Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Optymalizacja osiągów jachtów motorowych i sportowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Optymalizacja osiągów jachtów motorowych i sportowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,00,67egzamin
projektyP6 15 2,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu matematyki i mechaniki ogólnej.
W-2Wiedza z zakresu podstaw hydromechaniki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z problematyką, celami, kryteriami i ograniczeniami optymalizacji jachtów motorowych, matematycznym opisem parametrów jachtów oraz oprogramowaniem komputerowym do optymalizacji jachtów, jak również z typowym zastosowaniem optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności obliczania osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do optymalizacji osiągów jachtów motorowych.1
T-P-2Obliczanie osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.12
T-P-3Zaliczenie.2
15
wykłady
T-W-1Problematyka optymalizacji, cele optymalizacji jachtów motorowych, kryteria i ograniczenia, matematyczny opis parametrów jachtów.10
T-W-2Oprogramowanie komputerowe do optymalizacji jachtów.12
T-W-3Typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.15
A-P-2Przygotowanie prac projektowych.20
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-P-4Studiowanie literatury5
A-P-5Konsultacje5
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.16
A-W-3Egzamin.4
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
M-3Ćwiczenia projektowe.
M-4Metody programowane z wykorzystaniem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
S-2Ocena formująca: Ocena prac projektowych.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D20-2_W01
Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi omówić problematykę, cele, kryteria i ograniczenia optymalizacji jachtów motorowych, matematyczny opis parametrów jachtów oraz oprogramowanie komputerowe do optymalizacji jachtów, jak również typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
BJ_1A_W16, BJ_1A_W18, BJ_1A_W19C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3M-2, M-1S-5, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D20-2_U01
Student posiada umiejętności obliczania osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.
BJ_1A_U09, BJ_1A_U17C-1, C-2T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-P-2, T-P-1M-2, M-4, M-3S-4, S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D20-2_K01
Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
BJ_1A_K07C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-P-2, T-P-1M-2, M-1, M-3S-4, S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D20-2_W01
Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi omówić problematykę, cele, kryteria i ograniczenia optymalizacji jachtów motorowych, matematyczny opis parametrów jachtów oraz oprogramowanie komputerowe do optymalizacji jachtów, jak również typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D20-2_U01
Student posiada umiejętności obliczania osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązać postawionego zadania z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracy projektowej
3,0Student potrafi samodzielnie ogólnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową
3,5Student potrafi samodzielnie ogólnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o uzyskanych wynikach
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o uzyskanych wynikach, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D20-2_K01
Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
2,0Student nie rozumie zagrożeń bezpieczeństwa wynikających z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o zagrożeniach bezpieczeństwa wynikających z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz w pełni zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz w pełni zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz w pełni zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. Hammitt A. G., Technical Yacht Design, Van Nostrand Reinhold, Nowy Jork, 1975
  2. Marchaj Cz., Dzielność morska, Wydawnictwo Alma-Press, Warszawa, 2002
  3. Marchaj Cz., Teoria żeglowania, Wydawnictwo Alma-Press, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Larsson L., Eliasson R., Principles of yacht design, Adlarf Coles Nautical, Londyn, 2000
  2. Spectre P., 100 Boat Design Reviewed, Adlard Coles Nautical, Londyn, 1997

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do optymalizacji osiągów jachtów motorowych.1
T-P-2Obliczanie osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.12
T-P-3Zaliczenie.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Problematyka optymalizacji, cele optymalizacji jachtów motorowych, kryteria i ograniczenia, matematyczny opis parametrów jachtów.10
T-W-2Oprogramowanie komputerowe do optymalizacji jachtów.12
T-W-3Typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.8
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu.15
A-P-2Przygotowanie prac projektowych.20
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-P-4Studiowanie literatury5
A-P-5Konsultacje5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu.16
A-W-3Egzamin.4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D20-2_W01Student zna i prawidłowo dobiera terminologię dotyczącą przedmiotu oraz potrafi objaśnić pojęcia podstawowe. Student zna i potrafi omówić problematykę, cele, kryteria i ograniczenia optymalizacji jachtów motorowych, matematyczny opis parametrów jachtów oraz oprogramowanie komputerowe do optymalizacji jachtów, jak również typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W16zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy
BJ_1A_W18zna metody obliczeniowe i programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów żaglowych i motorowych
BJ_1A_W19ma podstawową wiedzę o modelowaniu i symulacji komputerowej oraz optymalizacji w zakresie przydatnym do projektowania i konstruowania jachtów.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką, celami, kryteriami i ograniczeniami optymalizacji jachtów motorowych, matematycznym opisem parametrów jachtów oraz oprogramowaniem komputerowym do optymalizacji jachtów, jak również z typowym zastosowaniem optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
Treści programoweT-W-2Oprogramowanie komputerowe do optymalizacji jachtów.
T-W-1Problematyka optymalizacji, cele optymalizacji jachtów motorowych, kryteria i ograniczenia, matematyczny opis parametrów jachtów.
T-W-3Typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D20-2_U01Student posiada umiejętności obliczania osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
BJ_1A_U17potrafi wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie do projektowania i konstruowania jachtów, do doboru odpowiedniego wyposażenia, w tym żagli lub napędu mechanicznego, potrafi, wykorzystując oprogramowanie, określić parametry eksploatacyjne jachtu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką, celami, kryteriami i ograniczeniami optymalizacji jachtów motorowych, matematycznym opisem parametrów jachtów oraz oprogramowaniem komputerowym do optymalizacji jachtów, jak również z typowym zastosowaniem optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności obliczania osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.
Treści programoweT-W-2Oprogramowanie komputerowe do optymalizacji jachtów.
T-W-1Problematyka optymalizacji, cele optymalizacji jachtów motorowych, kryteria i ograniczenia, matematyczny opis parametrów jachtów.
T-W-3Typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
T-P-2Obliczanie osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.
T-P-1Wprowadzenie do optymalizacji osiągów jachtów motorowych.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
M-4Metody programowane z wykorzystaniem komputera.
M-3Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
S-2Ocena formująca: Ocena prac projektowych.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązać postawionego zadania z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracy projektowej
3,0Student potrafi samodzielnie ogólnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową
3,5Student potrafi samodzielnie ogólnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o uzyskanych wynikach
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązać postawione zadanie z wykorzystaniem odpowiedniego programu komputerowego oraz przygotować pracę projektową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o uzyskanych wynikach, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D20-2_K01Student poprzez identyfikację zagadnień i problemów dotyczących tematów poruszanych na zajęciach ma świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w budowie jachtów i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w budowie jachtów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką, celami, kryteriami i ograniczeniami optymalizacji jachtów motorowych, matematycznym opisem parametrów jachtów oraz oprogramowaniem komputerowym do optymalizacji jachtów, jak również z typowym zastosowaniem optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności obliczania osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.
Treści programoweT-W-1Problematyka optymalizacji, cele optymalizacji jachtów motorowych, kryteria i ograniczenia, matematyczny opis parametrów jachtów.
T-W-3Typowe zastosowania optymalizacji w projektowaniu jachtów motorowych i łodzi sportowych.
T-P-2Obliczanie osiągów jachtów motorowych przy użyciu oprogramowania komputerowego, m.in. programu Hullspeed.
T-P-1Wprowadzenie do optymalizacji osiągów jachtów motorowych.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami.
M-1Wykład informacyjny i wykład problemowy.
M-3Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne.
S-2Ocena formująca: Ocena prac projektowych.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie zagrożeń bezpieczeństwa wynikających z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o zagrożeniach bezpieczeństwa wynikających z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz w pełni zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz w pełni zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania i budowy jachtów oraz w pełni zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny