Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)
Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przygotowania do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań. | 3 |
T-S-2 | Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 3 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań. | 3 |
T-S-2 | Prezentacja wstępnych wyników badań | 3 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-S-2 | przygotowanie do seminarium | 6 |
A-S-3 | konsultacje związane z tematyką seminarium | 8 |
A-S-4 | przygotowanie prezentacji własnej studenta | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań. | 10 |
A-S-2 | Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań. | 14 |
A-S-3 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Medody programowe z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C38_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w pracach inżynierskich. | UWW_1A_W05, UWW_1A_W21 | — | — | C-1 | T-S-2, T-S-1 | M-4, M-1, M-2 | S-1 |
UWW_1A_C38_W02 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania. | UWW_1A_W05, UWW_1A_W21 | — | — | C-2 | T-S-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C38_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej. | UWW_1A_U13, UWW_1A_U14, UWW_1A_U18 | — | — | C-2, C-3 | T-S-2 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
UWW_1A_C38_U02 Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wyników badań oraz prezentowania ich. | UWW_1A_U18 | — | — | C-2, C-3 | T-S-1 | M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C38_K01 Student posiada umiejętność pracy w zespole i krytycznej oceny wyników swoich działań. | UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K05 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-S-2 | M-4, M-3, M-2 | S-2, S-1 |
UWW_1A_C38_K02 Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej. | UWW_1A_K01, UWW_1A_K05 | — | — | C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-2 | M-4, M-3, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C38_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w pracach inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C38_W02 Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury, głównie polskojęzycznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C38_U01 Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C38_U02 Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wyników badań oraz prezentowania ich. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi zinterpretować podstawowe wyniki uzyskanych wyników. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | S |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C38_K01 Student posiada umiejętność pracy w zespole i krytycznej oceny wyników swoich działań. | 2,0 | |
3,0 | Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej nie wykazując własnej inicjatywy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C38_K02 Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student biernie wykonuje polecenia prowadzącego zajęcia bez przejawiania własnej inicjatywy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006