Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana z uz (S2)

Sylabus przedmiotu Procesy biodegradacji w przemyśle:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy biodegradacji w przemyśle
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Mizielińska <Malgorzata.Mizielinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mikrobiologia ogólna
W-2Mikrobiologia szczegółowa
W-3Mikologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Kompostowanie wybranych materiałów opakowaniowych w warunkach kompostu przemysłowego8
T-L-2Analiza wybranych materiałów po kompostowaniu7
15
wykłady
T-W-1Rodzaje korozji3
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów3
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch3
T-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia3
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotawywanie sprawozdań5
A-L-3Przygotowanie do zalicznia10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie piśmiennictwa5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_P11-1_W01
Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia
MS_2A_W04, MS_2A_W05C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_P11-1_U01
W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją
MS_2A_U01, MS_2A_U02C-1T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_P11-1_K01
Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy
MS_2A_K01C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_P11-1_W01
Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia
2,0
3,0Student ma podstawową więdzę dotyczącą korozji mikrobiologicznej oraz podstawowe umiejętności jej wykrywania i zwalczania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_P11-1_U01
W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją
2,0
3,0Student zna podstawowe metody wykrywania o oceny korozji mikrobiologicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_P11-1_K01
Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę i umiejętność wykorzystania kilku narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Strzelczyk A.B., Drobnoustroje i owady niszczące zabytki i ich zwalczanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2004
  2. Syska B., Katastrofy, awarie i zagrożenia mikrobiologiczne w przemyśle i budownictwie, Wydwanictwo politechniki Łódzkiej, Łódź, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kompostowanie wybranych materiałów opakowaniowych w warunkach kompostu przemysłowego8
T-L-2Analiza wybranych materiałów po kompostowaniu7
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje korozji3
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów3
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch3
T-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia3
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotawywanie sprawozdań5
A-L-3Przygotowanie do zalicznia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie piśmiennictwa5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_P11-1_W01Student posiądzie widzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznej korozji materiałów, metod ich wykrywania i zwalcznia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W04Student ma poszerzoną wiedzę dotyczącą zjawisk mikrobiologicznych i biologicznych zachodzacych w pedosferze, hydrosferze i biosferze.
MS_2A_W05Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą mikroorganizmów (wirusów, bakterii, grzybów) i pasożytów oraz metod diagnostycznych służących ich wykrywaniu.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej
Treści programoweT-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów
T-W-1Rodzaje korozji
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch
T-L-2Analiza wybranych materiałów po kompostowaniu
T-L-1Kompostowanie wybranych materiałów opakowaniowych w warunkach kompostu przemysłowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową więdzę dotyczącą korozji mikrobiologicznej oraz podstawowe umiejętności jej wykrywania i zwalczania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_P11-1_U01W efekcie kształcenia student umieć analizować oraz dobrać właściwe metody oceny zagrożenia korozją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
MS_2A_U02Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) oraz opisowej w języku polskim i obcym.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej
Treści programoweT-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe metody wykrywania o oceny korozji mikrobiologicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_P11-1_K01Student rozumie i ma kompetencje do stosowania nabytej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy)
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką korozji mikrobiologicznej
Treści programoweT-W-4Drobnoustroje niszczące zabytki i archiwalia
T-W-2Mechanizm korozji mikrobiologicznej materiałów
T-W-1Rodzaje korozji
T-W-5Zwalcznie korozji mikrobiologicznej
T-W-3Korozja mikrobilologiczna metali, drewna, materiałów budowalnch
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę i umiejętność wykorzystania kilku narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0