Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria spawalnictwa w zakresie kompetencji IWE

Sylabus przedmiotu Niełukowe metody spajania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria spawalnictwa w zakresie kompetencji IWE
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Niełukowe metody spajania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 17 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zagadnienia fizyki, elektrotechniki i materiałoznawstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie istoty procesów cięcia, lutowania, klejenia i zgrzewania
C-2Dobór niełukowych procesów spawalniczych dla danego typu złącza
C-3Formułowanie zaleceń spawania zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zgrzewanie rezystancyjne4
T-W-2Ciecie i ukosowanie brzegów4
T-W-3Lutowanie miękkie i twarde4
T-W-4Metody łączenia tworzyw sztucznych3
T-W-5Metody spajania materiałów specjalnych2
17

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach17
A-W-2powtórka materiału wykładu17
A-W-3czytanie wskazanej literatury22
A-W-4przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu3
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Film
M-3Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IWE_10-_IWENMS_W01
Znajomość istoty procesów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia oraz metod wpływania na przebieg tych procesów. Wiedza na temat parametrów zgrzewania. Znajomość roli topników i atmosfer ochronnych stosowanych w czasie lutowania. Znajomość specyfiki doboru kleju warunkującego poprawne połączenie.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IWE_10-_IWENMS_U01
Dobór metody i parametrów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia dla elementów złącza pracujących w różnych warunkach. Projektowanie połączeń. Określenie zaleceń technologicznych procesu, zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IWE_10-_IWENMS_K01
Prawidłowa identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IWE_10-_IWENMS_W01
Znajomość istoty procesów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia oraz metod wpływania na przebieg tych procesów. Wiedza na temat parametrów zgrzewania. Znajomość roli topników i atmosfer ochronnych stosowanych w czasie lutowania. Znajomość specyfiki doboru kleju warunkującego poprawne połączenie.
2,0nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału
3,0schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria
3,5ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami
4,0solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami
4,5wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami
5,0wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IWE_10-_IWENMS_U01
Dobór metody i parametrów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia dla elementów złącza pracujących w różnych warunkach. Projektowanie połączeń. Określenie zaleceń technologicznych procesu, zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń.
2,0nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału
3,0schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria
3,5ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami
4,0solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami
4,5wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami
5,0wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IWE_10-_IWENMS_K01
Prawidłowa identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.
2,0nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału
3,0schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria
3,5ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami
4,0solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami
4,5wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami
5,0wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami

Literatura podstawowa

  1. Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
  2. Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
  2. Papkala H., Zgrzewanie oporowe metali, Wyd. KaBe, Krosno, 2003

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zgrzewanie rezystancyjne4
T-W-2Ciecie i ukosowanie brzegów4
T-W-3Lutowanie miękkie i twarde4
T-W-4Metody łączenia tworzyw sztucznych3
T-W-5Metody spajania materiałów specjalnych2
17

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach17
A-W-2powtórka materiału wykładu17
A-W-3czytanie wskazanej literatury22
A-W-4przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu3
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIWE_10-_IWENMS_W01Znajomość istoty procesów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia oraz metod wpływania na przebieg tych procesów. Wiedza na temat parametrów zgrzewania. Znajomość roli topników i atmosfer ochronnych stosowanych w czasie lutowania. Znajomość specyfiki doboru kleju warunkującego poprawne połączenie.
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty procesów cięcia, lutowania, klejenia i zgrzewania
C-2Dobór niełukowych procesów spawalniczych dla danego typu złącza
C-3Formułowanie zaleceń spawania zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń
Treści programoweT-W-1Zgrzewanie rezystancyjne
T-W-2Ciecie i ukosowanie brzegów
T-W-3Lutowanie miękkie i twarde
T-W-4Metody łączenia tworzyw sztucznych
T-W-5Metody spajania materiałów specjalnych
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-2Film
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru
S-1Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału
3,0schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria
3,5ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami
4,0solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami
4,5wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami
5,0wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIWE_10-_IWENMS_U01Dobór metody i parametrów cięcia, zgrzewania, lutowania i klejenia dla elementów złącza pracujących w różnych warunkach. Projektowanie połączeń. Określenie zaleceń technologicznych procesu, zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń.
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty procesów cięcia, lutowania, klejenia i zgrzewania
C-2Dobór niełukowych procesów spawalniczych dla danego typu złącza
C-3Formułowanie zaleceń spawania zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń
Treści programoweT-W-1Zgrzewanie rezystancyjne
T-W-2Ciecie i ukosowanie brzegów
T-W-3Lutowanie miękkie i twarde
T-W-4Metody łączenia tworzyw sztucznych
T-W-5Metody spajania materiałów specjalnych
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-2Film
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru
S-1Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału
3,0schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria
3,5ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami
4,0solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami
4,5wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami
5,0wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIWE_10-_IWENMS_K01Prawidłowa identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty procesów cięcia, lutowania, klejenia i zgrzewania
C-2Dobór niełukowych procesów spawalniczych dla danego typu złącza
C-3Formułowanie zaleceń spawania zapewniających uzyskanie wysokiej jakości wykonywania połączeń
Treści programoweT-W-1Zgrzewanie rezystancyjne
T-W-2Ciecie i ukosowanie brzegów
T-W-3Lutowanie miękkie i twarde
T-W-4Metody łączenia tworzyw sztucznych
T-W-5Metody spajania materiałów specjalnych
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-2Film
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe na koniec semestru
S-1Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnione wymagania uzyskania oceny 3 konieczna gruntowna powtórka całości materiału
3,0schematyczna i podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu spełniająca minimalne kryteria
3,5ogólna wiedza z zakresu przedmiotu ze znaczącymi brakami
4,0solidna wiedza z zakresu przedmiotu z szeregiem zauważalnych błędów, umiejętność analizy związków czynników wyjściowych ze skutkami
4,5wiedza z zakresu przedmiotu powyżej przeciętnego standardu, z pewnymi błędami, umiejętność wyciągania wniosków z analizy związków przyczyn ze skutkami
5,0wiedza z zakresu przedmiotu z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów oraz umiejętność interpretacji związków przyczyn ze skutkami