Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka odpadami

Sylabus przedmiotu Recykling w gospodarce odpadami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka odpadami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne
Profil
Moduł
Przedmiot Recykling w gospodarce odpadami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 8 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 8 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu chemii ogólnej i biologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie sluchacza z podstawowymi systemami odzysku i recyklingu poszczególnych grup odpadów.
C-2Nauka definicji poszczególnych elementów systemu recyklingu odpadów, oraz prowadzenia analizy ilościowej i jakościowej powstających odpadów w odniesieniu do nadrzędnych dokumentów strategicznych.
C-3Nauka narzędzi i metod umozliwoających dobór najlepszych rozwiązań w celu poprawy efektywności działania systemu recyklingu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Praca projektowa polegająca na stworzeniu jednolitego opracowania dotyczącego efektywności systemu recyklingu wybranej grupy odpadów. Słuchacz dokona ilościowej i rodzajowej analizy strumieni wytwarzanych odpadów w wybranym przez siebie przedsiębiorstwie oraz oceni ilość odpadów poddanych recyklingowi w skali roku. Przeprowadzi analizę uwarunkowań wynikających z dokumentów wyższego rzędu (KPGO, WPGO). Kolejnym etapem pracy będzie opracowanie odpowiednio dobranych rozwiązań mogących poprawić skuteczność systemu recyklingu. Projekt wykonywany będzie etapowo.8
8
wykłady
T-W-1Budowa i funkcjonowanie krajowego systemu odzysku i recyklingu. Zasady funkcjonowania organizacji odzysku. Przedstawienie systemu recyklingu odpadów opakowaniowych.3
T-W-2Przedstawienie rozwiązań poprawiających skuteczność systemu recyklingu. Omówienie systemu recyklingu odpadów ulegających biodegradacji.3
T-W-3Przedstawienie systemu recyklingu odpadów sprzętu elektrycznego i elektronicznego (pochodzącego z gospodarstw domowych). Omówienie możliwości dalszego przetwarzania tego rodzaju odpadów oraz ich wykorzystania. Poziomy odzysku i możliwości ich osiągnięcia.2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie sie do zajęć7
A-A-3Czytanie i analiza wskazanych materiałow dydaktycznych7
A-A-4Prezentacja projektu8
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2przygotowanie sie do zajęć6
A-W-3Czytanie wskazanej literatury8
A-W-4zadania na platformie e-learningowej8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1projekcja prezentacji multimedialnych z elementami dyskusji
M-2przygotowanie samodzielnej pracy projektowej, której poszczególne elementy będą przedmiotem wspólnej pracy studentów na ćwiczeniach koordynowanej przez nauczyciela. Przedmiot realizowany z wykorzystaniem przygotowanych materiałów. Możliwość ciągłej konsultacji z nauczycielem polegającej na przesyłaniu wykonanych etapów projektu oraz przygotowywania informacji zwrotnej dla studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia części wykładowej przedmiotu jest test zawierający pytania skonstruowane na bazie treści wykładowych. Podstawą zaliczenia części ćwiczeniowej jest samodzielne wykonanie przez studenta pracy zaliczeniowej, ocenianej w częściach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GOSP_10-_PD9_W01
Słuchacz zna podstawowe systemy odzysku i recyklingu poszczególnych grup odpadów. Będzie potrafił przedstawić i omówić poziomy odzysku poszczególnych grup odpadów oraz ocenić możliwości ich osiągniecia. Będzie potrafił także dobrać wskaźniki niezbędne dla poprawy skuteczności działania systemów recyklingu.
GOSP_10-_W04, GOSP_10-_W07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GOSP_10-_PD9_U01
Słuchacz po zrealizowaniu zajęć będzie potrafił zdefiniować poszczególne elementy systemu recyklingu odpadów, przeprowadzić analizę ilościową i jakościową powstających odpadów w odniesieniu do nadrzędnych dokumentów strategicznych oraz będzie umiał dobrać najlepsze rozwiązania w celu poprawy efektywności działania systemu recyklingu.
