Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)
Sylabus przedmiotu Krajobraz kulturowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Krajobraz kulturowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie przez studenta postawowej wiedzy z zakresu historii architektury,urbanistyki i sztuki ogrodowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje | 1 |
T-W-2 | Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji | 1 |
T-W-3 | Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy | 1 |
T-W-4 | Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji | 2 |
T-W-5 | Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie | 1 |
T-W-6 | Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne. | 1 |
T-W-7 | Znaczenie struktury i faktury tworzywa. | 1 |
T-W-8 | Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni | 1 |
T-W-9 | Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu | 2 |
T-W-10 | Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury (praca własna) | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podajaca/wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa/wykład problemowy |
M-3 | Analiza przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/ |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.2_W12 W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą uwarunkowań kształtowania krajobrazu kulturowego | AK_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.2_U13 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych. | AK_2A_U13 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O04.2_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu. | AK_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.2_W12 W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą uwarunkowań kształtowania krajobrazu kulturowego | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.2_U13 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych. | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagdnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O04.2_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu. | 2,0 | Nie zna zagadnienia. |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski. |
Literatura podstawowa
- Krajobraz kulturowy Polski, kraków Warszawa, 2001
- Encyklopedia kultury polskiej T I, Pojęcia i problemy wiedzy o kulturze, Wrocław, 1991
- Przepisy Ustawy - Prawo Budowlane z dn 07.07.2004, 2011
- Przepisy ustawy - Prawo Ochrony Środowiska Dz.U.2006 nr 129 poz.902, 2011
- J. Bogdanowski, Krajobraz jutra, [w:] Wiedza o kulturze u progu XXI wieku. Architektura i dobra kultury - Tożsamość i kontynuacja tradycji, Kraków, 1982
- T.Tołwiński, Urbanistyka T.III Zieleń w urbanistyce, Warszawa, 1963
- E. Małachowicz, Ochrona środowiska kulturowego T.I.II, Warszawa, 1988
- J.Bogdanowski, Polska sztuka ogrodowa, Arkady, 2000