Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria transportu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Alexander Balitskii <Aleksander.Balicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu materiałow kontrukcyjnych, konstrukcji maszyn i urządzeń technologicznych, systemów CAD/CAM, metrologii technicznej, obróbki ubytkowej, technologii maszyn i spajania, programowania obrabiarek CNC, zintegrowanych systemów wytwórczych, jakości produkcji i sterowania procesami wytwórczymi.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praca dyplomowa powinna mieć charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z zarządzaniem i produkcją. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji.Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie z wymaganiami.475
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu15
A-PD-3Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania.5
A-PD-4Konsultacje pracy15
510

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_UMTS/11_W01
Utrwalenie wiedzy w zakresie metod projektowania, obliczeń inżynierskich, analizy i oceny rozwiązań układów mechatronicznych. Samodzielne rozszerzanie i pogłębianie zdobytej wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej.
IT_2A_W03, IT_2A_W04, IT_2A_W05, IT_2A_W07, IT_2A_W08C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_UMTS/11_U01
Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
IT_2A_U01, IT_2A_U04, IT_2A_U05, IT_2A_U07, IT_2A_U08, IT_2A_U11, IT_2A_U18C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_UMTS/11_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
IT_2A_K01, IT_2A_K04, IT_2A_K05C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_UMTS/11_W01
Utrwalenie wiedzy w zakresie metod projektowania, obliczeń inżynierskich, analizy i oceny rozwiązań układów mechatronicznych. Samodzielne rozszerzanie i pogłębianie zdobytej wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej.
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_UMTS/11_U01
Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_UMTS/11_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wydawn. Uczelniane PS., Szczecin, 2000

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie z wymaganiami.475
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu15
A-PD-3Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania.5
A-PD-4Konsultacje pracy15
510
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_UMTS/11_W01Utrwalenie wiedzy w zakresie metod projektowania, obliczeń inżynierskich, analizy i oceny rozwiązań układów mechatronicznych. Samodzielne rozszerzanie i pogłębianie zdobytej wiedzy w zakresie niezbędnym do realizacji pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_W03ma szczegółową wiedzę z wybranych zagadnień pokrewnych kierunków studiów powiązanych z obszarem studiowanej specjalności
IT_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku Transport takich jak: konstrukcja i eksploatacja pojazdów, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
IT_2A_W05ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących systemów transportowych i środków transportu
IT_2A_W07ma szczegółową wiedzę w zakresie projektowania procesów z obszaru swojej specjalności, a także w zakresie zagadnień dotyczących transportu i systemów o wysokim stopniu złożoności
IT_2A_W08ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji pojazdów samochodowych i urządzeń związanych z transportem drogowym
Cel przedmiotuC-1Praca dyplomowa powinna mieć charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z zarządzaniem i produkcją. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji.Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_UMTS/11_U01Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_U01zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych. Potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, również w języku obcym, dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągnąć wnioski, formułować wyczerpujące i uzasadnione opinie.
IT_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i w języku obcym prezentację ustną z zakresu szczegółowych zagadnień transportu
IT_2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się, ma umiejętność samokształcenia w swojej i pokrewnych specjalnościach
IT_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
IT_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
IT_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
IT_2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich dostrzegając ich ograniczenia. Potrafi tworzyć nowe koncepcje rozwiązywania złożonych zadań z zakresu swojej specjalności, w tym zadań nietypowych, interdyscyplinarnych, korzystając z wyników badań naukowych w zakresie transportu samochodowego i obszarów pokrewnych
Cel przedmiotuC-1Praca dyplomowa powinna mieć charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z zarządzaniem i produkcją. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji.Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu.
3,0Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,0Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
4,5Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować.
5,0Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_UMTS/11_K01Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
IT_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
IT_2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Praca dyplomowa powinna mieć charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z zarządzaniem i produkcją. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji.Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje działań studenta w czasie wykonywania zadań niezbędnych do napisania pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena strony merytorycznej i formalnej przeprowadzana jest przez promotora i jednego recenzenta, specjalistę w dzidzinie objętej zakresem pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
3,5Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.