Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)

Sylabus przedmiotu Zasady i organizacja pracy w gabinetach dietetycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zasady i organizacja pracy w gabinetach dietetycznych
Specjalność żywienie człowieka i dietetyka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Bogacka <Anna.Bogacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>, Angelika Heberlej <Angelika.Heberlej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści przedmiotów: biochemia, budowa ustroju ludzkiego, mikrobilogia, żywienie człowieka, dietetyka, patofizjologia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zakładania i funkcjonowania profesjonalnych gabinetów dietetycznych. Postępownia z pacjentem.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza dostępnych na rynku urządzeń do pomiarów składu ciała. Interpretacja uzyskanych wyników.2
T-L-2Projektowanie własnego gabinetu.2
T-L-3Opracowanie dokumentacji dotyczącej pacjenta.2
T-L-4Wywiad z pacjentem. Poradnictwo żywieniowe i wizyty kontrolne.2
T-L-5Postepowanie z trudnym pacjentem.2
T-L-6Analiza wartości składu ilościowego i jakościowego zalecanych diet z zastosowaniem programów komputerowych.2
T-L-7Projektowanie strony www gabinetu.2
T-L-8Zaliczenia1
15
wykłady
T-W-1Podstawy prawne funkcjonowania gabinetów dietetycznych w Polsce2
T-W-2Wyposażenie gabinetów z uwzględnieniem wymogów sanitarno-epidemiologicznych w Polsce.2
T-W-3Organizacja pracy w gabinecie dietetycznym. zasady BHP.2
T-W-4Rola dietetyka w systemie żywienia indywidualnego i zbiorowego (sanatoria, szpitale)2
T-W-5Etyka pracy dietetyka i współpraca z pacjentem.2
T-W-6Karta informacji o zdrowiu pacjenta. Wywiad żywieniowy.2
T-W-7Polityka marketingu i reklama medialna usług dietetycznych.2
T-W-8Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo z zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć6
A-L-3Konsultacje z nauczycielem5
A-L-4Studiowanie literatury5
31
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczeń.6
A-W-4Konsultacje z nauczycielem.5
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Organizowanie pracy w gabinetach dietetycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena projektu gabinetów
S-2Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO3-6zcid_W01
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu: budowy i funkcjonowania organizmu ludzkiego, składników odżywczych, planowania jadłospisów, opieki dietetycznej nad pacjentem zdrowym oraz chorym.
TZZ_1A_W14, TZZ_1A_W13C-1T-L-1, T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-1M-3, M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO3-6zcid_U01
Student posiada umiejętność projektowania diet zawierających poszczególne składniki w dawkach immunomodulujących. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności. Posiada umiejętność projektowania i oceny wartości odżywczej jadłospisów dla osób chorych z uwzględnieniem immunomodulującego działania. Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych informacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04, TZZ_1A_U05, TZZ_1A_U06, TZZ_1A_U07, TZZ_1A_U14, TZZ_1A_U15, TZZ_1A_U16, TZZ_1A_U29C-1T-W-4, T-L-8, T-W-2, T-W-8, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-L-5, T-W-5, T-L-3, T-L-6, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-L-7M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO3-6zcid_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma świadomość znaczenia społecznej roli wpływu żywienia na układ immunologiczny. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05, TZZ_1A_K06C-1T-W-6, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-8, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-L-7, T-W-3, T-W-8, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO3-6zcid_W01
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu: budowy i funkcjonowania organizmu ludzkiego, składników odżywczych, planowania jadłospisów, opieki dietetycznej nad pacjentem zdrowym oraz chorym.
