Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Krajobraz kulturowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Krajobraz kulturowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie przez studenta postawowej wiedzy z zakresu historii architektury,urbanistyki i sztuki ogrodowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje1
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy1
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji1
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie1
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.1
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.1
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni1
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu1
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O04.2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma poszerzoną wiedzę dotycząca wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę ksztautowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp.
AK_2A_W10C-1T-W-1, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1
AK_2A_O04.2_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie pojecia i azsady z zakresu ochrony własnosci przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
AK_2A_W12C-1T-W-1, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O04.2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych.
AK_2A_U13C-1T-W-1, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O04.2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu.
AK_2A_K01C-1T-W-1, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1
AK_2A_O04.2_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalnosci w zakresie ksztautowania krajobrazu z uwzglednieniem jej wpływu na środowisko.
AK_2A_K04C-1T-W-1, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O04.2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma poszerzoną wiedzę dotycząca wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę ksztautowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp.
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego
3,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego
3,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego z częsciową oceną ich stanu istniejącego
4,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego z jednoczesną oceną jakości krajobrazu oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji
4,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowegoz jednoczesną oceną ich jakości oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji, potrafi dokonac analizy cech krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych
5,0poprawnie i wyczerpujące charakteryzuje typy krajobrazu kulturowego, dokonuje poprawnie cechy krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych oraz znajomość podstaw prawnych dotyczacych ochrony krajobrazu kulturowego ze szczegółową analizą tematą
AK_2A_O04.2_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie pojecia i azsady z zakresu ochrony własnosci przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O04.2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagdnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_O04.2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_O04.2_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalnosci w zakresie ksztautowania krajobrazu z uwzglednieniem jej wpływu na środowisko.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. Krajobraz kulturowy Polski, kraków Warszawa, 2001
  2. Encyklopedia kultury polskiej T I, Pojęcia i problemy wiedzy o kulturze, Wrocław, 1991
  3. Przepisy Ustawy - Prawo Budowlane z dn 07.07.2004, 2011
  4. Przepisy ustawy - Prawo Ochrony Środowiska Dz.U.2006 nr 129 poz.902, 2011
  5. J. Bogdanowski, Krajobraz jutra, [w:] Wiedza o kulturze u progu XXI wieku. Architektura i dobra kultury - Tożsamość i kontynuacja tradycji, Kraków, 1982
  6. T.Tołwiński, Urbanistyka T.III Zieleń w urbanistyce, Warszawa, 1963
  7. E. Małachowicz, Ochrona środowiska kulturowego T.I.II, Warszawa, 1988
  8. J.Bogdanowski, Polska sztuka ogrodowa, Arkady, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje1
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy1
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji1
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie1
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.1
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.1
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni1
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu1
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O04.2_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma poszerzoną wiedzę dotycząca wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę ksztautowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W10ma poszerzoną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a także rozumie potrzebę kształtowania warunków środowiska pracy odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego
3,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego
3,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typów krajobrazu kulturowego z częsciową oceną ich stanu istniejącego
4,0student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowego z jednoczesną oceną jakości krajobrazu oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji
4,5student potrafi poprawnie scharakteryzować typy krajobrazu kulturowegoz jednoczesną oceną ich jakości oraz wskazaniem ich stopnia urbanizacji, potrafi dokonac analizy cech krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych
5,0poprawnie i wyczerpujące charakteryzuje typy krajobrazu kulturowego, dokonuje poprawnie cechy krajobrazu kulturowego na przestrzeni poszczególnych epok historycznych oraz znajomość podstaw prawnych dotyczacych ochrony krajobrazu kulturowego ze szczegółową analizą tematą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O04.2_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie pojecia i azsady z zakresu ochrony własnosci przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W12zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O04.2_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać oceny na poziomie rozszerzonym wartosć kulturową i jego składowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U13ocenia na poziomie rozszerzonym wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagdnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O04.2_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebe uczenia się przez całe zycie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirowac i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywac wiedzę dotyczaca architektury krajobrazu społeczeństwu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_O04.2_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma swiadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalnosci w zakresie ksztautowania krajobrazu z uwzglednieniem jej wpływu na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K04ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie kształtowania krajobrazu z uwzględnieniem jej wpływu na środowisko
Cel przedmiotuC-1Urbanistyka,architektura i architektura krajobrazu na tle przemian kulturowych, warunków geograficznych,społeczno-gospodarczych i politycznych.Estetyka kształtowania przestrzeni.
Treści programoweT-W-1Podstawowe rodzaje i typy krajobrazu ze wzgledu na cechy plastyczne i stopień urbanizacji.Wieloznacznośc pojecia krajobrazu - definicje
T-W-9Podstawowe typy współczesnego krajobrazu kulturowego
T-W-2Główne elementy kompozycji: krajobraz naturalny, krajobraz kulturowy
T-W-4Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: kształt terenu i jego pokrycie
T-W-5Podstawowe środki działania formalnego w krajobrazie: elementy przestrzenne.
T-W-6Znaczenie struktury i faktury tworzywa.
T-W-7Psychiczne właściwości odczuwania przestrzeni
T-W-3Omówienie klasycznych i współczesnych zasad dobrej kompozycji
T-W-8Oglad i emocjonalna ocena krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca/wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/wykład problemowy
M-3Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F kolokwim przejsciowe/zaliczajace/
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.