Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Infrastruktura obszarów wiejskich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura obszarów wiejskich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 6 1,00,33zaliczenie
wykładyW3 9 1,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc zagadnień z fizyki, chemii, budowy i użytkowania urządzeń oraz podstaw rysunku technicznego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przybliżenie problematyki budowy i funkcjonowania oraz projektowania obiektów infrastruktury obszarów wiejskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projekt zabudowy zagrody wiejskiej.4
T-A-2Elementy infrastruktury OZE na obszarach wiejskich.2
6
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich1
T-W-2Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki odpadami1
T-W-3Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia w wodę2
T-W-4Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej2
T-W-5Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich. Infrastruktura drogowa.1
T-W-6Melioracje. Irygacje.1
T-W-7Elementy infrastruktury gazowej i energetycznej na terenach wiejskich. Smart Power Grids.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w cwiczeniach6
A-A-2Przygotowanie prezentacji.19
A-A-3Przygotowanie do projektowania.5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.9
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny, film, pokaz.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obserwacja ciągła - ocena aktywności.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne / pisemne.
S-3Ocena podsumowująca: Przygotowanie projektu / sprawozdania / prezentacji.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O01-1_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania.
ROL_1A_W19C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O01-1_U01
Potrafi zastosować informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w projektowaniu infrastruktury obszarów wiejskich i dostrzega aktualne problemy rozwoju obszarów wiejskich, z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska.
ROL_1A_U01C-1T-A-1, T-A-2, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O01-1_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebe dalszego ich pogłębiania oraz rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego.
ROL_1A_K01C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O01-1_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O01-1_U01
Potrafi zastosować informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w projektowaniu infrastruktury obszarów wiejskich i dostrzega aktualne problemy rozwoju obszarów wiejskich, z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska.
2,0
3,0Umie rozpoznać elementy infrastruktury obszarów wiejskich
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O01-1_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebe dalszego ich pogłębiania oraz rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego.
2,0
3,0Ma świadomość istnienia wybranych elementów infrastruktury obszarów wiejskich.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Golka W., Infrastruktura i technika w zrównoważonym rozwoju rolnictwa, IBMER, Warszawa, 2005
  2. Szeptycki A. i zespół, Stan i kierunki rozwoju techniki oraz infrastruktury rolniczej w Polsce, IBMER, Warszawa, 2005
  3. Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
  4. Wierzbucki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
  5. Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
  6. Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
  7. Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
  8. Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008
  9. Wierzbicki K., Wybrane obiekty infrastruktury technicznej obszarów wiejskich, IBMER, Warszawa, 2002
  10. Wójcicki Z., Metodyka badań postępu technologicznego w gospodarstwach rodzinnych, IBMER, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Czasopisma tematyczne
  2. Wodociągi i kanalizacja, Abra, Poznań, 2014, Czasopismo tematyczne

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projekt zabudowy zagrody wiejskiej.4
T-A-2Elementy infrastruktury OZE na obszarach wiejskich.2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich1
T-W-2Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki odpadami1
T-W-3Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia w wodę2
T-W-4Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej2
T-W-5Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich. Infrastruktura drogowa.1
T-W-6Melioracje. Irygacje.1
T-W-7Elementy infrastruktury gazowej i energetycznej na terenach wiejskich. Smart Power Grids.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w cwiczeniach6
A-A-2Przygotowanie prezentacji.19
A-A-3Przygotowanie do projektowania.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.9
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O01-1_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą stosowane systemy i elementy infrastruktury, ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju oraz zagadnienia jej projektowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W19Ma podstawową wiedzę z zakresu technicznych, informatycznych i inżynieryjnych uwarunkowań produkcji rolniczej
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie problematyki budowy i funkcjonowania oraz projektowania obiektów infrastruktury obszarów wiejskich.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich
T-W-3Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia w wodę
T-W-4Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej
T-W-2Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki odpadami
T-W-5Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich. Infrastruktura drogowa.
T-W-7Elementy infrastruktury gazowej i energetycznej na terenach wiejskich. Smart Power Grids.
T-W-6Melioracje. Irygacje.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny, film, pokaz.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne / pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, zna systemy i elementy infrastruktury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O01-1_U01Potrafi zastosować informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w projektowaniu infrastruktury obszarów wiejskich i dostrzega aktualne problemy rozwoju obszarów wiejskich, z uwzględnieniem zagadnień ochrony środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy, przetwarzania i wykorzystywania informacji o zróżnicowanej formie i pochodzących z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie problematyki budowy i funkcjonowania oraz projektowania obiektów infrastruktury obszarów wiejskich.
Treści programoweT-A-1Projekt zabudowy zagrody wiejskiej.
T-A-2Elementy infrastruktury OZE na obszarach wiejskich.
T-W-1Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny, film, pokaz.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne / pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie rozpoznać elementy infrastruktury obszarów wiejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_O01-1_K01Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebe dalszego ich pogłębiania oraz rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia oraz ma świadomość konieczności uzupełniania i poszerzania swojej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie problematyki budowy i funkcjonowania oraz projektowania obiektów infrastruktury obszarów wiejskich.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia definiujące elementy składowe infrastruktury obszarów wiejskich
T-W-3Systemy i rozwiązania techniczne zaopatrzenia w wodę
T-W-4Systemy i rozwiązania techniczne gospodarki ściekowej
T-W-5Kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich. Infrastruktura drogowa.
T-W-7Elementy infrastruktury gazowej i energetycznej na terenach wiejskich. Smart Power Grids.
T-W-6Melioracje. Irygacje.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny, film, pokaz.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne / pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość istnienia wybranych elementów infrastruktury obszarów wiejskich.
3,5
4,0
4,5
5,0