Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci Internet
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Stawicki <Tomasz.Stawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 10 1,00,33zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
C-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).2
T-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.8
10
wykłady
T-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.4
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.2
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.4
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.10
A-A-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat.10
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćw. audytoryjnych.8
A-A-4Konsultacje.2
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
ROL_1A_W19C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-2_U01
Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
ROL_1A_U01, ROL_1A_U16, ROL_1A_U18C-2, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-2_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
ROL_1A_K03C-2, C-1T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
2,0
3,0Student posiada podstawowa wiedzę z zakresu treści przedmiotowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-2_U01
Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
2,0.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu projektowania stron WWW.
3,5
4,0
4,5.
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-2_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
2,0
3,0Student wykazuje zainteresowanie przedmiotem, realizuje powierzone prace oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny., Helion, 2008
  2. Chris Fry, Martin Nystrom, Monitoring i bezpieczeństwo sieci, Helion, 2010
  3. Access czyli komputerowe bazy danych, Help, 2005
  4. Piotr Wróblewski, Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).2
T-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.8
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.4
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.2
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.4
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.10
A-A-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat.10
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćw. audytoryjnych.8
A-A-4Konsultacje.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O11-2_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W19Ma podstawową wiedzę z zakresu technicznych, informatycznych i inżynieryjnych uwarunkowań produkcji rolniczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.
C-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
Treści programoweT-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.
Metody nauczaniaM-2Pokaz
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowa wiedzę z zakresu treści przedmiotowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O11-2_U01Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy, przetwarzania i wykorzystywania informacji o zróżnicowanej formie i pochodzących z różnych źródeł
ROL_1A_U16Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
ROL_1A_U18Ma umiejętność analizowania informacji biznesowych, kalkulowania rezultatów i przygotowywania biznesplanu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.
C-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
Treści programoweT-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).
T-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.
Metody nauczaniaM-2Pokaz
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu projektowania stron WWW.
3,5
4,0
4,5.
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O11-2_K01Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z wybranymi narzędziami wspomagającymi projektowanie stron WWW.
C-1Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie budowy, zarządzania i bezpieczeństwa stron WWW.
Treści programoweT-A-1Analiza struktury komunikacji sieciowej (model OSI).
T-A-2Charakterystyka wspólczesnych technologii kodowania stron internetowych min. struktura języka HTML 5, stylizacja stron w CSS, wybrane funkcjonalności języka skryptowego JavaScript.
T-W-1Sieci telekomunikacyjnye - klasyfikacja, dostępność, charakterystyka metod transmisji danych.
T-W-3Strony i witryny internetowe - budowa i rejstracja.
T-W-2Topologia sieci kompyuterowych.
T-W-4Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych.
Metody nauczaniaM-2Pokaz
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu wiedzy z wykładów oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji dotyczacej treści przekazywanych w ramach ćw. audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje zainteresowanie przedmiotem, realizuje powierzone prace oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0