Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Materials Engineering (S2)
specjalność: Lightweight Structures

Sylabus przedmiotu Diploma Paper:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Materials Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diploma Paper
Specjalność Processing of Polymer Materials
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>, Małgorzata Garbiak <Malgorzata.Garbiak@zut.edu.pl>, Agnieszka Kochmańska <Agnieszka.Kochmanska@zut.edu.pl>, Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>, Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Registration for the semester according to the study regulations

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquisition of the ability of the research tasks realization

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Discussion on the subject / scope of diploma paper and its results0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Participation in experimental work in a laboratory, the preparation of the thesis in written form575
A-PD-2Consultations15
590

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Supervising the preparation of diploma paper

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Assessment of the diploma paper quality as regards the scientific context and editorial preparing

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_PTP/12_W01
As a result of the course the student should be able to: describe the scope, methods and results of research, summarize the results, explain the course of the experiment conducted.
ME_2A_W02, ME_2A_W03, ME_2A_W05C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_PTP/12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułowaćtezy i wnioski , interpretowaćwyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów,weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować.
ME_2A_U08, ME_2A_U09, ME_2A_U01, ME_2A_U02, ME_2A_U03C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_PTP/12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze,, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
ME_2A_K01, ME_2A_K03C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_2A_PTP/12_W01
As a result of the course the student should be able to: describe the scope, methods and results of research, summarize the results, explain the course of the experiment conducted.
2,0Nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej magisterskiej
3,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dostatecznym
3,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dość dobrym
4,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiedobrym
4,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresieponad dobrym
5,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiebardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_2A_PTP/12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułowaćtezy i wnioski , interpretowaćwyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów,weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować.
2,0Nie umie sformułować tez i zrealizować prac badawczych.
3,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dostatecny.
3,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dość dobry
4,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dobry
4,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób ponad dobry
5,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób bardzo dobry

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_2A_PTP/12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze,, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
2,0Nie potrafił zrealizować i opisać wyników eksperymentów
3,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dostatecnym
3,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dość dobrym
4,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dobrym
4,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. X, The example form of the diploma paper composition available on www.ztp.zut.edu.pl, X, X, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Patent survey, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Discussion on the subject / scope of diploma paper and its results0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Participation in experimental work in a laboratory, the preparation of the thesis in written form575
A-PD-2Consultations15
590
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_PTP/12_W01As a result of the course the student should be able to: describe the scope, methods and results of research, summarize the results, explain the course of the experiment conducted.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_2A_W02Has extended and in-depth knowledge of structure and morphology of materials necessary to design modern and advanced materials, including biomaterials and/or products
ME_2A_W03Has knowledge of modern and advanced methods of characterising necessary for selection of research methods and interpretation of results
ME_2A_W05Has knowledge of development trends and the most significant new achievements in materials engineering necessary for understanding advanced technological processes
Cel przedmiotuC-1Acquisition of the ability of the research tasks realization
Treści programoweT-PD-1Discussion on the subject / scope of diploma paper and its results
Metody nauczaniaM-1Supervising the preparation of diploma paper
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Assessment of the diploma paper quality as regards the scientific context and editorial preparing
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej magisterskiej
3,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dostatecznym
3,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dość dobrym
4,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiedobrym
4,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresieponad dobrym
5,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiebardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_PTP/12_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułowaćtezy i wnioski , interpretowaćwyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów,weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_2A_U08Can plan and carry out a simulation and measurement of appropriate materials and/or technological processes and/or products
ME_2A_U09Can plan a process of product examination for its use properties and life cycle and extratechnological aspects
ME_2A_U01Can acquire information from literature, databases and other sources; also in a foreign language; can integrate obtained information, interpret them, draw conclusions and formulate and justify opinions
ME_2A_U02Can work individually and in team in a way ensuring completion of a task in planned time; can estimate how much time a tasks requires and its economic aspects
ME_2A_U03Can prepare detailed documentation of results of an experiment, project or research, can prepare paper with discussion of the results
Cel przedmiotuC-1Acquisition of the ability of the research tasks realization
Treści programoweT-PD-1Discussion on the subject / scope of diploma paper and its results
Metody nauczaniaM-1Supervising the preparation of diploma paper
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Assessment of the diploma paper quality as regards the scientific context and editorial preparing
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie sformułować tez i zrealizować prac badawczych.
3,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dostatecny.
3,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dość dobry
4,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dobry
4,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób ponad dobry
5,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_2A_PTP/12_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze,, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_2A_K01Can think and act in creative and entrepreneurial manner
ME_2A_K03Properly identifies and solves dilemmas connected with practising the profession and has awareness of significance and understanding of extra-technological aspects and results of engineering activities, including influence on environment and connected with it responsibility for made decisions; understands the need and knows possibilities of life-long learning
Cel przedmiotuC-1Acquisition of the ability of the research tasks realization
Treści programoweT-PD-1Discussion on the subject / scope of diploma paper and its results
Metody nauczaniaM-1Supervising the preparation of diploma paper
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Assessment of the diploma paper quality as regards the scientific context and editorial preparing
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafił zrealizować i opisać wyników eksperymentów
3,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dostatecnym
3,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dość dobrym
4,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dobrym
4,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu bardzo dobrym.