Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja

Sylabus przedmiotu Remonty urządzeń chłodniczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i klimatyzacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Remonty urządzeń chłodniczych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy termodynamiki
W-2Podstawy wentylacji i klimatyzacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.1
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?1
T-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).1
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)1
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)1
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).1
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.1
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studiowanie literatury21
A-W-3Zaliczenie pisemne1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca-wykład

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_11_W01
słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_W01C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1
CiKPD_10-_11_W02
słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
CiKPD_10-_W05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_11_U01
słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
CiKPD_10-_U04C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1
CiKPD_10-_11_U02
sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_U06C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1
CiKPD_10-_11_U03
słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
CiKPD_10-_U05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_11_K01
słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_K03C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_11_W01
słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
CiKPD_10-_11_W02
słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_11_U01
słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
CiKPD_10-_11_U02
sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
CiKPD_10-_11_U03
słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_11_K01
słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pod redakcją prof. Zakrzewskiegi B., Chłodnictwo i klimatyzacja, Astroprint, Odessa, 2015
  2. Recnagel, Sprenger, Schramek, Ogrzewnictwo, klimatyzacja, ciepła woda, chłodnictwo, Omni Scala, Wrocław, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.1
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?1
T-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).1
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)1
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)1
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).1
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.1
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)1
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studiowanie literatury21
A-W-3Zaliczenie pisemne1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_W01słuchacz zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_W01zna przepisy i normy krajowe, UE dotyczące projektowania i budowy systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_W02słuchacz ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_W05ma pogłębioną wiedzę w zakresie czynników chłodniczych, efektywności energetycznej urządzeń i stosowanych wskaźników oceny (np. COP, EER, ODP, GWP, TEWI) oraz zna metody pomiarów stosowanych w energetyce cieplnej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_U01słuchacz ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U04ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i w chłodnictwie oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_U02sluchacz potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U06potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_U03słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_11_K01słuchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_K03ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejejętności w zakresie projektowania energooszczędnych instalacji chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła
Treści programoweT-W-3Remonty sprężarek tłokowych; analiza pomiarów części posuwisto zwrotnych (tłok,korbowód, panewki, sworznie i wał korbowy).
T-W-4Remont sprężarek śrubowych (Japonia)
T-W-5Remont wymienników ciepła (skrapalcza, parowniki-spiralne, lamelowe)
T-W-6Remonty urządzeń pomocniczych (osuszacze, pompy obiegowe freonu, wody,solanki, olejowe,centrale powietrza).
T-W-7Przeglądy kontenerów, agregaty chłodnicze obieg powietrzny (cyrkulacja); typowe awarie kontenerów.
T-W-8Awarie układów chłodniczych: źrodło: instytucja nadzoru klasyfikacyjnego i praktyka morska (Jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek...?)
T-W-1Przeglądy i remonty urządzeń chłodniczych: organizacja prac remontowych,cel remontów, rodzaje remontów (bieżące, okresowe, średnie, kapitalne, zgodnosć zakresu remontów z wymaganiami instytucji nadzoru PRS,DT i PIP.
T-W-2Przeglądy/remotny układów chlodniczych bezpośrednich i pośrednich (R17,22,134a etc/solanka?
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca-wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne- odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0