Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Zdrowy tryb życia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Uprawa winorośli i winiarstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zdrowy tryb życia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 18 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeńfizycznych
W-2studenci całkowicie zwolnieni z wykonywania ćwiczeń fizycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wyrobienie nawyku zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w aktywnym spędzaniu czasu
C-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
C-3Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu spełniania potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka3
T-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych2
T-A-3Wykorzystanie kwiatów, ziół, owoców i warzyw w kosmetologii oraz aromaterapii3
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności2
T-A-5Polis, psyche i soma - ogólne zasady, którymi należy kierować się przy wyborze zdrowego stylu życia. Obliczanie dla każdego studenta indywidualnego Indeksu Masy Ciała (BMI Body Masds Index)2
T-A-6Znaczenie prawidłowych zestawów produktów spożywczych w leczeniu chorób metodami naturalnymi.2
T-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci2
T-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu2
18

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-5Metoda aktywizująca - ćwiczenia fizyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena formująca: Sprawdzian w formie testu
S-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_A10_W01
Student po zrealizowaniu części wykładowej będzie znał podstawowy skład roślinnych produktów spożywczych i będzie w stanie prawidłowo łączyć komponenty w celu skonstruowania odpowiedniej diety.
UWW_1A_W17C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3
UWW_1A_A10_W02
Student zna właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego.
UWW_1A_W17C-2T-A-2, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_A10_U01
Student praktycznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu zasad zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
UWW_1A_U09C-1T-A-3, T-A-1M-1, M-2, M-3S-3, S-5
UWW_1A_A10_U02
Student potrafi samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
UWW_1A_U14C-2T-A-2, T-A-4M-1, M-2, M-4S-1, S-4
UWW_1A_A10_U03
Student będzie potrafił połączyć rekreacyjnie spędzanie wolnego czasu z właściwym doborem ćwiczeń fizycznych - dostosowanych do trybu życia, a tym samym potrzeb organizmu
UWW_1A_U17C-3T-A-7, T-A-8M-4, M-5S-5

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_A10_K01
Student ma świadomość znaczenia roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
UWW_1A_K02C-2T-A-7, T-A-1M-2, M-3S-2, S-3
UWW_1A_A10_K02
Student będzie miał świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu i spełanianiu ich podczas wolego czasu
UWW_1A_K02C-2, C-3T-A-5, T-A-7, T-A-1, T-A-8M-2, M-4, M-5S-2, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWW_1A_A10_W01
Student po zrealizowaniu części wykładowej będzie znał podstawowy skład roślinnych produktów spożywczych i będzie w stanie prawidłowo łączyć komponenty w celu skonstruowania odpowiedniej diety.
2,0
3,0Student zna wybrany skład produktów spożywczych
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_W02
Student zna właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego.
2,0
3,0Student zna w stopniu podstawowym właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWW_1A_A10_U01
Student praktycznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu zasad zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
2,0
3,0Student ma ogólne pojęcie odnośnie kształtowania zasad zdrowego trybu zycia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_U02
Student potrafi samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_U03
Student będzie potrafił połączyć rekreacyjnie spędzanie wolnego czasu z właściwym doborem ćwiczeń fizycznych - dostosowanych do trybu życia, a tym samym potrzeb organizmu
2,0
3,0Student zna podstawowe ćwiczenia fizyczne, nie wdraża ich jako spędzanie wolnego czasu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWW_1A_A10_K01
Student ma świadomość znaczenia roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
2,0
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym znaczenie roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_K02
Student będzie miał świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu i spełanianiu ich podczas wolego czasu
2,0
3,0Student posiada w stopniu podstawowym świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gawęcki J., Hryniewiecki L., Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu, PWN, Warszawa, 2004
  2. Hewson M. L., Horticulture as therapy. A practical guide to using horticulture as therapeutic tool, HTM, 2004
  3. Hyams E., Rośliny w służbie człowieka, PWN, Warszawa, 1974
  4. Jędzraejko K., Kowalczyk B, Bacler B., Rośliny kosmetyczne, TEKST, Bydgoszcz, 2007
  5. Keville K., Zielona apteka. rośliny, które leczą i zapobiegają, Świat Książki, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Brud Wł., Konopacka I., Tajemnice aromaterapii, Pachnąca Apteka, Warszawa, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka3
T-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych2
T-A-3Wykorzystanie kwiatów, ziół, owoców i warzyw w kosmetologii oraz aromaterapii3
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności2
T-A-5Polis, psyche i soma - ogólne zasady, którymi należy kierować się przy wyborze zdrowego stylu życia. Obliczanie dla każdego studenta indywidualnego Indeksu Masy Ciała (BMI Body Masds Index)2
T-A-6Znaczenie prawidłowych zestawów produktów spożywczych w leczeniu chorób metodami naturalnymi.2
T-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci2
T-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu2
18
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_A10_W01Student po zrealizowaniu części wykładowej będzie znał podstawowy skład roślinnych produktów spożywczych i będzie w stanie prawidłowo łączyć komponenty w celu skonstruowania odpowiedniej diety.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_W17student ma wiedzę w zakresie technologii przechowywania i przetwarzania winogron i innych produktów ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Wyrobienie nawyku zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w aktywnym spędzaniu czasu
C-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
Treści programoweT-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności
T-A-6Znaczenie prawidłowych zestawów produktów spożywczych w leczeniu chorób metodami naturalnymi.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna wybrany skład produktów spożywczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_A10_W02Student zna właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_W17student ma wiedzę w zakresie technologii przechowywania i przetwarzania winogron i innych produktów ogrodniczych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
Treści programoweT-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-4Ocena formująca: Sprawdzian w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w stopniu podstawowym właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_A10_U01Student praktycznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu zasad zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U09student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania metod i technologii uprawy w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia
Cel przedmiotuC-1Wyrobienie nawyku zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w aktywnym spędzaniu czasu
Treści programoweT-A-3Wykorzystanie kwiatów, ziół, owoców i warzyw w kosmetologii oraz aromaterapii
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma ogólne pojęcie odnośnie kształtowania zasad zdrowego trybu zycia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_A10_U02Student potrafi samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U14student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe związane z kierunkiem studiów, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
Treści programoweT-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-4Ocena formująca: Sprawdzian w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_A10_U03Student będzie potrafił połączyć rekreacyjnie spędzanie wolnego czasu z właściwym doborem ćwiczeń fizycznych - dostosowanych do trybu życia, a tym samym potrzeb organizmu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U17student posiada umiejętność oceny znaczenia w życiu człowieka zagadnień wynikających z nauk humanistycznych i społecznych
Cel przedmiotuC-3Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu spełniania potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
Treści programoweT-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci
T-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne - pokaz
M-5Metoda aktywizująca - ćwiczenia fizyczne
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe ćwiczenia fizyczne, nie wdraża ich jako spędzanie wolnego czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_A10_K01Student ma świadomość znaczenia roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_K02Student jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
Treści programoweT-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym znaczenie roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_A10_K02Student będzie miał świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu i spełanianiu ich podczas wolego czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_K02Student jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
C-3Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu spełniania potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
Treści programoweT-A-5Polis, psyche i soma - ogólne zasady, którymi należy kierować się przy wyborze zdrowego stylu życia. Obliczanie dla każdego studenta indywidualnego Indeksu Masy Ciała (BMI Body Masds Index)
T-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka
T-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-5Metoda aktywizująca - ćwiczenia fizyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada w stopniu podstawowym świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
3,5
4,0
4,5
5,0