GOSP_10-_U01, GOSP_10-_U06, GOSP_10-_U08C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GOSP_10-_PD9_K01
Słuchacz potrafi oceniac skutki planowanych procesów i metod zwiazanych z recyklingeim odpadów. Potrafi prawidłowo postępować z poszczególnymi grupami odpadów w przedsiebiorstwie w celu ich efektywnego wykorzystania i mozliwości recyklingu.
GOSP_10-_K03, GOSP_10-_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GOSP_10-_PD9_W01
Słuchacz zna podstawowe systemy odzysku i recyklingu poszczególnych grup odpadów. Będzie potrafił przedstawić i omówić poziomy odzysku poszczególnych grup odpadów oraz ocenić możliwości ich osiągniecia. Będzie potrafił także dobrać wskaźniki niezbędne dla poprawy skuteczności działania systemów recyklingu.
2,0
3,0Słuchacz poprawnie wykorzystuje zdobytą wierzę oraz narzędzia. Poprawnie definuje pojęcia z zakresu recyklingu odpadów. Umie rozpoznać podstawowe trudności w tym zakresie oraz podać podstawowe wskaźniki osiągnięcia poziomów recyklingu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GOSP_10-_PD9_U01
Słuchacz po zrealizowaniu zajęć będzie potrafił zdefiniować poszczególne elementy systemu recyklingu odpadów, przeprowadzić analizę ilościową i jakościową powstających odpadów w odniesieniu do nadrzędnych dokumentów strategicznych oraz będzie umiał dobrać najlepsze rozwiązania w celu poprawy efektywności działania systemu recyklingu.
2,0
3,0Słuchacz posiada podstawowe zdolności do stosowania zdobytej wiedzy i korzystania z narzędzi i metod w celu wykonywania zadań i rozwiązywania problemów z zakresu recyklingu dpadów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GOSP_10-_PD9_K01
Słuchacz potrafi oceniac skutki planowanych procesów i metod zwiazanych z recyklingeim odpadów. Potrafi prawidłowo postępować z poszczególnymi grupami odpadów w przedsiebiorstwie w celu ich efektywnego wykorzystania i mozliwości recyklingu.
2,0
3,0Słuchacz prezentuje aktywna postawę w zakresie oceny mozliwości recyklingu poszczególnych grup odpadów. Jest kreatywny w poszukiwaniu rozwiązań zgodnych z zasadami postępowania z odpadami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Podstawową bazą źródłową wiedzy dla studentów są aktualne akty prawne regulujące omawiane zagadnienia, dostępne w Internetowym Systemie Aktów Prawnych, http://isap.sejm.gov.pl., 2018

Literatura dodatkowa

  1. Żakowska H., Systemy recyklingu odpadów opakowaniowych w aspekcie wymagań ochrony środowiska., Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu., Poznań, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Praca projektowa polegająca na stworzeniu jednolitego opracowania dotyczącego efektywności systemu recyklingu wybranej grupy odpadów. Słuchacz dokona ilościowej i rodzajowej analizy strumieni wytwarzanych odpadów w wybranym przez siebie przedsiębiorstwie oraz oceni ilość odpadów poddanych recyklingowi w skali roku. Przeprowadzi analizę uwarunkowań wynikających z dokumentów wyższego rzędu (KPGO, WPGO). Kolejnym etapem pracy będzie opracowanie odpowiednio dobranych rozwiązań mogących poprawić skuteczność systemu recyklingu. Projekt wykonywany będzie etapowo.8
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Budowa i funkcjonowanie krajowego systemu odzysku i recyklingu. Zasady funkcjonowania organizacji odzysku. Przedstawienie systemu recyklingu odpadów opakowaniowych.3
T-W-2Przedstawienie rozwiązań poprawiających skuteczność systemu recyklingu. Omówienie systemu recyklingu odpadów ulegających biodegradacji.3
T-W-3Przedstawienie systemu recyklingu odpadów sprzętu elektrycznego i elektronicznego (pochodzącego z gospodarstw domowych). Omówienie możliwości dalszego przetwarzania tego rodzaju odpadów oraz ich wykorzystania. Poziomy odzysku i możliwości ich osiągnięcia.2
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie sie do zajęć7
A-A-3Czytanie i analiza wskazanych materiałow dydaktycznych7
A-A-4Prezentacja projektu8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2przygotowanie sie do zajęć6
A-W-3Czytanie wskazanej literatury8
A-W-4zadania na platformie e-learningowej8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGOSP_10-_PD9_W01Słuchacz zna podstawowe systemy odzysku i recyklingu poszczególnych grup odpadów. Będzie potrafił przedstawić i omówić poziomy odzysku poszczególnych grup odpadów oraz ocenić możliwości ich osiągniecia. Będzie potrafił także dobrać wskaźniki niezbędne dla poprawy skuteczności działania systemów recyklingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGOSP_10-_W04Uczestnik studiów jest zorientowany jak korzystnie pod względem ekonomicznym wykorzystać odpadową masę poprodukcyjną, odpady nadające się do recyklingu.
