Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (S1)
specjalność: organizacja transportu
Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo przewozu ładunków i osób:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bezpieczeństwo przewozu ładunków i osób | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Mrozik <Malgorzata.Mrozik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw konstrukcji maszyn oraz rysunku technicznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie potrzeb przewozu i mocowania ładunków, urządzeń do unieruchamiania oraz sposobów mocowania ładunków. |
C-2 | Poznanie elektronicznych urządzeń wspomagających pracę kierującego oraz urządzeń bezpieczeństwa biernego. |
C-3 | Poznanie bezpiecznego przewozu osób. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu przedstawiającego analizę bezpiecznego przewozu wybranego ładunku lub bezpiecznego przewozu osób. Projekt jest realizowany indywidualnie przez studenta lub w grupach najczęściej dwuosobowych. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie. Przepisy i zasady ogólne. | 1 |
T-W-2 | Potrzeba mocowania ładunku. | 1 |
T-W-3 | Budowa nadwozi pojazdów i urządzenia do unieruchamiania. | 1 |
T-W-4 | Sposoby mocowania. | 2 |
T-W-5 | Ładunki znormalizowane i częściowo znormalizowane (formy geometryczne). | 1 |
T-W-6 | Wymagania odnośnie niektórych szczególnych ładunków. | 1 |
T-W-7 | Planowanie przewozu ładunku. | 1 |
T-W-8 | Podstawy prawne przewozu osób. | 1 |
T-W-9 | Umowa o przewóz. | 1 |
T-W-10 | Obowiązki stron umowy przewozu. | 1 |
T-W-11 | Odpowiedzialność przewoźnika za życie i zdrowie podróżnego. | 1 |
T-W-12 | Odpowiedzialność przewoźnika z tytułu opóźnienia przewozu. | 1 |
T-W-13 | Urządzenia bezpieczeństwa czynnego. | 1 |
T-W-14 | Urządzenia bezpieczeństwa biernego. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Przedstawienie zakresu i formy projektu. | 3 |
A-P-2 | Konsultacje wykonanych etapów projektu | 5 |
A-P-3 | Realizacja projektu. | 20 |
A-P-4 | Przygotowanie do prezentacji. | 5 |
A-P-5 | Prezentacja projektu. | 2 |
A-P-6 | Obecność na zajęciach | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie ustnej lub pisemnej obejmujące zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C28-2_W01 Student wie jak bezpiecznie przewozić osoby i ładunki. | IT_1A_W20 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_1A_C28-2_U01 Student: - ma umiejętność planowania bezpiecznego przewozu ładunków i osób, - ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych, - ma umiejętność świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt. | IT_1A_U01, IT_1A_U02, IT_1A_U03 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C28-2_W01 Student wie jak bezpiecznie przewozić osoby i ładunki. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe przepisy i zasady ogólne dotyczące bezpiecznego przewozu ładunków i osób. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_1A_C28-2_U01 Student: - ma umiejętność planowania bezpiecznego przewozu ładunków i osób, - ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych, - ma umiejętność świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt. | 2,0 | |
3,0 | Oddany w terminie projekt wykonany w zakresie podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Datka S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu, WKiŁ, Warszawa, 1999
- Wicher J., Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego, WKiŁ, Warszawa, 2002
- Krystek R., Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu, WKiŁ, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Ustawa, Prawo o ruchu drogwym, 1997