Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Botanika 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Botanika 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Mariola Wróbel <Mariola.Wrobel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Wołejko <Leslaw.Wolejko@zut.edu.pl>, Mariola Wróbel <Mariola.Wrobel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 1,00,29zaliczenie
wykładyW2 15 1,50,23egzamin
zajęcia terenoweT2 5 0,50,48zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc budowy morfologicznej roślin i ogólna wiedza biologiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków krajowej flory.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.4
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.6
10
zajęcia terenowe
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika5
5
wykłady
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin1
T-W-2Plechowate rośliny eukariotyczne - glony1
T-W-3Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki1
T-W-4Charakterystyka roślin nagonasiennych1
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych3
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych8
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie bieżące do zajęć oraz do zaliczenia10
A-A-3zbiór roślin i wykonanie zielnika systematycznego6
A-A-4konsultacje2
A-A-5zaliczenie opracowania zielnikowego2
30
zajęcia terenowe
A-T-1uczestniczenie w zajęciach5
A-T-2przygotowanie do zajęć3
A-T-3opracowanie zadania praktycznego - zielnik6
A-T-4zaliczenie zajęć1
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów i przygotowanie się do zaliczenia27
A-W-3konsultacje2
A-W-4zaliczenie zajęć1
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczanie i rozpoznawanie roślin)
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_B13_W01
potrafi wymienić i zdefiniować cechy systematyczne różnej rangi taksonów rośllin
OG_1A_W03C-1T-A-2, T-A-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-T-1M-1, M-2, M-4S-1, S-3
OG_1A_B13_W02
potrafi wymienić i scharakteryzować gatunki roślin ogrodniczych
OG_1A_W03C-1T-A-2, T-A-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_B13_U01
potrafi sporządzić, opracowywać i analizować zielnik jako dokumentacje badań roślinności
OG_1A_U08, OG_1A_U18C-1T-A-2, T-A-1, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-4, S-2
OG_1A_B13_U02
potrafi rozpoznać ważniejsze gatunki roślin krajowych
OG_1A_U08, OG_1A_U18C-1T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-4, S-2
OG_1A_B13_U03
potrafi zidentyfikować taksonomicznie rośliny nieznane
OG_1A_U08, OG_1A_U18C-1T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_B13_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przekonanie o potrzebie uczenia się w celu doskonalenia uzyskanych umiejętności
OG_1A_K01C-1T-A-2, T-A-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_B13_W01
potrafi wymienić i zdefiniować cechy systematyczne różnej rangi taksonów rośllin
2,0
3,0potrafi wymienić i scharakteryzować główne cechy systematyczne ważniejszych taksonów różnej rangi
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_B13_W02
potrafi wymienić i scharakteryzować gatunki roślin ogrodniczych
2,0
3,0potrafi wymienić ważniejsze gatunki roślin wykorzystywanych jako źródło surowców oraz scharakteryzować ich główne cechy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_B13_U01
potrafi sporządzić, opracowywać i analizować zielnik jako dokumentacje badań roślinności
2,0
3,0sporządzi i pisemnie objaśni cechy systematyczne i siedliskowe 45-55 gatunków roślin oraz opisze i przeanalizuje rośliny z jednego wybranego siedliska (minimum 5 gatunków)
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_B13_U02
potrafi rozpoznać ważniejsze gatunki roślin krajowych
2,0
3,0spośród prezentowanych roślin potrafi rozpoznać 45-50 gatunków, nazwać je po polsku a przynajmniej połowę z nich również po łacinie oraz przynajmnie połowę rozpoznanych gatunków zaliczyć do rodziny (po polsku)
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_B13_U03
potrafi zidentyfikować taksonomicznie rośliny nieznane
2,0
3,0potrafi korzystając z mikroskopu stereoskopowego i kluczy oznaczyć i przynajmniej częściowo poprawnie scharakteryzować 1 gatunek rośliny
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_B13_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przekonanie o potrzebie uczenia się w celu doskonalenia uzyskanych umiejętności
2,0
3,0ma świadomość potrzeby samokształcenia w zakresie zróżnicowania krajowej flory oraz umiejętności samodzielnego rozpoznawania i identyfikacji roślin, w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jasnowska J., Jasnowski M., Radomski J., Friedrich S., Kowalski W., Botanika, Brasika, Szczecin, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Szweykowska A., Szweykowski J., Botanika, Systematyka, tom 2, PWN, Warszawa, 2005
  2. Rutkowski L., Klucz do oznaczania roślin naczyniowych Polski niżowej, PWN, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.4
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.6
10

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin1
T-W-2Plechowate rośliny eukariotyczne - glony1
T-W-3Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki1
T-W-4Charakterystyka roślin nagonasiennych1
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych3
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych8
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2przygotowanie bieżące do zajęć oraz do zaliczenia10
A-A-3zbiór roślin i wykonanie zielnika systematycznego6
