Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Malarstwo i grafika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Malarstwo i grafika
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 24 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu Rysunek i Rzeźba lub równorzędnego zgodnie ze standardami studiów I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zjawisk świetlnych i kolorystycznych na zajęciach w pracowni i plenerze, zasad kompozycji obrazu, technik malarskich.
C-2Poznanie podstaw grafiki warsztatowej.
C-3Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (podstawy liternictwa, plansze dyplomowe, poster).
C-4Poznanie podstaw grafiki komputerowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w pracowni)3
T-L-2Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w plenerze)3
T-L-3Zasady kompozycji obrazu i technik malarskich (zajęcia praktyczne w pracowni)10
T-L-4Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (grafika prezentacyjna plansz dyplomowych)8
24

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2wykonywanie prac domowych45
A-L-3przygotowanie prezentacji15
A-L-4przygotowanie się do kolokwium15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny,objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem.
M-3Metody praktyczne: pokaz,

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Korekta indywidualna i grupowa
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac i zaliczenie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C01_W02
ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
AK_2A_W02C-1, C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C01_U01
wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
AK_2A_U01C-1, C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2
AK_2A_C01_U05
potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
AK_2A_U05C-1, C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C01_K01
ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
AK_2A_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C01_W02
ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
2,0Nie ma szczegółowej wiedzy w zakresie sztuk plastycznych niezbędnej do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Nie umie tworzyć oryginalnych prac plastycznych na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
3,0Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu dostatecznym
3,5Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu ponad dostatecznym
4,0Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu dobrym
4,5Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu ponad dobrym
5,0Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C01_U01
wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
2,0Nie wykorzystuje dostępnych metod i technik prezentacyjnych dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
3,0Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu dostatecznym
3,5Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu ponad dostatecznym
4,0Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu dobrym
4,5Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu ponad dobrym
5,0Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu bardzo dobrym
AK_2A_C01_U05
potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
2,0Nie potrafi projektować różnorodnych złożonych obiektów architektury krajobrazu ani przedstawić projektu w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
3,0Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu ponad dostatecznym
4,0Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu dobrym
4,5Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C01_K01
ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
2,0Nie ma świadomości ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz nie rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, nie potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób ani przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
3,0Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu ponad dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu ponad dobrym
5,0Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Patrick de Rynck, Jak czytać malarstwo, Universitas, Kraków, 2005
  2. J. Catafal, C. Oliva, Techniki graficzne, Warszawa, 2004
  3. R. Zimek, Ł. Oberlan, ABC grafiki komputerowej, Helion, Gliwice, 2005
  4. Rysunek i malarstwo. Problemy podstawowe. Wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Max Doerner, Materiały malarskie, Arkady, Warszawa, 1975
  2. Podręcznik warsztatowy, grafika artystyczna, A.S.P. w Poznaniu, Poznań, 2007
  3. Czasopisma fachowe: Graphis, Grafia, Projekt, 2+3D

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w pracowni)3
T-L-2Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w plenerze)3
T-L-3Zasady kompozycji obrazu i technik malarskich (zajęcia praktyczne w pracowni)10
T-L-4Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (grafika prezentacyjna plansz dyplomowych)8
24

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2wykonywanie prac domowych45
A-L-3przygotowanie prezentacji15
A-L-4przygotowanie się do kolokwium15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C01_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Wie jak tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Poznanie zjawisk świetlnych i kolorystycznych na zajęciach w pracowni i plenerze, zasad kompozycji obrazu, technik malarskich.
C-2Poznanie podstaw grafiki warsztatowej.
C-3Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (podstawy liternictwa, plansze dyplomowe, poster).
C-4Poznanie podstaw grafiki komputerowej.
Treści programoweT-L-2Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w plenerze)
T-L-3Zasady kompozycji obrazu i technik malarskich (zajęcia praktyczne w pracowni)
T-L-1Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w pracowni)
T-L-4Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (grafika prezentacyjna plansz dyplomowych)
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny,objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem.
M-3Metody praktyczne: pokaz,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekta indywidualna i grupowa
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac i zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma szczegółowej wiedzy w zakresie sztuk plastycznych niezbędnej do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu. Nie umie tworzyć oryginalnych prac plastycznych na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu
3,0Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu dostatecznym
3,5Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu ponad dostatecznym
4,0Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu dobrym
4,5Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu ponad dobrym
5,0Ma szczegółową wiedzę w zakresie sztuk plastycznych niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie architektury krajobrazu oraz umie tworzyć oryginalne prace plastyczne na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i architekturze krajobrazu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C01_U01wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U01wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
Cel przedmiotuC-1Poznanie zjawisk świetlnych i kolorystycznych na zajęciach w pracowni i plenerze, zasad kompozycji obrazu, technik malarskich.
C-2Poznanie podstaw grafiki warsztatowej.
C-3Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (podstawy liternictwa, plansze dyplomowe, poster).
C-4Poznanie podstaw grafiki komputerowej.
Treści programoweT-L-2Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w plenerze)
T-L-3Zasady kompozycji obrazu i technik malarskich (zajęcia praktyczne w pracowni)
T-L-1Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w pracowni)
T-L-4Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (grafika prezentacyjna plansz dyplomowych)
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny,objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem.
M-3Metody praktyczne: pokaz,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekta indywidualna i grupowa
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac i zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykorzystuje dostępnych metod i technik prezentacyjnych dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
3,0Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu dostatecznym
3,5Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu ponad dostatecznym
4,0Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu dobrym
4,5Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu ponad dobrym
5,0Wykorzystuje dostępne metody i techniki prezentacyjne dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C01_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Poznanie zjawisk świetlnych i kolorystycznych na zajęciach w pracowni i plenerze, zasad kompozycji obrazu, technik malarskich.
C-2Poznanie podstaw grafiki warsztatowej.
C-3Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (podstawy liternictwa, plansze dyplomowe, poster).
C-4Poznanie podstaw grafiki komputerowej.
Treści programoweT-L-2Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w plenerze)
T-L-3Zasady kompozycji obrazu i technik malarskich (zajęcia praktyczne w pracowni)
T-L-1Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w pracowni)
T-L-4Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (grafika prezentacyjna plansz dyplomowych)
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny,objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem.
M-3Metody praktyczne: pokaz,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekta indywidualna i grupowa
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac i zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi projektować różnorodnych złożonych obiektów architektury krajobrazu ani przedstawić projektu w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
3,0Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu ponad dostatecznym
4,0Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu dobrym
4,5Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C01_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Cel przedmiotuC-1Poznanie zjawisk świetlnych i kolorystycznych na zajęciach w pracowni i plenerze, zasad kompozycji obrazu, technik malarskich.
C-2Poznanie podstaw grafiki warsztatowej.
C-3Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (podstawy liternictwa, plansze dyplomowe, poster).
C-4Poznanie podstaw grafiki komputerowej.
Treści programoweT-L-2Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w plenerze)
T-L-3Zasady kompozycji obrazu i technik malarskich (zajęcia praktyczne w pracowni)
T-L-1Zjawiska świetlne i kolorystyczne (zajęcia w pracowni)
T-L-4Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej (grafika prezentacyjna plansz dyplomowych)
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny,objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem.
M-3Metody praktyczne: pokaz,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Korekta indywidualna i grupowa
S-2Ocena podsumowująca: Przegląd prac i zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz nie rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, nie potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób ani przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
3,0Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu ponad dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu ponad dobrym
5,0Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu w stopniu bardzo dobrym