Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
specjalność: Doradztwo rolnicze
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
W-2 | Umiejętność edytowania tekstu |
W-3 | Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w badaniach naukowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Napisanie i obrona pracy magisterskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie badań związanych z tematyką pracy magisterskiej. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych. | 0 |
T-PD-2 | Studiowanie dostępnej literatury i opracowanie przeglądu literatury związanego z tematyką pracy magisterskiej. | 0 |
T-PD-3 | Opracowanie wyników przeprowadzonych badań. | 0 |
T-PD-4 | Pisanie pracy magisterskiej, przygotowanie się do jej obrony i egzaminu dyplomowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zdefiniowanie problemu badawczego, określenie zakresu pracy, materiału i metod badawczych | 20 |
A-PD-2 | Zbieranie literatury związanej z przygotowywaną pracą magisterską | 80 |
A-PD-3 | Analiza zgromadzonych publikacji, tłumaczenie prac obcojęzycznych | 100 |
A-PD-4 | Opracowanie statystyczne wyników badań, ich zestawienie w formie tabel, rysunków, itp. | 100 |
A-PD-5 | Przygotowanie pracy magisterskiej i złożenie jej do druku | 140 |
A-PD-6 | Przygotowanie się do egzaminu magisterskiego i obrony pracy | 120 |
A-PD-7 | Udział w konsultacjach | 50 |
610 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora w trakcie konsultacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Recenzja pracy dyplomowej |
S-4 | Ocena podsumowująca: Obrona pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C10_W01 Student posiada wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy magisterskiej | ROL_2A_W10 | — | — | C-1 | T-PD-3, T-PD-2, T-PD-1, T-PD-4 | M-1 | S-2, S-4, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C10_U01 Sudent posiada umiejetność przygotowania pracy oraz prezentowania uzyskanych wyników | ROL_2A_U06 | — | — | C-1 | T-PD-3, T-PD-2, T-PD-1, T-PD-4 | M-1 | S-2, S-4, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_2A_C10_K01 Student potrafi określać cele realizowanych badań | ROL_2A_K01, ROL_2A_K03, ROL_2A_K06 | — | — | C-1 | T-PD-3, T-PD-2, T-PD-1, T-PD-4 | M-1 | S-2, S-4, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C10_W01 Student posiada wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy magisterskiej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy magisterskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C10_U01 Sudent posiada umiejetność przygotowania pracy oraz prezentowania uzyskanych wyników | 2,0 | |
3,0 | Stodent w stopniu dostatecznym opracowuje i opisuje wyniki swoich badań. Potrafi zreferować swoją pracę dyplomową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_2A_C10_K01 Student potrafi określać cele realizowanych badań | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi określać cele realizowanych badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 1997, drugie
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas Kraków, Kraków, 1996