Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie personelem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie personelem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Biniek <Agata.Wrebiakowska@zut.edu.pl>, Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy nauki o przedsiębiorstwie
W-2Podstawy nauki o zarządzaniu przedsiębiorstwem
W-3Podstawy ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
C-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy funkcji kadrowej2
T-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa2
T-A-3Analiza pracy2
T-A-4Dobór personelu do przedsiębiorstwa2
T-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie2
T-A-6Projekt systemu oceniania pracowników2
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-A-8Audyt i ocena funkcji kadrowej1
15
wykłady
T-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem2
T-W-2Strategia personalna przedsiębiorstwa.2
T-W-3Metody planowania potrzeb kadrowych2
T-W-4Dobór i derekrutacja personelu2
T-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa2
T-W-6Ocenianie pracowników2
T-W-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu8
A-A-3Konsultacje u prowadzącego zajęcia2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach15
A-W-2Samodzielne przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C15_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
ZIIP_1A_W10, ZIIP_1A_W16C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1
ZIIP_1A_C15_W02
charakteryzuje podstawowe strategie personalne i objaśnia mechanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
ZIIP_1A_W16C-1T-W-1M-1S-1
ZIIP_1A_C15_W03
ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16C-1T-W-8M-1S-1
ZIIP_1A_C15_W04
wymienia i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych, opisuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
ZIIP_1A_W09, ZIIP_1A_W10, ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16C-1T-A-3, T-W-3M-1S-1
ZIIP_1A_C15_W05
ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozwoju pracowników
ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16C-1T-A-5, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C15_U01
tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U24C-2T-A-3M-4, M-3, M-2S-2
ZIIP_1A_C15_U02
projektuje system doboru personelu do organizacji
ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U24C-2T-A-4M-4, M-3, M-2S-2
ZIIP_1A_C15_U03
konstruuje system wynagrodzeń
ZIIP_1A_U11, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U20C-2T-A-5, T-W-5M-4, M-3, M-2S-2
ZIIP_1A_C15_U04
tworzy system oceny pracowników
ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U20, ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U24C-2T-A-6, T-W-6M-4, M-3, M-2S-2
ZIIP_1A_C15_U05
tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
ZIIP_1A_U24C-2T-A-8, T-W-8M-4, M-3, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C15_K01
rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
ZIIP_1A_K01C-3T-A-7, T-W-7M-4S-2
ZIIP_1A_C15_K02
ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
ZIIP_1A_K03C-3T-A-7, T-W-7M-4S-3
ZIIP_1A_C15_K03
ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
ZIIP_1A_K04, ZIIP_1A_K07C-2T-A-2, T-A-7, T-W-8M-4S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C15_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
2,0Student nie wymienia podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,0Student wymienia podstawowe czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,5Student wymienia i w ograniczonym stopniu opisuje podstawowe czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
4,0Student wymienia i opisuje podstawowe czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
4,5Student wymienia, opisuje i proponuje kierunki doskonalenia podstawowych czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
5,0Student wymienia, opisuje, proponuje kierunki doskonalenia, uwzględniając najnowsze rozwiązania w zakresie podstawowych czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
ZIIP_1A_C15_W02
charakteryzuje podstawowe strategie personalne i objaśnia mechanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
2,0Student w niewystarczającym stopniu charakteryzuje podstawowe strategie personalne i nie objaśnia machanizmu modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,0Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne i objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,5Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita i próbuje określić mocne i słabe strony wybranej przez siebie strategii i modelu
4,0Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita. Określa mocne i słabe strony wskazanej przez nauczciela strategii i modelu
4,5Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita. Porównuje mocne i słabe strony strategii i modelu
5,0Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita. Porównuje mocne i słabe strony strategii i modelu. Proponuje działania usprawniające e zakresie planowania, wdrożenia i kontroli strategii personalnych.
ZIIP_1A_C15_W03
ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje niektóre elementy organizacji zarządzania personelem
4,0Student ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje wszystkie elementy i zasady organizacji zarządzania personelem
4,5Student ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje wszystkie elementy i zasady organizacji zarządzania personelem. Podaje przykład struktury działu personalnego w przedsiębiorstwie, omawiając obowiązki i zadania wybranego samodzielnie stanowiska pracy w tym dziale.