GOSP_10-_W07Słuchacz zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu gospodarki odpadami; posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym prowadzenia działalności gospodarczej związanej z wytwarzaniem i zagospodarowaniem odpadów poprodukcyjnych.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie sluchacza z podstawowymi systemami odzysku i recyklingu poszczególnych grup odpadów.
C-2Nauka definicji poszczególnych elementów systemu recyklingu odpadów, oraz prowadzenia analizy ilościowej i jakościowej powstających odpadów w odniesieniu do nadrzędnych dokumentów strategicznych.
C-3Nauka narzędzi i metod umozliwoających dobór najlepszych rozwiązań w celu poprawy efektywności działania systemu recyklingu.
Treści programoweT-W-1Budowa i funkcjonowanie krajowego systemu odzysku i recyklingu. Zasady funkcjonowania organizacji odzysku. Przedstawienie systemu recyklingu odpadów opakowaniowych.
T-W-2Przedstawienie rozwiązań poprawiających skuteczność systemu recyklingu. Omówienie systemu recyklingu odpadów ulegających biodegradacji.
T-W-3Przedstawienie systemu recyklingu odpadów sprzętu elektrycznego i elektronicznego (pochodzącego z gospodarstw domowych). Omówienie możliwości dalszego przetwarzania tego rodzaju odpadów oraz ich wykorzystania. Poziomy odzysku i możliwości ich osiągnięcia.
T-A-1Praca projektowa polegająca na stworzeniu jednolitego opracowania dotyczącego efektywności systemu recyklingu wybranej grupy odpadów. Słuchacz dokona ilościowej i rodzajowej analizy strumieni wytwarzanych odpadów w wybranym przez siebie przedsiębiorstwie oraz oceni ilość odpadów poddanych recyklingowi w skali roku. Przeprowadzi analizę uwarunkowań wynikających z dokumentów wyższego rzędu (KPGO, WPGO). Kolejnym etapem pracy będzie opracowanie odpowiednio dobranych rozwiązań mogących poprawić skuteczność systemu recyklingu. Projekt wykonywany będzie etapowo.