2,0Student nie opanował zagadnień z zakresu: prowadzenia i organizacji gabinetów dietetycznych, wyposażenia. Nie zna systemu żywienia indywidualnego i zbiorowego oraz podstaw współpracy z pacjentem.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu prowadzenia i organizacji, wyposażenia gabinetów dietetycznych. Zna założenia systemów żywienia indywidualnego oraz zbiorowego. Opanował podstawy współpracy z pacjentem.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Poprawnie wykorzystuje podstawy współpracy z pacjentem.,
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Poprawnie wykorzystuje podstawy współpracy z pacjentem.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Prawdiłowo wykorzystuje zasady współpracy z pacjentem.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Samodzielnie kojarzy i wyciaga wnioski. Potrafi wskazać źródła błędów i zastosować korekty uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO3-6zcid_U01
Student posiada umiejętność projektowania diet zawierających poszczególne składniki w dawkach immunomodulujących. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności. Posiada umiejętność projektowania i oceny wartości odżywczej jadłospisów dla osób chorych z uwzględnieniem immunomodulującego działania. Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych informacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować gabinetu dietetycznego w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich osiągnięć.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektujegabinet i prawidłowo prezentuje wyniki swoichosiągnięć, jednak bez analizy.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jgabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich osiągnięć, dokonując analizy.
4,0Student poprawnie projektuje gabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student poprawnie projektuje gabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student poprawnie projektuje gabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO3-6zcid_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma świadomość znaczenia społecznej roli wpływu żywienia na układ immunologiczny. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Ciborowska H. Rudnicka A., Dietetyka. Żywienie człowieka zdrowego i chorego., PZWL, Warszawa, 2007
  2. Gołąb J., Jakóbisiak M., Lasek W., Immunologia, PWN, Warszawa, 2006
  3. Hasik J., Gawęcki J., Grzymisławski M., Dietetyka, PZWL, Warszawa, 1999
  4. Krzysik M., Biernat J., Grajeta H., Wpływ składników odżywczych pożywienia na funkcjonowanie układu odpornościowego Cz. I. Immunomodulacyjne działanie kwasów tłuszczowych pożywienia w organizmie człowieka, Adv Clin Exp Med, 15, 6, 1055–1062, 2006
  5. Peckenpaugh N.J., Podstawy żywienia i dietoterapia., Elsevier Urban&Partner, Wrocław, 2011
  6. Książyk J., Żywienie a odporność, Nowa Pediatria, 30, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Wieczorek-Chełmińska Z., Zasady żywienia i dietetyka stosowana, PZWL, Warszawa, 1992
  2. Ptak W., Ptak M., Szczepanik M., Podstawy immunologii, PZWL, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza dostępnych na rynku urządzeń do pomiarów składu ciała. Interpretacja uzyskanych wyników.2
T-L-2Projektowanie własnego gabinetu.2
T-L-3Opracowanie dokumentacji dotyczącej pacjenta.2
T-L-4Wywiad z pacjentem. Poradnictwo żywieniowe i wizyty kontrolne.2
T-L-5Postepowanie z trudnym pacjentem.2
T-L-6Analiza wartości składu ilościowego i jakościowego zalecanych diet z zastosowaniem programów komputerowych.2
T-L-7Projektowanie strony www gabinetu.2
T-L-8Zaliczenia1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy prawne funkcjonowania gabinetów dietetycznych w Polsce2
T-W-2Wyposażenie gabinetów z uwzględnieniem wymogów sanitarno-epidemiologicznych w Polsce.2
T-W-3Organizacja pracy w gabinecie dietetycznym. zasady BHP.2
T-W-4Rola dietetyka w systemie żywienia indywidualnego i zbiorowego (sanatoria, szpitale)2
T-W-5Etyka pracy dietetyka i współpraca z pacjentem.2
T-W-6Karta informacji o zdrowiu pacjenta. Wywiad żywieniowy.2
T-W-7Polityka marketingu i reklama medialna usług dietetycznych.2
T-W-8Zaliczenie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo z zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć6
A-L-3Konsultacje z nauczycielem5
A-L-4Studiowanie literatury5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczeń.6
A-W-4Konsultacje z nauczycielem.5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO3-6zcid_W01Student powinien posiadać wiedzę z zakresu: budowy i funkcjonowania organizmu ludzkiego, składników odżywczych, planowania jadłospisów, opieki dietetycznej nad pacjentem zdrowym oraz chorym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W14Ma wiedzę na temat budowy i funkcjonowania organizmu ludzkiego, zmian pod wpływem czynników agresji środowiskowe i ich profilaktyki, zna rolę i metabolizm pobieranych składników odżywczych, oraz uwarunkowania zachowań żywieniowych oraz mechanizmy powstawania zachowań żywieniowych. Ma wiedzę na temat podstawowych suplementów diety i preparatów dietetycznych.
