Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)

Sylabus przedmiotu Matematyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 9 2,00,56zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 18 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu matematyki w poziomie szkoły średnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rachunek zbiorów1
T-A-2Macierze i wyznaczniki2
T-A-3Układ równań liniowych2
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.2
T-A-5Rachunek różniczkowy4
T-A-6Rachunek całkowy4
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE2
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
18
wykłady
T-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)1
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)1
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie1
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu1
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności1
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych1
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji1
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek1
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w cwiczeniach adytoryjnych30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań25
A-A-3Konsultacje5
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników35
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
M-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B01_W01
Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich
OZE_1A_W01C-1T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-W-8, T-W-9, T-A-8M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
OZE_1A_U05C-1T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-W-8, T-W-9, T-A-8M-2, M-1S-2, S-1
OZE_1A_B01_U02
Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie
OZE_1A_U05C-1T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-W-8, T-W-9, T-A-8M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B01_K01
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
OZE_1A_K02C-1T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-8M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B01_W01
Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0
OZE_1A_B01_U02
Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B01_K01
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestrzega zasad etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Majkowska M., Matematyka nie tylko dla leśników, SGGW Warszawa, Warszawa, 2004
  2. Stankiewicz W., Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, PWN, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Kostrikin A.I., Wstęp do algebry 1. Podstawy algebry, PWN, Warszawa, 2011
  2. Fichtenholz G.M., Rachunek różniczkowy i całkowy. Tom 1, PWN, Warszawa, 2007
  3. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach 1, PWN, Warszawa, 2015
  4. Rutkowski J., Algebra liniowa w zadaniach, PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rachunek zbiorów1
T-A-2Macierze i wyznaczniki2
T-A-3Układ równań liniowych2
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.2
T-A-5Rachunek różniczkowy4
T-A-6Rachunek całkowy4
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE2
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)1
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)1
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie1
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu1
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności1
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych1
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji1
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek1
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w cwiczeniach adytoryjnych30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań25
A-A-3Konsultacje5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników35
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOZE_1A_B01_W01Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W01ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki i statystyki matematycznej, obejmującą między innymi analizę funkcji jednej i wielu zmiennych, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, elementy rachunku różniczkowego i całkowego oraz elementy opisu struktury zbiorowości statystycznej, estymatory oraz podstawowe metody wnioskowania statystycznego, przydatną do: 1) opisu zjawisk fizycznych, 2) rozwiązywania zadań inżynierskich, 3) analizy danych doświadczalnych i wyciągania z nich wniosków, 4) prezentacji danych i wyników analizy;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-A-6Rachunek całkowy
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-2Macierze i wyznaczniki
T-A-1Rachunek zbiorów
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOZE_1A_B01_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U05potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w obszarze odnawialnych źródeł energii, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-A-6Rachunek całkowy
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-2Macierze i wyznaczniki
T-A-1Rachunek zbiorów
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOZE_1A_B01_U02Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U05potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w obszarze odnawialnych źródeł energii, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-A-6Rachunek całkowy
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-2Macierze i wyznaczniki
T-A-1Rachunek zbiorów
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOZE_1A_B01_K01Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K02jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-A-6Rachunek całkowy
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-2Macierze i wyznaczniki
T-A-1Rachunek zbiorów
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestrzega zasad etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0