Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)
specjalność: Doradztwo rolnicze

Sylabus przedmiotu Geografia turystyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Geografia turystyki
Specjalność Doradztwo w agroturyźmie
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Mąkosza <Agnieszka.Makosza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Mąkosza <Agnieszka.Makosza@zut.edu.pl>, Jadwiga Nidzgorska-Lencewicz <Jadwiga.Nidzgorska-Lencewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z geografii.
W-2Student posiada podstawową wiedzę o środowisku przyrodniczym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie pojęć i metodologii geografii turystyki.
C-2Ocena walorów turystycznych regionów Polski.
C-3Metody opracowywania danych i prezentacji uzyskanych wyników.
C-4Poznanie szczególnych form ochrony obiektów atrakcyjnych turystycznie.
C-5Metody waloryzacji przestrzeni agroturystycznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Uwarunkowania ruchu turystycznego, perpektywy rozwoju.1
T-A-2Regiony turystyczne pasa pojeziezia. Walory turystyczne Pojezierzy: Mazurskiego, Pomorskiego i Wielkopolskiego.1
T-A-3Regiony turystyczne pasa nizin. Walory turystyczne Nizin: Śląskiej, Wielkopolskiej, Mazowieckiej, Podlaskiej, Polesia Lubelskiego.1
T-A-4Regiony turystyczne pasa wyżyn. Walory turystyczne Wyżyn: Śląskiej, Krakowsko-Częstochowskiej, Małopolskiej, Lubelskiej i Roztocza.2
T-A-5Regiony turystyczne pasa gór. Walory turystyczne Gór Świętokrzyskich, Sudetów i Karpat.1
T-A-6Turystyka uzdrowiskowa w Polsce. Obszary chronione jako elementy atrakcyjności turystycznej (parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty, obszary krajobrazu chronionego).1
T-A-7Waloryzacja przestrzeni agroturystycznej Polski.2
9
wykłady
T-W-1Zakres badawczy geografii turystycznej. Atrakcyjność turystyczna.1
T-W-2Systematyka walorów turystycznych. Walory przyrodnicze, antropogeniczne, specjalistyczne w Polsce.1
T-W-3Polskie pomniki historii jako obekty turystyczne.1
T-W-4Lista Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego UNESCO - obiekty przyrodnicze i kulturowe w Polsce.1
T-W-5Regionalizacja turystyczna w Polsce. Kryteria, uwarunkowania, podział.2
T-W-6Regiony turystyczne pasa pobrzeża. Walory turystyczne obszarów nadmorskich.1
T-W-7Turystyka w Polsce. Ruch turystyczny. Perspektywy rozwoju.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.9
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych - zebranie materiałów źródłowych o regionie, przygotowanie prezentacji multimedialnej.18
A-A-3Udział w konsultacjach.2
A-A-4Zaliczenie ćwiczeń.1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Konsultacje4
A-W-3Praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia16
A-W-4Zaliczenie treści programowych z wykładu w formie testu1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody problemowe, sytuacyjne, dyskusje.
M-3Metody eksponujące - atlasy i mapy.
M-4Metody praktyczne - pokaz, graficzne opracowanie waloryzacji przestrzennej.
M-5Nowoczesne środki audiowizualne i multimedialne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej ćwiczeń audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D04A_W01
Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój turystyki, szczególnie na obszarach wiejskich.
ROL_2A_W07C-1, C-2T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-5, T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-3M-2, M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D04A_U01
Potrafi samodzielnie wyszukać i dokonać analizy potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł do oceny ruchu turystycznego i atrakcyjnosci agroturystycznej w danym regionie
ROL_2A_U01, ROL_2A_U03C-3, C-5T-A-7M-5, M-3, M-4S-2, S-1
ROL_2A_D04A_U02
Posiada pogłębioną umiejętność wystąpień ustnych i prezentacji graficznych i oceny atrakcyjności turystycznej wybranego regionu
ROL_2A_U07C-3T-A-5, T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-3M-5, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D04A_K01
Ma świadomość i potrzebę zdobywania wiedzy i doskonalenia umiejętności nabytych w czasie studiów, potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
ROL_2A_K02, ROL_2A_K03, ROL_2A_K07C-5T-A-7M-5, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D04A_W01
Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój turystyki, szczególnie na obszarach wiejskich.