TZZ_1A_W13Ma ogólną wiedzę na temat składu produktów i ich przydatności do żywienia, planowania racjonalnego żywienia człowieka zdrowego i chorego; oraz oceny stanu odżywienia. Ma podstawową wiedzę na temat zagrożeń wynikających z błędów żywieniowych, zna zasady tworzenia programów profilaktycznych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zakładania i funkcjonowania profesjonalnych gabinetów dietetycznych. Postępownia z pacjentem.
Treści programoweT-L-1Analiza dostępnych na rynku urządzeń do pomiarów składu ciała. Interpretacja uzyskanych wyników.
T-W-8Zaliczenie
T-W-6Karta informacji o zdrowiu pacjenta. Wywiad żywieniowy.
T-W-7Polityka marketingu i reklama medialna usług dietetycznych.
T-L-4Wywiad z pacjentem. Poradnictwo żywieniowe i wizyty kontrolne.
T-L-5Postepowanie z trudnym pacjentem.
T-L-6Analiza wartości składu ilościowego i jakościowego zalecanych diet z zastosowaniem programów komputerowych.
T-W-5Etyka pracy dietetyka i współpraca z pacjentem.
T-W-2Wyposażenie gabinetów z uwzględnieniem wymogów sanitarno-epidemiologicznych w Polsce.
T-W-4Rola dietetyka w systemie żywienia indywidualnego i zbiorowego (sanatoria, szpitale)
T-L-2Projektowanie własnego gabinetu.
T-L-3Opracowanie dokumentacji dotyczącej pacjenta.
T-W-3Organizacja pracy w gabinecie dietetycznym. zasady BHP.
T-W-1Podstawy prawne funkcjonowania gabinetów dietetycznych w Polsce
Metody nauczaniaM-3Organizowanie pracy w gabinetach dietetycznych
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zagadnień z zakresu: prowadzenia i organizacji gabinetów dietetycznych, wyposażenia. Nie zna systemu żywienia indywidualnego i zbiorowego oraz podstaw współpracy z pacjentem.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu prowadzenia i organizacji, wyposażenia gabinetów dietetycznych. Zna założenia systemów żywienia indywidualnego oraz zbiorowego. Opanował podstawy współpracy z pacjentem.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Poprawnie wykorzystuje podstawy współpracy z pacjentem.,
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Poprawnie wykorzystuje podstawy współpracy z pacjentem.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Prawdiłowo wykorzystuje zasady współpracy z pacjentem.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu prowadzenia, organizacji i wyposażenia gabinetów dietetycznych. Samodzielnie kojarzy i wyciaga wnioski. Potrafi wskazać źródła błędów i zastosować korekty uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO3-6zcid_U01Student posiada umiejętność projektowania diet zawierających poszczególne składniki w dawkach immunomodulujących. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności. Posiada umiejętność projektowania i oceny wartości odżywczej jadłospisów dla osób chorych z uwzględnieniem immunomodulującego działania. Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych informacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
TZZ_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZZ_1A_U06Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8,
TZZ_1A_U07Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności, ich przemiany w organizmie i produktach spożywczych, właściwości fizykochemiczne, oraz zbadać i określić zależność pomiędzy tymi składnikami.
TZZ_1A_U14Potrafi dobrać zbadać i wykazać zależności pomiędzy sposobem żywienia człowieka i uwarunkowaniami genetycznymi.
