Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)

Sylabus przedmiotu Techniki legislacyjne w planowaniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki legislacyjne w planowaniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 8 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowych informacji z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
C-2poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
C-3opanowanie umiejętności oceny dokumentów planistycznych przybliżenie sposobów korzystania z nich
C-4zrozumienie przez studentów podstawowych zasad technik legislacyjnych w planowaniu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rodzaje aktów polityki przestrzennej1
T-W-2Redagowanie aktu polityki przestrzennej1
T-W-3Wykładnia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego1
T-W-4Wykładnia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego2
T-W-5Wykładnia decyzji lokalizacyjnych1
T-W-6Najważniejsze błędy dokonywane przy wykładni1
T-W-7Skutki błędnej wykładni1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie8
A-W-2Analiza źródeł10
A-W-3Analiza literatury12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-4prezentacje studentów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej
S-4Ocena formująca: ocena zaliczeniowa (zaliczenie pisemne obejmujące pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C09_W01
Analiza aktów polityki przestrzennej
GP2_2A_W01, GP2_2A_W05, GP2_2A_W06C-3, C-1, C-4, C-2T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-2, M-1, M-3, M-4S-2, S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C09_U01
Umiejętność wykładni aktów przestrzennych
GP2_2A_U01, GP2_2A_U05C-3, C-1, C-4, C-2T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-2, M-1, M-3, M-4S-2, S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_C09_K01
Zdolność określania różnic w zapisach planistycznych
GP2_2A_K02, GP2_2A_K06C-3, C-1, C-4, C-2T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-2, M-1, M-3, M-4S-2, S-4, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C09_W01
Analiza aktów polityki przestrzennej
2,0brak wiedzy
3,0podstawowa wiedza
3,5dostateczna wiedza
4,0wiedza w zakresie dobrym
4,5wiedza w zakresie bardzo dobrym
5,0wiedza w zakresie wyróżniającym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C09_U01
Umiejętność wykładni aktów przestrzennych
2,0brak umiejętności
3,0podstawowy zakres umiejętnosci
3,5dostateczny zakres umiejętności
4,0dobry zakres umiejetnosci
4,5bardzo dobry zakres umiejętności
5,0wyróżniający zakres umiejętności

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP2_2A_C09_K01
Zdolność określania różnic w zapisach planistycznych
2,0nie ma wiedzy
3,0potrafi dokonać oceny w podstawowym zakresie
3,5potrafi dokonać ocen w dostatecznym zakresie
4,0potrafi dokonać ocen w dobrym zakresie
4,5potrafi dokonać ocen w bardzo dobrym zakresie
5,0potrafi dokonać ocen i propozycji

Literatura podstawowa

  1. M. Nowak, Sporządzanie i uchwalanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Beck, Warszawa, 2013
  2. D. Dąbek, Prawo miejscowe, Wolters Kluwer Business, Warszawa, 2010
  3. K. Małysa Sulińska, Normy kształtujące ład przestrzenny, Wolters Kluwer Business, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. M. Nowak, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Komentarz, Beck, Warszawa, 2012
  2. H. Izdebski, M. Zachariasz, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Komentarz, Wolters Kluwer Business, Warszawa, 2013

