itp.4
T-W-7Zarządzanie bezpieczeństwem poprzez usprawnienie systemów logistycznych.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D2-16_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania i określania skutków zagrożeń w łańcuchach dostaw
IB_1A_W14C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D2-16_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwych źródeł w zakresie logistyki i zarządzania bezpieczeństwem, potrafi integrować i interpretować informacje, a także wyciągać wnioski.
IB_1A_U01C-2, C-1T-A-1, T-W-7, T-W-3M-2, M-3, M-4S-1, S-2
IB_1A_D2-16_U02
Student potrafi przekazywać informacje o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w łańcuchach logistycznych w sposób zrozumiały, potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu, opracować i przedstawić wnioski i zalecenia w zakresie logistyki i zarządzania bezpieczeństwem.
IB_1A_U03, IB_1A_U04C-2, C-1T-A-1M-4S-2
IB_1A_D2-16_U03
Student potrafi dostrzegać różnorodne aspekty funkcjonowania łańcuchów logistycznych i ich wpływ na bezpieczeństwo otoczenia, potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania łańcucha logistycznego.
IB_1A_U11, IB_1A_U13C-1T-A-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-1, M-3, M-4S-1, S-2
IB_1A_D2-16_U04
Student potrafi oszacować efekty ekonomiczne związane z zarządzaniem bezpieczeństwem w logistyce
IB_1A_U14C-2T-A-1, T-W-7, T-W-4, T-W-6M-3, M-4S-2
IB_1A_D2-16_U05
Student potrafi zaprojektować prosty łańcuch logistyczny i ocenić go pod kątem bezpieczeństwa jego funkcjonowania.
IB_1A_U16, IB_1A_U17C-1T-A-1, T-W-3, T-W-6M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D2-16_K01
Student jest wrażliwy na zagrożenia występujące w łańcuchu logistycznym, potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem łańcucha logistycznego
IB_1A_K07C-2, C-1T-A-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5M-1, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IB_1A_D2-16_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania i określania skutków zagrożeń w łańcuchach dostaw
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi z obszaru danego efektu.
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi.
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają się błędy merytoryczne z obszaru danego efektu.
4,0Student ma wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu.
4,5Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną z obszaru danego efektu. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru.
5,0Student ma wiedzę poszerzoną, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru, zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IB_1A_D2-16_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwych źródeł w zakresie logistyki i zarządzania bezpieczeństwem, potrafi integrować i interpretować informacje, a także wyciągać wnioski.
2,0Student nie potrafi określić podstawowych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
3,0Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
3,5Student potrafi wskazać liczne źródła pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
4,0Student potrafi przeprowadzić selekcję wybranych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
4,5Student potrafi przeprowadzić selekcję wybranych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień oraz na ich podstawie opisać istotne cechy analizowanego zadania.
5,0Student potrafi przeprowadzić selekcję wybranych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień oraz na ich podstawie opisać istotne cechy analizowanego zadania, a także samodzielnie uzasadnić dokonany wybór.
IB_1A_D2-16_U02
Student potrafi przekazywać informacje o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w łańcuchach logistycznych w sposób zrozumiały, potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu, opracować i przedstawić wnioski i zalecenia w zakresie logistyki i zarządzania bezpieczeństwem.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D2-16_U03
Student potrafi dostrzegać różnorodne aspekty funkcjonowania łańcuchów logistycznych i ich wpływ na bezpieczeństwo otoczenia, potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania łańcucha logistycznego.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D2-16_U04
Student potrafi oszacować efekty ekonomiczne związane z zarządzaniem bezpieczeństwem w logistyce
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D2-16_U05
Student potrafi zaprojektować prosty łańcuch logistyczny i ocenić go pod kątem bezpieczeństwa jego funkcjonowania.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IB_1A_D2-16_K01
Student jest wrażliwy na zagrożenia występujące w łańcuchu logistycznym, potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem łańcucha logistycznego
2,0Nie jest wrażliwy na zagrożenia występujące w łańcuchu logistycznym. Nie potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
3,0Ma podstawową świadomość z zakresu zagrożeń występujących w łańcuchu logistycznym. Potrafi w sposób podstawowy formułować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
3,5Ma podstawową świadomość z zakresu zagrożeń występujących w łańcuchu logistycznym. Potrafi w sposób podstawowy formułować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
4,0Ma podstawową świadomość z zakresu zagrożeń występujących w poszczególnych ogniwach łańcucha logistycznego. Potrafi w sposób podstawowy formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
4,5Ma świadomość zagrożeń występujących podczas funkcjonowania łańcucha logistycznego. Potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
5,0Ma wyróżniającą świadomość zagrożeń występujących podczas funkcjonowania łańcucha logistycznego. Potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.

Literatura podstawowa

  1. Szymonik A., Logistyka w bezpieczeństwie, Difin, Warszawa, 2011
  2. Jaworski J., Mytlewski A. (red.), Funkcjonowanie systemów logistycznych, CeDeWu, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Krzyżaniak S., Podstawy zarządzania zapasami w przykładach, ILiM, Poznań, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów13
T-A-2Zaliczenie2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki logistyki i zarządzania bezpieczeństwem.1
T-W-2Łańcuch logistyczny i procesy w nim zachodzące.1
T-W-3Zasady bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.2
T-W-4Zarządzanie zapasami w łańcuchach dostaw.2
T-W-5Rola logistyki w sytuacjach kryzysowych.2
T-W-6Systemy logistyczne. Przykłady systemów logistycznych w służbach wojskowych, policyjnych itp.4
T-W-7Zarządzanie bezpieczeństwem poprzez usprawnienie systemów logistycznych.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIB_1A_D2-16_W01Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania i określania skutków zagrożeń w łańcuchach dostaw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W14ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki logistyki i zarządzania bezpieczeństwem.