2,0Nie posiada wiedzy o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
3,0Posiada ograniczoną wiedzę o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
3,5Posiada ograniczoną wiedzę o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
4,0Posiada podstawową wiedzę o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
4,5Posiada wiedzę o stanie i kompleksowym działaniu czynników determinujących funckjonowanie i rozwój turystyki
5,0Posiada rozszerzoną wiedzę o stanie i kompleksowym działaniu czynników determinujących funckjonowanie i rozwój turystyki włączając obszary wiejskie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D04A_U01
Potrafi samodzielnie wyszukać i dokonać analizy potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł do oceny ruchu turystycznego i atrakcyjnosci agroturystycznej w danym regionie
2,0Nie potrafi samodzielnie wyszukać potrzebnych informacji
3,0Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje
3,5Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje i dokonać oceny ich użyteczności
4,0Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje,dokonać analizy ich użyteczności do oceny ruchu turystycznego
4,5Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje,dokonać analizy ich użyteczności do oceny ruchu turystycznego i atrakcyjności turystycznej danego regionu
5,0Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje,dokonać analizy ich użyteczności do oceny ruchu turystycznego i atrakcyjności turystycznej danego regionu, umie wskazać najlepsze rozwiązania i uzasadnić ich wybór
ROL_2A_D04A_U02
Posiada pogłębioną umiejętność wystąpień ustnych i prezentacji graficznych i oceny atrakcyjności turystycznej wybranego regionu
2,0Nie posiada umiejętności prezentacji graficznych
3,0Posiada umiejętność prezentacji graficznych w ograniczonym zakresie
3,5Posiada umiejętność prezentacji graficznych i wystąpień ustnych
4,0Posiada pogłębioną umiejętność prezentacji graficznych i wystąpień ustnych
4,5Posiada pogłębioną umiejętność prezentacji graficznych, a w wystąpieniach ustnych potrafi dokonać oceny atrakcyjności turystycznej miejscowości
5,0Posiada pogłębioną umiejętność prezentacji graficznych, a w wystąpieniach ustnych potrafi dokonać oceny atrakcyjności turystycznej miejscowości, w sposób przekonywujący uzasadniając celowość wyboru

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D04A_K01
Ma świadomość i potrzebę zdobywania wiedzy i doskonalenia umiejętności nabytych w czasie studiów, potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
2,0Nie ma świadomości i potrzeby doskonalenia wiedzy
3,0Ma świadomość doskonalenia wiedzy
3,5Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy
4,0Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy, jest chętny do podzielenia się nią
4,5Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy, jest chętny do podzielenia się nią, prowadzi działania inspirujące w grupie
5,0Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy, jest chętny do podzielenia się nią, prowadzi działania inspirujące w grupie, potrafi robić to aktywnie

Literatura podstawowa

  1. Cabaj W., Kruczek Z., Podstawy geografii turystycznej., Proksenia, Kraków, 2007
  2. Kruczek Z., Polska. Geografia atrakcji turystycznych., Proksenia, Kraków, 2006
  3. Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., Geografia turystyki Polski, PWE, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Stasiak A. redakcja, Geografia turystyki Polski. Przewodnik do ćwiczeń krajoznawczych, PWE, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Uwarunkowania ruchu turystycznego, perpektywy rozwoju.1
T-A-2Regiony turystyczne pasa pojeziezia. Walory turystyczne Pojezierzy: Mazurskiego, Pomorskiego i Wielkopolskiego.1
T-A-3Regiony turystyczne pasa nizin. Walory turystyczne Nizin: Śląskiej, Wielkopolskiej, Mazowieckiej, Podlaskiej, Polesia Lubelskiego.1
T-A-4Regiony turystyczne pasa wyżyn. Walory turystyczne Wyżyn: Śląskiej, Krakowsko-Częstochowskiej, Małopolskiej, Lubelskiej i Roztocza.2
T-A-5Regiony turystyczne pasa gór. Walory turystyczne Gór Świętokrzyskich, Sudetów i Karpat.1
T-A-6Turystyka uzdrowiskowa w Polsce. Obszary chronione jako elementy atrakcyjności turystycznej (parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty, obszary krajobrazu chronionego).1
