Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja

Sylabus przedmiotu Automatyka w chłodnictwie i klimatyzacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i klimatyzacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Automatyka w chłodnictwie i klimatyzacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 12 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy wentylacji i klimatyzacji
W-2Podstawy chłodnictwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie sie z metodami automatyzacji pracy instalcji chłodniczych i klimatyzacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Budowa i działanie podstawowych elementów automatyki chłodniczej4
T-L-2Praktyczne sposoby regulacji podstawowych parametrów pracy instalacji chłodniczej4
T-L-3Ocena nieprawidłowości w pracy automatyki chłodniczej4
12
wykłady
T-W-1Elementy automatyki chłodniczej3
T-W-2Sposoby regulacji wydajności parowników1
T-W-3Sposoby regulacji wydajności skraplaczy1
T-W-4Sposoby regulacji wydajności sprężarek1
T-W-5Dobór istotnych elementów automatyki2
T-W-6Automatyka chłodnicza przykłady instalacji chłodniczych1
T-W-7Sterowanie w chłodnictwie1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczęstnictwo w zajęciach12
A-L-2Przygotowanie do zajęć lab.22
A-L-3Przygotowane do zaliczenia25
A-L-4Zaliczenie1
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przegląd literatury26
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia24
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna-laboratorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_06_W01
słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki i monitoringu instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_W02C-1T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_06_U01
słuchacz potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla chłodnictwa i klimatyzacji
CiKPD_10-_U07C-1T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_06_K01
sluchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
CiKPD_10-_K03C-1T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_06_W01
słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki i monitoringu instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_06_U01
słuchacz potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla chłodnictwa i klimatyzacji
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_06_K01
sluchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0
3,0słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wesołowski A.; Dworski F.:, Autoamtyzacja urzadzeń chłodniczych, WNT, Warszawa, 1984
  2. Andersen S.A., Automatyczne urządzenia chłodnicze, Wydawnictwo Przemysłu Lekkiego i Spożywczego, Warszawa, 1964

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Budowa i działanie podstawowych elementów automatyki chłodniczej4
T-L-2Praktyczne sposoby regulacji podstawowych parametrów pracy instalacji chłodniczej4
T-L-3Ocena nieprawidłowości w pracy automatyki chłodniczej4
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy automatyki chłodniczej3
T-W-2Sposoby regulacji wydajności parowników1
T-W-3Sposoby regulacji wydajności skraplaczy1
T-W-4Sposoby regulacji wydajności sprężarek1
T-W-5Dobór istotnych elementów automatyki2
T-W-6Automatyka chłodnicza przykłady instalacji chłodniczych1
T-W-7Sterowanie w chłodnictwie1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczęstnictwo w zajęciach12
A-L-2Przygotowanie do zajęć lab.22
A-L-3Przygotowane do zaliczenia25
A-L-4Zaliczenie1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przegląd literatury26
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia24
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_06_W01słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki i monitoringu instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_W02ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki i monitoringu instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sie z metodami automatyzacji pracy instalcji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Treści programoweT-W-3Sposoby regulacji wydajności skraplaczy
T-W-4Sposoby regulacji wydajności sprężarek
T-W-6Automatyka chłodnicza przykłady instalacji chłodniczych
T-W-1Elementy automatyki chłodniczej
T-W-5Dobór istotnych elementów automatyki
T-W-2Sposoby regulacji wydajności parowników
T-L-2Praktyczne sposoby regulacji podstawowych parametrów pracy instalacji chłodniczej
T-L-3Ocena nieprawidłowości w pracy automatyki chłodniczej
T-L-1Budowa i działanie podstawowych elementów automatyki chłodniczej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna-laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_06_U01słuchacz potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla chłodnictwa i klimatyzacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U07potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla chłodnictwa i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sie z metodami automatyzacji pracy instalcji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Treści programoweT-W-3Sposoby regulacji wydajności skraplaczy
T-W-4Sposoby regulacji wydajności sprężarek
T-W-6Automatyka chłodnicza przykłady instalacji chłodniczych
T-W-1Elementy automatyki chłodniczej
T-W-5Dobór istotnych elementów automatyki
T-W-2Sposoby regulacji wydajności parowników
T-L-2Praktyczne sposoby regulacji podstawowych parametrów pracy instalacji chłodniczej
T-L-3Ocena nieprawidłowości w pracy automatyki chłodniczej
T-L-1Budowa i działanie podstawowych elementów automatyki chłodniczej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna-laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCiKPD_10-_06_K01sluchacz ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_K03ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sie z metodami automatyzacji pracy instalcji chłodniczych i klimatyzacyjnych
Treści programoweT-W-3Sposoby regulacji wydajności skraplaczy
T-W-4Sposoby regulacji wydajności sprężarek
T-W-6Automatyka chłodnicza przykłady instalacji chłodniczych
T-W-1Elementy automatyki chłodniczej
T-W-5Dobór istotnych elementów automatyki
T-W-2Sposoby regulacji wydajności parowników
T-L-2Praktyczne sposoby regulacji podstawowych parametrów pracy instalacji chłodniczej
T-L-3Ocena nieprawidłowości w pracy automatyki chłodniczej
T-L-1Budowa i działanie podstawowych elementów automatyki chłodniczej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna-laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0