5,0Student ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje wszystkie elementy i zasady organizacji zarządzania personelem. Podaje możliwe koncepcje struktury działu personalnego w przedsiębiorstwie, omawia obowiązki i zadania wybranego przez nauczyciela stanowiska pracy w tym dziale. Proponuje kierunki doskonalenia organizacji zarządzania personelem
ZIIP_1A_C15_W04
wymienia i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych, opisuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
2,0Student nie wymienia i nie charakteryzuje podstawowych metod planowania potrzeb kadrowych, opisuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
3,0Student wymienia i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych, opisuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
3,5Student wymienia i charakteryzuje metody planowania potrzeb kadrowych, opisuje sposób źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji. Podaje podstawowe metody i techniki derekrutacji
4,0Student wymienia, charakteryzuje i porównuje metody planowania potrzeb kadrowych, wskazując wady i zalety podstawowych źródeł i technik rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z planowania procesu derekrutacji
4,5Student wymienia, charakteryzuje, porównuje i wskazuje najskuteczniejsze metody planowania potrzeb kadrowych, podaje uwarunkowania wyboru źródeł i technik rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z planowania, wdrażania i kontrolii procesu derekrutacji
5,0Student wymienia, charakteryzuje, porównuje i wskazuje najskuteczniejsze metody planowania potrzeb kadrowych, podaje uwarunkowania wyboru źródeł i technik rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z planowania, wdrażania i kontrolii procesu derekrutacji. Podaje kierunki doskonalenia zarówno metod planowania, jak i żródeł i technik rekruyacji
ZIIP_1A_C15_W05
ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozwoju pracowników
2,0Student nie ma wiedzy z zakresie tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozwoju pracowników
3,0Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozwoju pracowników
3,5Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania oraz systemu szkoleń i rozwoju pracowników. Wiąże wymienione systemy między sobą.
4,0Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozowju pracowników. Identyfikuje powiązania między tymi systemami. Wyjaśnia efekt synergii.
4,5Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozowju pracowników. Identyfikuje i analizuje powiązania między tymi systemami, jak i innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. Wyjaśnia efekt synergii.
5,0Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozowju pracowników. Identyfikuje i analizuje powiązania między tymi systemami, jak i innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. Wyjaśnia efekt synergii. Wskazuje kierunki doskonalenia funkcjonowania tych systemów, analizując ich mocne i słabe strony.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C15_U01
tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
2,0Student nie tworzy opisy stanowiska pracy i profilu wymagań
3,0Samodzielnie tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_C15_U02
projektuje system doboru personelu do organizacji
2,0Student nie projektuje systemu doboru personelu do organizacji
3,0Student projektuje system doboru personelu do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_C15_U03
konstruuje system wynagrodzeń
2,0Student nie konstruuje systemu wynagrodzeń
3,0Student samodzielnie konstruuje sytem wynagrodzeń
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_C15_U04
tworzy system oceny pracowników
2,0Student nie tworzy sytemu oceny pracowników
3,0Student samodzielnie tworzy sytem oceny pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_C15_U05
tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
2,0Student nie tworzy wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,0Student tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C15_K01
rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery. Student nie potrafi uzasadnić tej potrzeby. Student nie podejmuje inicjatywy w zakresie samodzielnego uczenia się i rozwoju.
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery. Student uzasadnia potrzebę uczenia się i rozowju. Student potrafi uzasadnić potrzebę uczenia się i rozwoju. Student podejmuje inicjatywy w zakresie samodzielnego uczenia się i rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_C15_K02
ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
2,0Student bazuje na pracy innych
3,0Student wykonuje powierzone mu zadania w ramach zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_C15_K03
ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
2,0Student nie wykazuje zachowań ukierunkowanych na zmianę
3,0Student podejmuje działania ukierunkowane na wprowadzanie zmian w organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. red. T. Listwan, Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa, 2004
  2. red. H. Król, A. Ludwiczyński, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. red. A. Sajkiewicz, Zasoby ludzkie w firmie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa, 2004
  2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metd, Antykwa, Kraków, 1998
  3. M. Armstrong, Zarzadzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy funkcji kadrowej2
T-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa2
T-A-3Analiza pracy2
T-A-4Dobór personelu do przedsiębiorstwa2
T-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie2
T-A-6Projekt systemu oceniania pracowników2
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-A-8Audyt i ocena funkcji kadrowej1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem2
T-W-2Strategia personalna przedsiębiorstwa.2
T-W-3Metody planowania potrzeb kadrowych2
T-W-4Dobór i derekrutacja personelu2
T-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa2
T-W-6Ocenianie pracowników2
T-W-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu8
A-A-3Konsultacje u prowadzącego zajęcia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach15
A-W-2Samodzielne przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_W01ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W10zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-A-1Elementy funkcji kadrowej
T-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,0Student wymienia podstawowe czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,5Student wymienia i w ograniczonym stopniu opisuje podstawowe czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
4,0Student wymienia i opisuje podstawowe czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
4,5Student wymienia, opisuje i proponuje kierunki doskonalenia podstawowych czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
5,0Student wymienia, opisuje, proponuje kierunki doskonalenia, uwzględniając najnowsze rozwiązania w zakresie podstawowych czynności składające się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_W02charakteryzuje podstawowe strategie personalne i objaśnia mechanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w niewystarczającym stopniu charakteryzuje podstawowe strategie personalne i nie objaśnia machanizmu modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,0Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne i objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,5Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita i próbuje określić mocne i słabe strony wybranej przez siebie strategii i modelu
4,0Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita. Określa mocne i słabe strony wskazanej przez nauczciela strategii i modelu
4,5Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita. Porównuje mocne i słabe strony strategii i modelu
5,0Student charakteryzuje podstawowe strategie personalne, objaśnia machanizm modelu kapitału ludzkiego i modelu sita. Porównuje mocne i słabe strony strategii i modelu. Proponuje działania usprawniające e zakresie planowania, wdrożenia i kontroli strategii personalnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_W03ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W11ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje niektóre elementy organizacji zarządzania personelem
4,0Student ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje wszystkie elementy i zasady organizacji zarządzania personelem
4,5Student ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje wszystkie elementy i zasady organizacji zarządzania personelem. Podaje przykład struktury działu personalnego w przedsiębiorstwie, omawiając obowiązki i zadania wybranego samodzielnie stanowiska pracy w tym dziale.
