Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)

Sylabus przedmiotu Metody numeryczne w transporcie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria transportu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody numeryczne w transporcie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Mrozik <Malgorzata.Mrozik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 9 1,00,40zaliczenie
wykładyW2 9 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu matematyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy dotyczącej podstaw rachunku numerycznego w transporcie.
C-2Nabycie umiejętności analizowania zagadnień numerycznych w transporcie.
C-3Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy zaganień numerycznych w transporcie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie zadań dotyczących wybranych zagadnień numerycznych w transporcie.9
9
wykłady
T-W-1Błędy w obliczeniach numerycznych. Algorytmy numeryczne.1
T-W-2Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami bezpośrednimi.1
T-W-3Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami iteracyjnymi.1
T-W-4Rozwiązywanie równań nieliniowych i ich układów.1
T-W-5Interpolacja.1
T-W-6Aproksymacja.1
T-W-7Minimalizacja wartości funkcji.1
T-W-8Szybka transformacja Fouriera.1
T-W-9Całkowanie numeryczne przy użyciu kwadratur Newtona-Cotesa i kwadratur Gaussa, metodą Monte Carlo.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Analiza i przygotowanie zagadnień dotyczących tematu ćwiczeń.5
A-A-3Przegląd literatury.5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia.15
A-W-3Samodzielne studiowane literatury dotyczącej tematyki przedmiotu.15
A-W-4Konsultacje.4
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnienie metod numerycznych w dziedzinie transportu.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej lub pisemnej obejmujące w sposób syntetyczny materiał wykładów i ćwiczeń audytoryjnych.
S-2Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji zagadnień numerycznych w transporcie.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące materiał ćwiczeń audytoryjnych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_C10-1_W01
Student ma wiedzę na temat metod numerycznych w transporcie.
IT_2A_W01C-2, C-1, C-3T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_C10-1_U01
Student ma umiejętność analizowania metod numerycznych w transporcie.
IT_2A_U09C-2, C-1, C-3T-A-1M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_2A_C10-1_K01
Student potrafi pracować w zespole.
IT_2A_K03C-3T-A-1M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_C10-1_W01
Student ma wiedzę na temat metod numerycznych w transporcie.
2,0
3,0Ugruntowana wiedza analityczna na temat metod numerycznych w transporcie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_C10-1_U01
Student ma umiejętność analizowania metod numerycznych w transporcie.
2,0
3,0Student w stopniu minimalnym analizuje zadania numeryczne w transporcie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_2A_C10-1_K01
Student potrafi pracować w zespole.
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kincaid D., Cheney W., Analiza numeryczna., WNT, Warszawa, 2006
  2. Jankowscy J. M., Przegląd metod i algorytmów numerycznych. Cz 1 i cz. 2., PWE, Warszawa, 1981

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie zadań dotyczących wybranych zagadnień numerycznych w transporcie.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Błędy w obliczeniach numerycznych. Algorytmy numeryczne.1
T-W-2Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami bezpośrednimi.1
T-W-3Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami iteracyjnymi.1
T-W-4Rozwiązywanie równań nieliniowych i ich układów.1
T-W-5Interpolacja.1
T-W-6Aproksymacja.1
T-W-7Minimalizacja wartości funkcji.1
T-W-8Szybka transformacja Fouriera.1
T-W-9Całkowanie numeryczne przy użyciu kwadratur Newtona-Cotesa i kwadratur Gaussa, metodą Monte Carlo.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Analiza i przygotowanie zagadnień dotyczących tematu ćwiczeń.5
A-A-3Przegląd literatury.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia.15
A-W-3Samodzielne studiowane literatury dotyczącej tematyki przedmiotu.15
A-W-4Konsultacje.4
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_C10-1_W01Student ma wiedzę na temat metod numerycznych w transporcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki na poziomie wyższym niezbędną do rozwiązywania zadań z zakresu transportu drogowego
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności analizowania zagadnień numerycznych w transporcie.
C-1Nabycie wiedzy dotyczącej podstaw rachunku numerycznego w transporcie.
C-3Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy zaganień numerycznych w transporcie.
Treści programoweT-W-8Szybka transformacja Fouriera.
T-W-3Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami iteracyjnymi.
T-W-9Całkowanie numeryczne przy użyciu kwadratur Newtona-Cotesa i kwadratur Gaussa, metodą Monte Carlo.
T-W-6Aproksymacja.
T-W-1Błędy w obliczeniach numerycznych. Algorytmy numeryczne.
T-W-4Rozwiązywanie równań nieliniowych i ich układów.
T-W-2Rozwiązywanie układów równań liniowych metodami bezpośrednimi.
T-W-7Minimalizacja wartości funkcji.
T-W-5Interpolacja.
Metody nauczaniaM-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnienie metod numerycznych w dziedzinie transportu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej lub pisemnej obejmujące w sposób syntetyczny materiał wykładów i ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ugruntowana wiedza analityczna na temat metod numerycznych w transporcie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_C10-1_U01Student ma umiejętność analizowania metod numerycznych w transporcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności analizowania zagadnień numerycznych w transporcie.
C-1Nabycie wiedzy dotyczącej podstaw rachunku numerycznego w transporcie.
C-3Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy zaganień numerycznych w transporcie.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie zadań dotyczących wybranych zagadnień numerycznych w transporcie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji zagadnień numerycznych w transporcie.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące materiał ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu minimalnym analizuje zadania numeryczne w transporcie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_2A_C10-1_K01Student potrafi pracować w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-3Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy zaganień numerycznych w transporcie.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie zadań dotyczących wybranych zagadnień numerycznych w transporcie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne obejmujące materiał ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej.
3,5
4,0
4,5
5,0