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje aktów polityki przestrzennej1
T-W-2Redagowanie aktu polityki przestrzennej1
T-W-3Wykładnia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego1
T-W-4Wykładnia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego2
T-W-5Wykładnia decyzji lokalizacyjnych1
T-W-6Najważniejsze błędy dokonywane przy wykładni1
T-W-7Skutki błędnej wykładni1
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie8
A-W-2Analiza źródeł10
A-W-3Analiza literatury12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_C09_W01Analiza aktów polityki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W01Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami nauki.
GP2_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą zawodu planisty, w tym przepisów prawnych i procedur sporządzania dokumentów planistycznych, a także o trendach rozwojowych i istotnych nowych osiągnięciach związanych z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_W06Ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk społecznych, ekonomicznych, prawnych niezbędną do rozumienia dylematów gospodarowania zasobami środowiska i kształtowania przestrzeni dla potrzeb człowieka z uwzględnieniem ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy.
Cel przedmiotuC-3opanowanie umiejętności oceny dokumentów planistycznych przybliżenie sposobów korzystania z nich
C-1poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
C-4zrozumienie przez studentów podstawowych zasad technik legislacyjnych w planowaniu
C-2poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
Treści programoweT-W-3Wykładnia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-W-7Skutki błędnej wykładni
T-W-4Wykładnia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
T-W-5Wykładnia decyzji lokalizacyjnych
T-W-6Najważniejsze błędy dokonywane przy wykładni
T-W-1Rodzaje aktów polityki przestrzennej
T-W-2Redagowanie aktu polityki przestrzennej
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład z prezentacją multimedialną
M-3analiza studiów przypadków
M-4prezentacje studentów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych
S-4Ocena formująca: ocena zaliczeniowa (zaliczenie pisemne obejmujące pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania)
S-1Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak wiedzy
3,0podstawowa wiedza
3,5dostateczna wiedza
4,0wiedza w zakresie dobrym
4,5wiedza w zakresie bardzo dobrym
5,0wiedza w zakresie wyróżniającym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_C09_U01Umiejętność wykładni aktów przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U05Umie przygotować decyzje administracyjne wynikające z procedur planowania przestrzennego, umie posługiwać się terminologią prawniczą i administracyjną w odniesieniu do planowania przestrzennego.
Cel przedmiotuC-3opanowanie umiejętności oceny dokumentów planistycznych przybliżenie sposobów korzystania z nich
C-1poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
C-4zrozumienie przez studentów podstawowych zasad technik legislacyjnych w planowaniu
C-2poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
Treści programoweT-W-3Wykładnia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-W-7Skutki błędnej wykładni
T-W-4Wykładnia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
T-W-5Wykładnia decyzji lokalizacyjnych
T-W-6Najważniejsze błędy dokonywane przy wykładni
T-W-1Rodzaje aktów polityki przestrzennej
T-W-2Redagowanie aktu polityki przestrzennej
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład z prezentacją multimedialną
M-3analiza studiów przypadków
M-4prezentacje studentów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych
S-4Ocena formująca: ocena zaliczeniowa (zaliczenie pisemne obejmujące pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania)
S-1Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umiejętności
3,0podstawowy zakres umiejętnosci
3,5dostateczny zakres umiejętności
4,0dobry zakres umiejetnosci
4,5bardzo dobry zakres umiejętności
5,0wyróżniający zakres umiejętności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP2_2A_C09_K01Zdolność określania różnic w zapisach planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
GP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3opanowanie umiejętności oceny dokumentów planistycznych przybliżenie sposobów korzystania z nich
C-1poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
C-4zrozumienie przez studentów podstawowych zasad technik legislacyjnych w planowaniu
C-2poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu technik legislacyjnych w planowaniu
Treści programoweT-W-3Wykładnia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-W-7Skutki błędnej wykładni
T-W-4Wykładnia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
T-W-5Wykładnia decyzji lokalizacyjnych
T-W-6Najważniejsze błędy dokonywane przy wykładni
T-W-1Rodzaje aktów polityki przestrzennej
T-W-2Redagowanie aktu polityki przestrzennej
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład z prezentacją multimedialną
M-3analiza studiów przypadków
M-4prezentacje studentów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych
S-4Ocena formująca: ocena zaliczeniowa (zaliczenie pisemne obejmujące pytania testowe, zadania do rozwiązania oraz pytania)
S-1Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy
3,0potrafi dokonać oceny w podstawowym zakresie
3,5potrafi dokonać ocen w dostatecznym zakresie
4,0potrafi dokonać ocen w dobrym zakresie
4,5potrafi dokonać ocen w bardzo dobrym zakresie
5,0potrafi dokonać ocen i propozycji