Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka z uz (S2)
specjalność: technologia rybna

Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne w technologii żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy informatyczne w technologii żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość technologii informacyjnych na poziomie szkoły wyzszej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
C-3Rozwinięcie umiejętności samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego4
T-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci4
T-A-3Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w technologii żywnosci2
T-A-4Zastosowanie systemów eksperckich w technologii żywności3
T-A-5Komputerowa symulacja operacji procesów jednostkowych w technologii żywności2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Samodzielna praca16
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZu_2A_B1_W01
Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
TZiZu_2A_W02C-1T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZu_2A_B1_U01
Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
TZiZu_2A_U04, TZiZu_2A_U05, TZiZu_2A_U02, TZiZu_2A_U03, TZiZu_2A_U01C-2T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZu_2A_B1_K01
Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
TZiZu_2A_K01, TZiZu_2A_K02, TZiZu_2A_K03, TZiZu_2A_K04C-3T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZiZu_2A_B1_W01
Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
2,0
3,0Student posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZiZu_2A_B1_U01
Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
2,0
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZiZu_2A_B1_K01
Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Prowadzący zajęcia, Wykłady, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego4
T-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci4
T-A-3Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w technologii żywnosci2
T-A-4Zastosowanie systemów eksperckich w technologii żywności3
T-A-5Komputerowa symulacja operacji procesów jednostkowych w technologii żywności2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Samodzielna praca16
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZiZu_2A_B1_W01Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie zastosowania technik informatycznych w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
Treści programoweT-A-4Zastosowanie systemów eksperckich w technologii żywności
T-A-3Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w technologii żywnosci
T-A-5Komputerowa symulacja operacji procesów jednostkowych w technologii żywności
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego
T-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZiZu_2A_B1_U01Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZiZu_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZu_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
TZiZu_2A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZiZu_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
Treści programoweT-A-4Zastosowanie systemów eksperckich w technologii żywności
T-A-3Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w technologii żywnosci
T-A-5Komputerowa symulacja operacji procesów jednostkowych w technologii żywności
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego
T-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZiZu_2A_B1_K01Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZiZu_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
TZiZu_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZiZu_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie umiejętności samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
Treści programoweT-A-4Zastosowanie systemów eksperckich w technologii żywności
T-A-3Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w technologii żywnosci
T-A-5Komputerowa symulacja operacji procesów jednostkowych w technologii żywności
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego
T-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0