Metody nauczaniaM-1projekcja prezentacji multimedialnych z elementami dyskusji
M-2przygotowanie samodzielnej pracy projektowej, której poszczególne elementy będą przedmiotem wspólnej pracy studentów na ćwiczeniach koordynowanej przez nauczyciela. Przedmiot realizowany z wykorzystaniem przygotowanych materiałów. Możliwość ciągłej konsultacji z nauczycielem polegającej na przesyłaniu wykonanych etapów projektu oraz przygotowywania informacji zwrotnej dla studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia części wykładowej przedmiotu jest test zawierający pytania skonstruowane na bazie treści wykładowych. Podstawą zaliczenia części ćwiczeniowej jest samodzielne wykonanie przez studenta pracy zaliczeniowej, ocenianej w częściach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz poprawnie wykorzystuje zdobytą wierzę oraz narzędzia. Poprawnie definuje pojęcia z zakresu recyklingu odpadów. Umie rozpoznać podstawowe trudności w tym zakresie oraz podać podstawowe wskaźniki osiągnięcia poziomów recyklingu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGOSP_10-_PD9_U01Słuchacz po zrealizowaniu zajęć będzie potrafił zdefiniować poszczególne elementy systemu recyklingu odpadów, przeprowadzić analizę ilościową i jakościową powstających odpadów w odniesieniu do nadrzędnych dokumentów strategicznych oraz będzie umiał dobrać najlepsze rozwiązania w celu poprawy efektywności działania systemu recyklingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGOSP_10-_U01Słuchacz umie analizować administracyjny system tworzenia opłat za odbiór i przetwarzanie odpadów oraz umie interpretować zasady organizowania przetargów na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych
GOSP_10-_U06Słuchacz potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w firmie i go ocenić - zwłaszcza istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi.
GOSP_10-_U08Słuchacz umie rozróżnić nowoczesne, niskoemisyjne technologie generujące powstawanie odpadów od przestarzałych, niedostosowanych do wymogów prawnych. Absolwent jest w stanie wskazać zyski ekonomiczne i społeczne wynikające z prowadzenia działalności związanej z recyklingiem, odzyskiem odpadów.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie sluchacza z podstawowymi systemami odzysku i recyklingu poszczególnych grup odpadów.
C-2Nauka definicji poszczególnych elementów systemu recyklingu odpadów, oraz prowadzenia analizy ilościowej i jakościowej powstających odpadów w odniesieniu do nadrzędnych dokumentów strategicznych.
C-3Nauka narzędzi i metod umozliwoających dobór najlepszych rozwiązań w celu poprawy efektywności działania systemu recyklingu.
Treści programoweT-W-1Budowa i funkcjonowanie krajowego systemu odzysku i recyklingu. Zasady funkcjonowania organizacji odzysku. Przedstawienie systemu recyklingu odpadów opakowaniowych.
T-W-2Przedstawienie rozwiązań poprawiających skuteczność systemu recyklingu. Omówienie systemu recyklingu odpadów ulegających biodegradacji.
T-W-3Przedstawienie systemu recyklingu odpadów sprzętu elektrycznego i elektronicznego (pochodzącego z gospodarstw domowych). Omówienie możliwości dalszego przetwarzania tego rodzaju odpadów oraz ich wykorzystania. Poziomy odzysku i możliwości ich osiągnięcia.
T-A-1Praca projektowa polegająca na stworzeniu jednolitego opracowania dotyczącego efektywności systemu recyklingu wybranej grupy odpadów. Słuchacz dokona ilościowej i rodzajowej analizy strumieni wytwarzanych odpadów w wybranym przez siebie przedsiębiorstwie oraz oceni ilość odpadów poddanych recyklingowi w skali roku. Przeprowadzi analizę uwarunkowań wynikających z dokumentów wyższego rzędu (KPGO, WPGO). Kolejnym etapem pracy będzie opracowanie odpowiednio dobranych rozwiązań mogących poprawić skuteczność systemu recyklingu. Projekt wykonywany będzie etapowo.