T-W-3Zasady bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
T-W-2Łańcuch logistyczny i procesy w nim zachodzące.
Metody nauczaniaM-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi z obszaru danego efektu.
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi.
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają się błędy merytoryczne z obszaru danego efektu.
4,0Student ma wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu.
4,5Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną z obszaru danego efektu. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru.
5,0Student ma wiedzę poszerzoną, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru, zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIB_1A_D2-16_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwych źródeł w zakresie logistyki i zarządzania bezpieczeństwem, potrafi integrować i interpretować informacje, a także wyciągać wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawami zarządzania bezpieczeństwem w logistyce.
C-1Zapoznanie studentów z zasadami bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
Treści programoweT-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów
T-W-7Zarządzanie bezpieczeństwem poprzez usprawnienie systemów logistycznych.
T-W-3Zasady bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić podstawowych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
3,0Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
3,5Student potrafi wskazać liczne źródła pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
4,0Student potrafi przeprowadzić selekcję wybranych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień.
4,5Student potrafi przeprowadzić selekcję wybranych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień oraz na ich podstawie opisać istotne cechy analizowanego zadania.
5,0Student potrafi przeprowadzić selekcję wybranych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących analizowanych zagadnień oraz na ich podstawie opisać istotne cechy analizowanego zadania, a także samodzielnie uzasadnić dokonany wybór.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIB_1A_D2-16_U02Student potrafi przekazywać informacje o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w łańcuchach logistycznych w sposób zrozumiały, potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu, opracować i przedstawić wnioski i zalecenia w zakresie logistyki i zarządzania bezpieczeństwem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
IB_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawami zarządzania bezpieczeństwem w logistyce.
C-1Zapoznanie studentów z zasadami bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
Treści programoweT-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIB_1A_D2-16_U03Student potrafi dostrzegać różnorodne aspekty funkcjonowania łańcuchów logistycznych i ich wpływ na bezpieczeństwo otoczenia, potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania łańcucha logistycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U11potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym dotyczące różnorodnych aspektów niekorzystnych i niebezpiecznych oddziaływań obiektów technicznych i procesów technologicznych na środowisko i ich wpływ na bezpieczeństwo ludzi i środowiska
IB_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, rózne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
Treści programoweT-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów
T-W-3Zasady bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
T-W-2Łańcuch logistyczny i procesy w nim zachodzące.
T-W-5Rola logistyki w sytuacjach kryzysowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIB_1A_D2-16_U04Student potrafi oszacować efekty ekonomiczne związane z zarządzaniem bezpieczeństwem w logistyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich, metod zabezpieczeń, rozwiązań technicznych i środków zastosowanych dla zmniejszenia ryzyka
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawami zarządzania bezpieczeństwem w logistyce.
Treści programoweT-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów
T-W-7Zarządzanie bezpieczeństwem poprzez usprawnienie systemów logistycznych.
T-W-4Zarządzanie zapasami w łańcuchach dostaw.
T-W-6Systemy logistyczne. Przykłady systemów logistycznych w służbach wojskowych, policyjnych itp.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIB_1A_D2-16_U05Student potrafi zaprojektować prosty łańcuch logistyczny i ocenić go pod kątem bezpieczeństwa jego funkcjonowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu
IB_1A_U17potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
Treści programoweT-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów
T-W-3Zasady bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
T-W-6Systemy logistyczne. Przykłady systemów logistycznych w służbach wojskowych, policyjnych itp.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIB_1A_D2-16_K01Student jest wrażliwy na zagrożenia występujące w łańcuchu logistycznym, potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem łańcucha logistycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawami zarządzania bezpieczeństwem w logistyce.
C-1Zapoznanie studentów z zasadami bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
Treści programoweT-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów
T-W-7Zarządzanie bezpieczeństwem poprzez usprawnienie systemów logistycznych.
T-W-3Zasady bezpiecznego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.
T-W-5Rola logistyki w sytuacjach kryzysowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest wrażliwy na zagrożenia występujące w łańcuchu logistycznym. Nie potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
3,0Ma podstawową świadomość z zakresu zagrożeń występujących w łańcuchu logistycznym. Potrafi w sposób podstawowy formułować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
3,5Ma podstawową świadomość z zakresu zagrożeń występujących w łańcuchu logistycznym. Potrafi w sposób podstawowy formułować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
4,0Ma podstawową świadomość z zakresu zagrożeń występujących w poszczególnych ogniwach łańcucha logistycznego. Potrafi w sposób podstawowy formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
4,5Ma świadomość zagrożeń występujących podczas funkcjonowania łańcucha logistycznego. Potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.
5,0Ma wyróżniającą świadomość zagrożeń występujących podczas funkcjonowania łańcucha logistycznego. Potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem.