Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Materials Engineering (S2)
specjalność: Processing of Polymer Materials
Sylabus przedmiotu Social Communication and Negotiation Techniques:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Social Communication and Negotiation Techniques | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of society. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology. |
C-2 | Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Negotiator – set of attributes and skills | 3 |
T-A-2 | Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation. | 4 |
T-A-3 | Self-presentation techniques, public appearances preparation. | 4 |
T-A-4 | Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Social communication basics, its goals and conditions | 3 |
T-W-2 | Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices. | 4 |
T-W-3 | Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations | 4 |
T-W-4 | Negotiations as a mean of solving conflicts. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attendance | 15 |
A-A-2 | Preparation of a presentation on chosen topic. | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 15 |
A-W-2 | Meritorical preparation for lectures. | 10 |
A-W-3 | Preparation for completing the course. | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Conversational lecture |
M-3 | Problem-focused lecture |
M-4 | Multimedia presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Topic speech/presentation |
S-2 | Ocena formująca: Meritorical activity. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Final conversation. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_2A_A05_W01 The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use. | ME_2A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_2A_A05_U01 The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations. | ME_2A_U13 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_2A_A05_K01 The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market. | ME_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_2A_A05_W01 The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use. | 2,0 | |
3,0 | The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_2A_A05_U01 The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations. | 2,0 | |
3,0 | The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_2A_A05_K01 The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market. | 2,0 | |
3,0 | The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Shewryn P.Morreale, Brian Spitzberg, J.Kevin Barge, Communication, Motivation, Knowledge, Skills, Peter Lang Publishing, New York, 2013
- Cialdini R., Influence. Science and Practice, Allyn and Bacon, 2008
- Cialdini R., Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade, Simon & Schuster, 2016
Literatura dodatkowa
- Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
- Berne E., Games People Play, Ballantine Books, 1996