Metody nauczaniaM-1projekcja prezentacji multimedialnych z elementami dyskusji
M-2przygotowanie samodzielnej pracy projektowej, której poszczególne elementy będą przedmiotem wspólnej pracy studentów na ćwiczeniach koordynowanej przez nauczyciela. Przedmiot realizowany z wykorzystaniem przygotowanych materiałów. Możliwość ciągłej konsultacji z nauczycielem polegającej na przesyłaniu wykonanych etapów projektu oraz przygotowywania informacji zwrotnej dla studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia części wykładowej przedmiotu jest test zawierający pytania skonstruowane na bazie treści wykładowych. Podstawą zaliczenia części ćwiczeniowej jest samodzielne wykonanie przez studenta pracy zaliczeniowej, ocenianej w częściach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz posiada podstawowe zdolności do stosowania zdobytej wiedzy i korzystania z narzędzi i metod w celu wykonywania zadań i rozwiązywania problemów z zakresu recyklingu dpadów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGOSP_10-_PD9_K01Słuchacz potrafi oceniac skutki planowanych procesów i metod zwiazanych z recyklingeim odpadów. Potrafi prawidłowo postępować z poszczególnymi grupami odpadów w przedsiebiorstwie w celu ich efektywnego wykorzystania i mozliwości recyklingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGOSP_10-_K03Uczestnik studiów dostrzega ryzyko i potrafi ocenić skutki zaplanowanych działań inżynieryjnych w zakresie działalności produkcyjnej, komunalnej związanej z unieszkodliwianiem odpadów. Jest otwarty na krytykę i potrafi w sposób komunikatywny i rzeczowy przedstawić swoje poglądy za pomocą odpowiednio dobranych argumentów.
GOSP_10-_K04Słuchacz potrafi rozwiazywac problemy ekonomiczne i środowiskowe w sposob etyczny, potrafi ocenić aspekty prawidłowego postępowania w zakresie eksploatacji zasobów naturalnych.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie sluchacza z podstawowymi systemami odzysku i recyklingu poszczególnych grup odpadów.
C-2Nauka definicji poszczególnych elementów systemu recyklingu odpadów, oraz prowadzenia analizy ilościowej i jakościowej powstających odpadów w odniesieniu do nadrzędnych dokumentów strategicznych.
C-3Nauka narzędzi i metod umozliwoających dobór najlepszych rozwiązań w celu poprawy efektywności działania systemu recyklingu.
Treści programoweT-W-1Budowa i funkcjonowanie krajowego systemu odzysku i recyklingu. Zasady funkcjonowania organizacji odzysku. Przedstawienie systemu recyklingu odpadów opakowaniowych.
T-W-2Przedstawienie rozwiązań poprawiających skuteczność systemu recyklingu. Omówienie systemu recyklingu odpadów ulegających biodegradacji.
T-W-3Przedstawienie systemu recyklingu odpadów sprzętu elektrycznego i elektronicznego (pochodzącego z gospodarstw domowych). Omówienie możliwości dalszego przetwarzania tego rodzaju odpadów oraz ich wykorzystania. Poziomy odzysku i możliwości ich osiągnięcia.
T-A-1Praca projektowa polegająca na stworzeniu jednolitego opracowania dotyczącego efektywności systemu recyklingu wybranej grupy odpadów. Słuchacz dokona ilościowej i rodzajowej analizy strumieni wytwarzanych odpadów w wybranym przez siebie przedsiębiorstwie oraz oceni ilość odpadów poddanych recyklingowi w skali roku. Przeprowadzi analizę uwarunkowań wynikających z dokumentów wyższego rzędu (KPGO, WPGO). Kolejnym etapem pracy będzie opracowanie odpowiednio dobranych rozwiązań mogących poprawić skuteczność systemu recyklingu. Projekt wykonywany będzie etapowo.
Metody nauczaniaM-1projekcja prezentacji multimedialnych z elementami dyskusji
M-2przygotowanie samodzielnej pracy projektowej, której poszczególne elementy będą przedmiotem wspólnej pracy studentów na ćwiczeniach koordynowanej przez nauczyciela. Przedmiot realizowany z wykorzystaniem przygotowanych materiałów. Możliwość ciągłej konsultacji z nauczycielem polegającej na przesyłaniu wykonanych etapów projektu oraz przygotowywania informacji zwrotnej dla studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia części wykładowej przedmiotu jest test zawierający pytania skonstruowane na bazie treści wykładowych. Podstawą zaliczenia części ćwiczeniowej jest samodzielne wykonanie przez studenta pracy zaliczeniowej, ocenianej w częściach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz prezentuje aktywna postawę w zakresie oceny mozliwości recyklingu poszczególnych grup odpadów. Jest kreatywny w poszukiwaniu rozwiązań zgodnych z zasadami postępowania z odpadami.
3,5
4,0
4,5
5,0