5,0Student ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie, podaje wszystkie elementy i zasady organizacji zarządzania personelem. Podaje możliwe koncepcje struktury działu personalnego w przedsiębiorstwie, omawia obowiązki i zadania wybranego przez nauczyciela stanowiska pracy w tym dziale. Proponuje kierunki doskonalenia organizacji zarządzania personelem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_W04wymienia i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych, opisuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W09ma wiedzę o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i higieny pracy
ZIIP_1A_W10zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIIP_1A_W11ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-A-3Analiza pracy
T-W-3Metody planowania potrzeb kadrowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie charakteryzuje podstawowych metod planowania potrzeb kadrowych, opisuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
3,0Student wymienia i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych, opisuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
3,5Student wymienia i charakteryzuje metody planowania potrzeb kadrowych, opisuje sposób źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji. Podaje podstawowe metody i techniki derekrutacji
4,0Student wymienia, charakteryzuje i porównuje metody planowania potrzeb kadrowych, wskazując wady i zalety podstawowych źródeł i technik rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z planowania procesu derekrutacji
4,5Student wymienia, charakteryzuje, porównuje i wskazuje najskuteczniejsze metody planowania potrzeb kadrowych, podaje uwarunkowania wyboru źródeł i technik rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z planowania, wdrażania i kontrolii procesu derekrutacji
5,0Student wymienia, charakteryzuje, porównuje i wskazuje najskuteczniejsze metody planowania potrzeb kadrowych, podaje uwarunkowania wyboru źródeł i technik rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z planowania, wdrażania i kontrolii procesu derekrutacji. Podaje kierunki doskonalenia zarówno metod planowania, jak i żródeł i technik rekruyacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_W05ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozwoju pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W11ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
T-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresie tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozwoju pracowników
3,0Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozwoju pracowników
3,5Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania oraz systemu szkoleń i rozwoju pracowników. Wiąże wymienione systemy między sobą.
4,0Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozowju pracowników. Identyfikuje powiązania między tymi systemami. Wyjaśnia efekt synergii.
4,5Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozowju pracowników. Identyfikuje i analizuje powiązania między tymi systemami, jak i innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. Wyjaśnia efekt synergii.
5,0Student ma wiedzę z zakresu tworzenia, stosowania i doskonalenia systemu motywacyjnego, systemu oceniania i systemu szkoleń i rozowju pracowników. Identyfikuje i analizuje powiązania między tymi systemami, jak i innymi systemami działającymi w przedsiębiorstwie. Wyjaśnia efekt synergii. Wskazuje kierunki doskonalenia funkcjonowania tych systemów, analizując ich mocne i słabe strony.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_U01tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U24ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-3Analiza pracy
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
M-3Prezentacje
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie tworzy opisy stanowiska pracy i profilu wymagań
3,0Samodzielnie tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_U02projektuje system doboru personelu do organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U24ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-4Dobór personelu do przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
M-3Prezentacje
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie projektuje systemu doboru personelu do organizacji
3,0Student projektuje system doboru personelu do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_U03konstruuje system wynagrodzeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U11ma umiejętności w zakresie posługiwania się zasadami obowiązującymi w przepisach prawa
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
T-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
M-3Prezentacje
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie konstruuje systemu wynagrodzeń
3,0Student samodzielnie konstruuje sytem wynagrodzeń
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_U04tworzy system oceny pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U24ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-6Projekt systemu oceniania pracowników
T-W-6Ocenianie pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
M-3Prezentacje
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie tworzy sytemu oceny pracowników
3,0Student samodzielnie tworzy sytem oceny pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_U05tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U24ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-8Audyt i ocena funkcji kadrowej
T-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
M-3Prezentacje
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie tworzy wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,0Student tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_K01rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Cel przedmiotuC-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową
Treści programoweT-A-7Szkolenie i rozwój pracowników
T-W-7Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery. Student nie potrafi uzasadnić tej potrzeby. Student nie podejmuje inicjatywy w zakresie samodzielnego uczenia się i rozwoju.
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery. Student uzasadnia potrzebę uczenia się i rozowju. Student potrafi uzasadnić potrzebę uczenia się i rozwoju. Student podejmuje inicjatywy w zakresie samodzielnego uczenia się i rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_K02ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową
Treści programoweT-A-7Szkolenie i rozwój pracowników
T-W-7Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student bazuje na pracy innych
3,0Student wykonuje powierzone mu zadania w ramach zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C15_K03ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K04rozumienie potrzebę mobilności
ZIIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników
T-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zachowań ukierunkowanych na zmianę
3,0Student podejmuje działania ukierunkowane na wprowadzanie zmian w organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0