Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Obrót i dystrybucja produktów winiarskich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Uprawa winorośli i winiarstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Obrót i dystrybucja produktów winiarskich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 15 1,40,60zaliczenie
laboratoriaL8 3 0,60,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza o wymaganiach dotyczących obrotu i dytrybucji produktów winiarskich, znajomość zasad ich dystrybucjii, wiedza o odmianach winorośli i typach win

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji3
3
wykłady
T-W-1Specyfika produktów winiarskich2
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich4
T-W-3Opakowania w handlu2
T-W-4Technika i technologia sprzedaży4
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach3
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
18
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu17
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
42

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_C37_W01
student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
UWW_1A_W07, UWW_1A_W19C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_C37_U01
student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów.
UWW_1A_U13, UWW_1A_U14, UWW_1A_U12C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_C37_K01
Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K05, UWW_1A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWW_1A_C37_W01
student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWW_1A_C37_U01
student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów.
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym posiadł umiejętność z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWW_1A_C37_K01
Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
2,0
3,0Student ma dostateczą świadomość skutków prowadzonej działalności, znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Perenc J, Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
  2. Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji3
3

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Specyfika produktów winiarskich2
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich4
T-W-3Opakowania w handlu2
T-W-4Technika i technologia sprzedaży4
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach3
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu17
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_C37_W01student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_W07student zna metody analizy ekonomicznej, organizacji i zarządzania jakością, prowadzenia działalności gospodarczej oraz zasady funkcjonowania rynku produktów ogrodniczych i winiarskich
UWW_1A_W19student ma wiedzę dotyczącą znaczenia winorośli i wina w gospodarce, kulturze, tradycji i historii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny
Treści programoweT-W-1Specyfika produktów winiarskich
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich
T-W-3Opakowania w handlu
Metody nauczaniaM-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
S-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_C37_U01student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U13student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu kierunku studiów z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami i odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą i winiarską, potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, umie organizować pracę indywidualną oraz w zespole
UWW_1A_U14student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe związane z kierunkiem studiów, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
UWW_1A_U12student potrafi przeprowadzić analizę i ocenę jakości surowców ogrodniczych oraz produktów winiarskich, odpowiednio klasyfikuje wina
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny
Treści programoweT-W-1Specyfika produktów winiarskich
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich
T-W-3Opakowania w handlu
T-W-4Technika i technologia sprzedaży
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
T-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji
Metody nauczaniaM-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
S-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym posiadł umiejętność z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWW_1A_C37_K01Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_K01Student krytycznie ocenia skutki prowadzonej działalności związanej z kierunkiem studiów
UWW_1A_K02Student jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
UWW_1A_K05Student bierze odpowiedzialność za podejmowane działania, przestrzega zasad etyki zawodowej
UWW_1A_K04Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny
Treści programoweT-W-1Specyfika produktów winiarskich
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich
T-W-3Opakowania w handlu
T-W-4Technika i technologia sprzedaży
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
T-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji
Metody nauczaniaM-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma dostateczą świadomość skutków prowadzonej działalności, znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,5
4,0
4,5
5,0