Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
C-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Proces komunikacji społecznej. Rodzaje komunikacji społecznej1
T-A-2Jak się komunikować by zostać dobrze zrozumianym?2
T-A-3Zakłócenia w komunikacji społecznej. Komunikowanie się władzy z obywatelami i odwrotnie.1
T-A-4Negocjacje aspekty praktyczne.2
T-A-5Public relation, sposób działania, wykorzystywane narzędzia.1
T-A-6Medialne środki przekazu w komunikacji społecznej.1
T-A-7Public Affairs.1
9
wykłady
T-W-1Pojęcie i proces komunikowania się.1
T-W-2Sposoby komunikowania się. Komunikacja werbalna i niewerbalna2
T-W-3Bariery i przeszkody w sprawnej komunikacji1
T-W-4Negocjacje społeczne, zasady, typy postaw negocjacyjnych.1
T-W-5Podstawy i zarządzanie public relations.1
T-W-6Funkcje komunikacji: interpersonalna, masowa i medialna, grupowa i publiczna, międzykulturowa2
T-W-7Aspekty etyczne w komunikacji społecznej.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń.12
A-A-3Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu.9
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.9
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O10-2_W01
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
OZE_1A_W23C-1, C-2T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O10-2_U01
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
OZE_1A_U09C-2T-A-7, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_O10-2_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
OZE_1A_K06C-1T-A-6, T-W-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O10-2_W01
Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O10-2_U01
Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
2,0
3,0Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OZE_1A_O10-2_K01
Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
2,0
3,0Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej., Gdańsk, 2003
  2. Goban-Klas T., Public Relations - pojęcia, definicje, uwarunkowania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  3. Clamen M., Lobbing i jego sekrety., Wyd. Felberg, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Sznajder A., Sztuka promocji., Wyd. Businessman Book, Warszawa, 1993
  2. Wajda A., Czarnowski P., Public Relations - praktyka działania., Wyd. Business Press, Warszawa, 1997
  3. Van Schendelen R., Machavelii w Brukseli, Wyd. GWP, Sopot, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Proces komunikacji społecznej. Rodzaje komunikacji społecznej1
T-A-2Jak się komunikować by zostać dobrze zrozumianym?2
T-A-3Zakłócenia w komunikacji społecznej. Komunikowanie się władzy z obywatelami i odwrotnie.1
T-A-4Negocjacje aspekty praktyczne.2
T-A-5Public relation, sposób działania, wykorzystywane narzędzia.1
T-A-6Medialne środki przekazu w komunikacji społecznej.1
T-A-7Public Affairs.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i proces komunikowania się.1
T-W-2Sposoby komunikowania się. Komunikacja werbalna i niewerbalna2
T-W-3Bariery i przeszkody w sprawnej komunikacji1
T-W-4Negocjacje społeczne, zasady, typy postaw negocjacyjnych.1
T-W-5Podstawy i zarządzanie public relations.1
T-W-6Funkcje komunikacji: interpersonalna, masowa i medialna, grupowa i publiczna, międzykulturowa2
T-W-7Aspekty etyczne w komunikacji społecznej.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Przygotowanie materiałów do wykonywania samodzielnie ćwiczeń.12
A-A-3Przygotowanie studenta do zaleczenia przedmiotu.9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Studiowanie literatury.12
A-W-3Przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu.9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOZE_1A_O10-2_W01Posiada wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W23ma wiedzę w zakresie ekonomiki oraz zasad tworzenia i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym również w zakresie produkcji rolniczej ukierunkowanej na produkcję biosurowców energetycznych, obejmującą między innymi analizę ekonomiczną podmiotu wraz z elementami rachunku kosztów dla inżynierów (majątek i kapitał przedsiębiorstwa, przychody, koszty i rachunek wyników, normowanie i kosztorysowanie robót, metody kalkulacji i struktura kosztów produkcji, kategorie produkcji i nakładów, amortyzacja), formy indywidualnej przedsiębiorczości i zasady ich tworzenia, wymogi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, podmioty gospodarcze występujące w rolnictwie, planowanie inwestycji, przydatną do: 1) prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej w obszarze odnawialnych źródeł energii, 2) projektowania i oceny ekonomicznej procesów produkcyjnych;
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
C-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-A-6Medialne środki przekazu w komunikacji społecznej.
T-A-7Public Affairs.
T-W-1Pojęcie i proces komunikowania się.
T-W-5Podstawy i zarządzanie public relations.
T-W-6Funkcje komunikacji: interpersonalna, masowa i medialna, grupowa i publiczna, międzykulturowa
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z planowaniem, działaniem przydatną do rozpoznawania rozwiązań w komunikacji społecznej do formowania relacji w określonej społeczności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOZE_1A_O10-2_U01Posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań pozwalających na nawiązanie komunikacji w relacji ze społecznością w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U09w sposób ogólny analizuje i ocenia pod względem prawnym funkcjonowanie prostych systemów oraz procesów typowych w gospodarce, potrafi zaprojektować i ocenić pod względem organizacyjnym proste procesy produkcyjno-usługowe w zakresie odnawialnych źródeł energii oraz zarządzać nimi, a także przeprowadzić dla nich wstępną analizę ekonomiczną, jest przygotowany do prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze odnawialnych źródeł energii, w tym również w zakresie produkcji rolniczej ukierunkowanej na produkcję biosurowców energetycznych, stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy;
Cel przedmiotuC-2Umiejętność rozpoznawania zróżnicowanych rozwiązań przekazu informacji o misji i działalności przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-A-7Public Affairs.
T-W-5Podstawy i zarządzanie public relations.
T-W-6Funkcje komunikacji: interpersonalna, masowa i medialna, grupowa i publiczna, międzykulturowa
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny.
M-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie podstawowym posiada umiejętności zastosowania odpowiednich rozwiązań w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOZE_1A_O10-2_K01Jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K06ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest przygotowany do organizowania pracy własnej i zespołu osób, rozumie konieczność systematycznej pracy w działaniach rozciągniętych w czasie, postępuje etycznie, rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób.
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych form oraz czynników wpływających na dobór metody komunikowania.
Treści programoweT-A-6Medialne środki przekazu w komunikacji społecznej.
T-W-1Pojęcie i proces komunikowania się.
Metody nauczaniaM-2Metoday aktywizujące - dyskusja dydaktyczna panelowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest osobą przedsiebiorczą, rozumie potrzebę kreatywnego działania oraz posiadania wiedzy z zagadnieniami ogólnogospodarczymi regulującymi zasady komunikacji społecznej w przedsiębiorstwie.
3,5
4,0
4,5
5,0