T-A-7Waloryzacja przestrzeni agroturystycznej Polski.2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres badawczy geografii turystycznej. Atrakcyjność turystyczna.1
T-W-2Systematyka walorów turystycznych. Walory przyrodnicze, antropogeniczne, specjalistyczne w Polsce.1
T-W-3Polskie pomniki historii jako obekty turystyczne.1
T-W-4Lista Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego UNESCO - obiekty przyrodnicze i kulturowe w Polsce.1
T-W-5Regionalizacja turystyczna w Polsce. Kryteria, uwarunkowania, podział.2
T-W-6Regiony turystyczne pasa pobrzeża. Walory turystyczne obszarów nadmorskich.1
T-W-7Turystyka w Polsce. Ruch turystyczny. Perspektywy rozwoju.2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.9
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych - zebranie materiałów źródłowych o regionie, przygotowanie prezentacji multimedialnej.18
A-A-3Udział w konsultacjach.2
A-A-4Zaliczenie ćwiczeń.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Konsultacje4
A-W-3Praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia16
A-W-4Zaliczenie treści programowych z wykładu w formie testu1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_2A_D04A_W01Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój turystyki, szczególnie na obszarach wiejskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_W07ma rozszerzoną wiedzę z zakresu klimatycznych uwarunkowań produkcji roślinnej, wykorzystania klimatu w celach leczniczych i rekreacyjnych oraz prognozowania optymalnych warunków bioklimatu dla potrzeb projektowania miejscowego
Cel przedmiotuC-1Poznanie pojęć i metodologii geografii turystyki.
C-2Ocena walorów turystycznych regionów Polski.
Treści programoweT-W-4Lista Światowego Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego UNESCO - obiekty przyrodnicze i kulturowe w Polsce.
T-W-3Polskie pomniki historii jako obekty turystyczne.
T-W-7Turystyka w Polsce. Ruch turystyczny. Perspektywy rozwoju.
T-W-5Regionalizacja turystyczna w Polsce. Kryteria, uwarunkowania, podział.
T-W-6Regiony turystyczne pasa pobrzeża. Walory turystyczne obszarów nadmorskich.
T-A-5Regiony turystyczne pasa gór. Walory turystyczne Gór Świętokrzyskich, Sudetów i Karpat.
T-A-2Regiony turystyczne pasa pojeziezia. Walory turystyczne Pojezierzy: Mazurskiego, Pomorskiego i Wielkopolskiego.
T-A-6Turystyka uzdrowiskowa w Polsce. Obszary chronione jako elementy atrakcyjności turystycznej (parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty, obszary krajobrazu chronionego).
T-A-4Regiony turystyczne pasa wyżyn. Walory turystyczne Wyżyn: Śląskiej, Krakowsko-Częstochowskiej, Małopolskiej, Lubelskiej i Roztocza.
T-A-3Regiony turystyczne pasa nizin. Walory turystyczne Nizin: Śląskiej, Wielkopolskiej, Mazowieckiej, Podlaskiej, Polesia Lubelskiego.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe, sytuacyjne, dyskusje.
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
3,0Posiada ograniczoną wiedzę o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
3,5Posiada ograniczoną wiedzę o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
4,0Posiada podstawową wiedzę o czynnikach determinujących funckjonowanie turystyki
4,5Posiada wiedzę o stanie i kompleksowym działaniu czynników determinujących funckjonowanie i rozwój turystyki
5,0Posiada rozszerzoną wiedzę o stanie i kompleksowym działaniu czynników determinujących funckjonowanie i rozwój turystyki włączając obszary wiejskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_2A_D04A_U01Potrafi samodzielnie wyszukać i dokonać analizy potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł do oceny ruchu turystycznego i atrakcyjnosci agroturystycznej w danym regionie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł (zasoby medialne, Internet). Tworzenie informacji, krytyczne selekcjonowanie danych, gromadzenie, przechowywanie, twórcze przetwarzanie, z zachowaniem praw własności, intelektualnej, służące do opisu zjawisk przyrodniczych
ROL_2A_U03Samodzielnie analizuje problemy związane z produkcją roślinną, jakością żywności oraz stanem i przydatnością agroturystyczną środowiska naturalnego, prawidłowo interpretując rezultaty i wyciągając wnioski
Cel przedmiotuC-3Metody opracowywania danych i prezentacji uzyskanych wyników.
C-5Metody waloryzacji przestrzeni agroturystycznej.
Treści programoweT-A-7Waloryzacja przestrzeni agroturystycznej Polski.
