Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)

Sylabus przedmiotu Wizualizacje 3D:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wizualizacje 3D
Specjalność Geoinformatyka
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Łysko <Andrzej.Lysko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 16 2,00,40egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 8 1,00,30zaliczenie
projektyP3 8 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu matematyki: operacje macierzowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
C-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Grafika 2D1
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)3
8
projekty
T-P-1Grafika 2D1
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-P-3Modelowanie 3D (blender)3
8
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.1
T-W-2Potok graficzny.2
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.1
T-W-4Filtrowanie obrazów.1
T-W-5Modele 3D.4
T-W-6Teksturowanie.3
T-W-7Mapowanie środowiska.1
T-W-8Obrazowanie HDR.1
T-W-9Mapowanie nierówności.1
T-W-10Eye-tracking.1
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-A-2Praca własna.22
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-P-2Praca własna, opracowanie projektu.22
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.16
A-W-2Praca własna, przygotowanie do egzaminu, egzamin.44
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna.
M-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-4Ocena podsumowująca: testy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_W01
Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
GP2_2A_W03, GP2_2A_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-5M-1S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_U01
tu ma być efekt praktyczny
GP2_2A_U07, GP2_2A_U01C-2T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-5M-2, M-3S-2, S-3, S-1, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_K01
tu ma być efekt
GP2_2A_K06, GP2_2A_K03C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-P-2, T-P-3, T-P-1M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_W01
Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
2,0
3,0Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_U01
tu ma być efekt praktyczny
2,0
3,0zaliczony efekt praktyczny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_K01
tu ma być efekt
2,0
3,0zaliczony efekt kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Akenine-Moller T., Haines E., Hoffman N., Real-Time Rendering., A K Peters Ltd., 2008, III
  2. Reinhard E., Ward G., Pattanaik S., Debevec P., High Dynamic Range Imaging: Acquisition, Display, and Image-Based Lighting., Morgan Kaufmann, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Rudny T., Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik., Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Grafika 2D1
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)3
8

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Grafika 2D1
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-P-3Modelowanie 3D (blender)3
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.1
T-W-2Potok graficzny.2
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.1
T-W-4Filtrowanie obrazów.1
T-W-5Modele 3D.4
T-W-6Teksturowanie.3
T-W-7Mapowanie środowiska.1
T-W-8Obrazowanie HDR.1
T-W-9Mapowanie nierówności.1
T-W-10Eye-tracking.1
16

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-A-2Praca własna.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-P-2Praca własna, opracowanie projektu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.16
A-W-2Praca własna, przygotowanie do egzaminu, egzamin.44
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_G19_W01Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Cel przedmiotuC-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.
T-W-2Potok graficzny.
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.
T-W-4Filtrowanie obrazów.
T-W-6Teksturowanie.
T-W-7Mapowanie środowiska.
T-W-8Obrazowanie HDR.
T-W-9Mapowanie nierówności.
T-W-10Eye-tracking.
T-W-5Modele 3D.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_G19_U01tu ma być efekt praktyczny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
Cel przedmiotuC-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.
Treści programoweT-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)
T-A-1Grafika 2D
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-P-3Modelowanie 3D (blender)
T-P-1Grafika 2D
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.
T-W-2Potok graficzny.
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.
T-W-4Filtrowanie obrazów.
T-W-6Teksturowanie.
T-W-7Mapowanie środowiska.
T-W-8Obrazowanie HDR.
T-W-9Mapowanie nierówności.
T-W-10Eye-tracking.
T-W-5Modele 3D.
Metody nauczaniaM-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt praktyczny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_G19_K01tu ma być efekt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
GP2_2A_K03Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
C-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.
Treści programoweT-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)
T-A-1Grafika 2D
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-P-3Modelowanie 3D (blender)
T-P-1Grafika 2D
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna.
M-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0