TZZ_1A_U15Potrafi przez odpowiedni dobór składników diety podnieść jej prozdrowotne efekty oddziaływania na organizm człowieka.
TZZ_1A_U16Potrafi zaprojektować i ocenić jadłospis dla różnych grup ludności. Posiada umiejętność identyfikacji oraz korekty błędów w żywieniu i stylu życia różnych grup ludności.
TZZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zakładania i funkcjonowania profesjonalnych gabinetów dietetycznych. Postępownia z pacjentem.
Treści programoweT-W-4Rola dietetyka w systemie żywienia indywidualnego i zbiorowego (sanatoria, szpitale)
T-L-8Zaliczenia
T-W-2Wyposażenie gabinetów z uwzględnieniem wymogów sanitarno-epidemiologicznych w Polsce.
T-W-8Zaliczenie
T-L-2Projektowanie własnego gabinetu.
T-L-4Wywiad z pacjentem. Poradnictwo żywieniowe i wizyty kontrolne.
T-L-1Analiza dostępnych na rynku urządzeń do pomiarów składu ciała. Interpretacja uzyskanych wyników.
T-W-1Podstawy prawne funkcjonowania gabinetów dietetycznych w Polsce
T-L-5Postepowanie z trudnym pacjentem.
T-W-5Etyka pracy dietetyka i współpraca z pacjentem.
T-L-3Opracowanie dokumentacji dotyczącej pacjenta.
T-L-6Analiza wartości składu ilościowego i jakościowego zalecanych diet z zastosowaniem programów komputerowych.
T-W-3Organizacja pracy w gabinecie dietetycznym. zasady BHP.
T-W-7Polityka marketingu i reklama medialna usług dietetycznych.
T-W-6Karta informacji o zdrowiu pacjenta. Wywiad żywieniowy.
T-L-7Projektowanie strony www gabinetu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Organizowanie pracy w gabinetach dietetycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena projektu gabinetów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować gabinetu dietetycznego w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich osiągnięć.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektujegabinet i prawidłowo prezentuje wyniki swoichosiągnięć, jednak bez analizy.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jgabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich osiągnięć, dokonując analizy.
4,0Student poprawnie projektuje gabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student poprawnie projektuje gabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student poprawnie projektuje gabinety, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO3-6zcid_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma świadomość znaczenia społecznej roli wpływu żywienia na układ immunologiczny. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
TZZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
TZZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zakładania i funkcjonowania profesjonalnych gabinetów dietetycznych. Postępownia z pacjentem.
Treści programoweT-W-6Karta informacji o zdrowiu pacjenta. Wywiad żywieniowy.
T-L-5Postepowanie z trudnym pacjentem.
T-L-1Analiza dostępnych na rynku urządzeń do pomiarów składu ciała. Interpretacja uzyskanych wyników.
T-L-4Wywiad z pacjentem. Poradnictwo żywieniowe i wizyty kontrolne.
T-W-1Podstawy prawne funkcjonowania gabinetów dietetycznych w Polsce
T-L-2Projektowanie własnego gabinetu.
T-L-3Opracowanie dokumentacji dotyczącej pacjenta.
T-L-6Analiza wartości składu ilościowego i jakościowego zalecanych diet z zastosowaniem programów komputerowych.
T-L-8Zaliczenia
T-W-7Polityka marketingu i reklama medialna usług dietetycznych.
T-W-2Wyposażenie gabinetów z uwzględnieniem wymogów sanitarno-epidemiologicznych w Polsce.
T-W-4Rola dietetyka w systemie żywienia indywidualnego i zbiorowego (sanatoria, szpitale)
T-L-7Projektowanie strony www gabinetu.
T-W-3Organizacja pracy w gabinecie dietetycznym. zasady BHP.
T-W-8Zaliczenie
T-W-5Etyka pracy dietetyka i współpraca z pacjentem.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Organizowanie pracy w gabinetach dietetycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena projektu gabinetów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.