Metody nauczaniaM-5Nowoczesne środki audiowizualne i multimedialne.
M-3Metody eksponujące - atlasy i mapy.
M-4Metody praktyczne - pokaz, graficzne opracowanie waloryzacji przestrzennej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej.
S-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi samodzielnie wyszukać potrzebnych informacji
3,0Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje
3,5Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje i dokonać oceny ich użyteczności
4,0Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje,dokonać analizy ich użyteczności do oceny ruchu turystycznego
4,5Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje,dokonać analizy ich użyteczności do oceny ruchu turystycznego i atrakcyjności turystycznej danego regionu
5,0Potrafi samodzielnie wyszukać potrzebne informacje,dokonać analizy ich użyteczności do oceny ruchu turystycznego i atrakcyjności turystycznej danego regionu, umie wskazać najlepsze rozwiązania i uzasadnić ich wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_2A_D04A_U02Posiada pogłębioną umiejętność wystąpień ustnych i prezentacji graficznych i oceny atrakcyjności turystycznej wybranego regionu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U07Posiada umiejętność porozumienia się z różnymi podmiotami w formie ustnej, pisemnej i graficznej w zakresie doradztwa w rolnictwie i agroturystyce
Cel przedmiotuC-3Metody opracowywania danych i prezentacji uzyskanych wyników.
Treści programoweT-A-5Regiony turystyczne pasa gór. Walory turystyczne Gór Świętokrzyskich, Sudetów i Karpat.
T-A-2Regiony turystyczne pasa pojeziezia. Walory turystyczne Pojezierzy: Mazurskiego, Pomorskiego i Wielkopolskiego.
T-A-6Turystyka uzdrowiskowa w Polsce. Obszary chronione jako elementy atrakcyjności turystycznej (parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty, obszary krajobrazu chronionego).
T-A-4Regiony turystyczne pasa wyżyn. Walory turystyczne Wyżyn: Śląskiej, Krakowsko-Częstochowskiej, Małopolskiej, Lubelskiej i Roztocza.
T-A-3Regiony turystyczne pasa nizin. Walory turystyczne Nizin: Śląskiej, Wielkopolskiej, Mazowieckiej, Podlaskiej, Polesia Lubelskiego.
Metody nauczaniaM-5Nowoczesne środki audiowizualne i multimedialne.
M-4Metody praktyczne - pokaz, graficzne opracowanie waloryzacji przestrzennej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności prezentacji graficznych
3,0Posiada umiejętność prezentacji graficznych w ograniczonym zakresie
3,5Posiada umiejętność prezentacji graficznych i wystąpień ustnych
4,0Posiada pogłębioną umiejętność prezentacji graficznych i wystąpień ustnych
4,5Posiada pogłębioną umiejętność prezentacji graficznych, a w wystąpieniach ustnych potrafi dokonać oceny atrakcyjności turystycznej miejscowości
5,0Posiada pogłębioną umiejętność prezentacji graficznych, a w wystąpieniach ustnych potrafi dokonać oceny atrakcyjności turystycznej miejscowości, w sposób przekonywujący uzasadniając celowość wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_2A_D04A_K01Ma świadomość i potrzebę zdobywania wiedzy i doskonalenia umiejętności nabytych w czasie studiów, potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_K02Wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
ROL_2A_K03Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości plonów rolniczych z uwzględnieniem ochrony, kształtowania i stanu środowiska naturalnego i roli agroturystyki w rozwoju przedsiębiorczości
ROL_2A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji zadań związanych z produkcją rolniczą i organizacją agroturystyki
Cel przedmiotuC-5Metody waloryzacji przestrzeni agroturystycznej.
Treści programoweT-A-7Waloryzacja przestrzeni agroturystycznej Polski.
Metody nauczaniaM-5Nowoczesne środki audiowizualne i multimedialne.
M-4Metody praktyczne - pokaz, graficzne opracowanie waloryzacji przestrzennej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji multimedialnej.
S-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości i potrzeby doskonalenia wiedzy
3,0Ma świadomość doskonalenia wiedzy
3,5Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy
4,0Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy, jest chętny do podzielenia się nią
4,5Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy, jest chętny do podzielenia się nią, prowadzi działania inspirujące w grupie
5,0Ma świadomość i potrzebę doskonalenia wiedzy, jest chętny do podzielenia się nią, prowadzi działania inspirujące w grupie, potrafi robić to aktywnie