Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Tworzenie stron internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Tworzenie stron internetowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 0,50,50zaliczenie
projektyP2 15 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie ogólnej znajomość obsługi komputera i przeglądarek internetowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych
C-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze15
15
wykłady
T-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Projekt.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej.
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA1_W01
Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji
GP2_2A_W03, GP2_2A_W04C-1, C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA1_U01
Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej.
GP2_2A_U02, GP2_2A_U08C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_OA1_K01
Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju.
GP2_2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-P-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA1_W01
Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji
2,0Student nie zna rodzajów stron internetowych i podstawowych technik ich tworzenia.
3,0Student zna podstawowe rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia.
3,5Student zna rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia.
4,0Student dobrzez zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia.
4,5Student ponad przeciętnie zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia.
5,0Student biegle zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA1_U01
Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej.
2,0Student nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
3,5Student posiada umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
4,0Student posiada dobre umiejętności w zakresie tworzenia witryny internetowej.
4,5Student posiada dobre umiejętności w zakresie technik tworzenia witryny internetowej.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie tworzenia witryny internetowej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_OA1_K01
Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju.
2,0Student nie ma świadomości korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
3,0Student ma małą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
3,5Student ma świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
4,0Student ma dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
4,5Student ma ponad dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.

Literatura podstawowa

  1. Ducket J., HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion Gliwice, Gliwice, 2014, ISBN: 978-83-246-6520-4
  2. Lis. M., Dynamiczny HTML - 101 praktycznych skryptów., Helion Gliwice, Gliwice, 2010, ISBN: 978-83-246-2569-7
  3. Sokół R., Tworzenie stron WWW, Helion Gliwice, Gliwice, 2011, ISBN: 978-83-246-2618-2

Literatura dodatkowa

  1. Wrotek W., Kaskadowe arkusze stylów. Ćwiczenia praktyczne., Helion Gliwice, Gliwice, 2013, ISBN 978-83-246-6490-0

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_OA1_W01Student zna rodzaje stron internetowych oraz zna techniki ich tworzenia i publikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych
C-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.
Treści programoweT-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna rodzajów stron internetowych i podstawowych technik ich tworzenia.
3,0Student zna podstawowe rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia.
3,5Student zna rodzaje stron internetowych i podstawowe techniki ich tworzenia.
4,0Student dobrzez zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia.
4,5Student ponad przeciętnie zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia.
5,0Student biegle zna rodzaje stron internetowych i techniki ich tworzenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_OA1_U01Student posiada umiejętność samodzielnego utworzenia witryny internetowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym na poziomie B2+, w zakresie gospodarki przestrzennej, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski, formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
GP2_2A_U08Posiada umiejętność przeprowadzenia analiz i interpretacji zagadnień gospodarczych i środowiskowych w ujęciu przestrzennym.
Cel przedmiotuC-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.
Treści programoweT-P-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze
Metody nauczaniaM-2Projekt.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
3,5Student posiada umiejętności w zakresie tworzenia prostej witryny internetowej.
4,0Student posiada dobre umiejętności w zakresie tworzenia witryny internetowej.
4,5Student posiada dobre umiejętności w zakresie technik tworzenia witryny internetowej.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie tworzenia witryny internetowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_OA1_K01Studenta ma świadomość dokształcania się jako formy dalszego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K04Odpowiednio określa priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studenta z rodzajami stron internetowych
C-2Zaznajomienie studenta z technikami tworzenia stron WWW, ich strukturą i możliwościami ich publikacji.
Treści programoweT-W-11. Rodzaje stron internetowych: wizytówki, blog, forum dyskusyjne, galeria, sklep internetowy, portal informacyjny/społecznościowy/aukcyjny, witryna organizacji. 2. Strony WWW i ich struktura. 3. Języki programowania stron WWW. 4. Konstruowanie stron WWW. 5. Programy wspomagające tworzenie stron WWW. 6. Odnośniki, obrazy i tabele w serwisie WWW. 7. Hosting WWW. 8. Domeny i pozycjonowanie. 9. Reklama na stronach WWW.
T-P-1Projekt witryny internetowej na przykładzie wybranej działalności gospodarczej i jej publikacja na serwerze
Metody nauczaniaM-2Projekt.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne – oceny cząstkowe z wykonanych zadań na ćwiczeniach oraz na podstawie zaawansowania pracy projektowej.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego w postaci pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
3,0Student ma małą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
3,5Student ma świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
4,0Student ma dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
4,5Student ma ponad dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość korzystania z technik tworzenia stron internetowych.