A-A-4konsultacje2
A-A-5zaliczenie opracowania zielnikowego2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1uczestniczenie w zajęciach5
A-T-2przygotowanie do zajęć3
A-T-3opracowanie zadania praktycznego - zielnik6
A-T-4zaliczenie zajęć1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studiowanie tematyki wykładów i przygotowanie się do zaliczenia27
A-W-3konsultacje2
A-W-4zaliczenie zajęć1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_B13_W01potrafi wymienić i zdefiniować cechy systematyczne różnej rangi taksonów rośllin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W03student ma podstawową wiedzę z zakresu botaniki, niezbędną do rozumienia zależności między strukturą a funkcją na poziomie komórek, tkanek, pojedynczych organizmów i populacji oraz obejmującej systematykę roślin, ich pochodzenie i fitogeografię
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków krajowej flory.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-2Plechowate rośliny eukariotyczne - glony
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin
T-W-3Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki
T-W-4Charakterystyka roślin nagonasiennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wymienić i scharakteryzować główne cechy systematyczne ważniejszych taksonów różnej rangi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_B13_W02potrafi wymienić i scharakteryzować gatunki roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W03student ma podstawową wiedzę z zakresu botaniki, niezbędną do rozumienia zależności między strukturą a funkcją na poziomie komórek, tkanek, pojedynczych organizmów i populacji oraz obejmującej systematykę roślin, ich pochodzenie i fitogeografię
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków krajowej flory.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-3Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki
T-W-4Charakterystyka roślin nagonasiennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczanie i rozpoznawanie roślin)
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wymienić ważniejsze gatunki roślin wykorzystywanych jako źródło surowców oraz scharakteryzować ich główne cechy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_B13_U01potrafi sporządzić, opracowywać i analizować zielnik jako dokumentacje badań roślinności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U08student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_1A_U18student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzania prostych opracowań naukowych oraz poszerzania tych umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków krajowej flory.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczanie i rozpoznawanie roślin)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0sporządzi i pisemnie objaśni cechy systematyczne i siedliskowe 45-55 gatunków roślin oraz opisze i przeanalizuje rośliny z jednego wybranego siedliska (minimum 5 gatunków)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_B13_U02potrafi rozpoznać ważniejsze gatunki roślin krajowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U08student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_1A_U18student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzania prostych opracowań naukowych oraz poszerzania tych umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków krajowej flory.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-4Charakterystyka roślin nagonasiennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczanie i rozpoznawanie roślin)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0spośród prezentowanych roślin potrafi rozpoznać 45-50 gatunków, nazwać je po polsku a przynajmniej połowę z nich również po łacinie oraz przynajmnie połowę rozpoznanych gatunków zaliczyć do rodziny (po polsku)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_B13_U03potrafi zidentyfikować taksonomicznie rośliny nieznane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U08student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_1A_U18student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzania prostych opracowań naukowych oraz poszerzania tych umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków krajowej flory.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-4Charakterystyka roślin nagonasiennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczanie i rozpoznawanie roślin)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi korzystając z mikroskopu stereoskopowego i kluczy oznaczyć i przynajmniej częściowo poprawnie scharakteryzować 1 gatunek rośliny
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_B13_K01w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przekonanie o potrzebie uczenia się w celu doskonalenia uzyskanych umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków krajowej flory.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-2Plechowate rośliny eukariotyczne - glony
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin
T-W-3Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki
T-W-4Charakterystyka roślin nagonasiennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin jednoliściennych
T-W-6Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczanie i rozpoznawanie roślin)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość potrzeby samokształcenia w zakresie zróżnicowania krajowej flory oraz umiejętności samodzielnego rozpoznawania i identyfikacji roślin, w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0