Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Komercjalizacja produktów i usług:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komercjalizacja produktów i usług
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wprowadzenie do informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
C-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Poszukiwanie koncepcji nowego produktu lub usługi2
T-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki4
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów4
T-L-4Badania rynku i preferencji konsumentów4
T-L-5Opracowanie strategii marketingowej4
T-L-6Planowanie realizacji projektu z wykorzystaniem wybranych narzędzi4
T-L-7Analiza uwarunkowań finansowych i dobór źródeł finansowania2
T-L-8Wykorzystanie technik negocjacyjnych2
T-L-9Wykorzystanie baz i rejestrów związanych z ochroną własności intelektualnej2
T-L-10Przygotowanie dokumentacji związanej z rejestracją firmy2
30
wykłady
T-W-1Podstawy przedsiębiorczości technologicznej2
T-W-2Modele i strategie biznesowe2
T-W-3Metody twórczego rozwiązywania problemów2
T-W-4Badania rynku i preferencji konsumentów2
T-W-5Strategie komunikacji z otoczeniem2
T-W-6Podstawy marketingu2
T-W-7Podstawy zarządzania projektami2
T-W-8Inkubatory przedsiębiorczości i klastry technologiczne2
T-W-9Finansowanie przedsięwzięć2
T-W-10Negocjacje w biznesie2
T-W-11Motywacja i rozwój zespołu2
T-W-12Ochrona własności intelektualnej2
T-W-13Uwarunkowania prawne funkcjonowania firm technologicznych2
T-W-14Formy prawne działalności gospodarczej2
T-W-15Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach30
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań18
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C15.2_W01
Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych.
I_1A_W13C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C15.2_U01
Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową.
I_1A_U07C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-L-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C15.2_K01
Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
I_1A_K06C-1, C-2T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_C15.2_W01
Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych.
2,0Student nie posiada zadowalającej wiedzy w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru i wykorzystania podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie poprawnie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_C15.2_U01
Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową.
2,0Student nie umie przeprowadzić doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student umie przeprowadzić w podstawowym zakresie dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student umie przeprowadzić dobór podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student umie przeprowadzić dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student umie dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student umie bardzo dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_C15.2_K01
Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
2,0Student nie posiada kompetencji społecznych i personalnych związanych z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada podstawowe kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacja prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student posiada bardzo dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.

Literatura podstawowa

  1. A. Osterwalder , Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera., One Press & Helion, Warszawa, 2013
  2. E. Ries, Metoda Lean Startup, Helion & One Press, Warszawa, 2012
  3. R. Beverly, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm, Helion, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Opracowanie zbiorowe, Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych, OnePress, Warszawa, 2018
  2. M. Cichoń i in., Biblia ebiznesu, Helion, Warszawa, 2013
  3. M. Sołtysik, M/ Wesołowska, Współczesne trendy w zarządzaniu projektami, Mfiles.pl, Warszawa, 2016

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Poszukiwanie koncepcji nowego produktu lub usługi2
T-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki4
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów4
T-L-4Badania rynku i preferencji konsumentów4
T-L-5Opracowanie strategii marketingowej4
T-L-6Planowanie realizacji projektu z wykorzystaniem wybranych narzędzi4
T-L-7Analiza uwarunkowań finansowych i dobór źródeł finansowania2
T-L-8Wykorzystanie technik negocjacyjnych2
T-L-9Wykorzystanie baz i rejestrów związanych z ochroną własności intelektualnej2
T-L-10Przygotowanie dokumentacji związanej z rejestracją firmy2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy przedsiębiorczości technologicznej2
T-W-2Modele i strategie biznesowe2
T-W-3Metody twórczego rozwiązywania problemów2
T-W-4Badania rynku i preferencji konsumentów2
T-W-5Strategie komunikacji z otoczeniem2
T-W-6Podstawy marketingu2
T-W-7Podstawy zarządzania projektami2
T-W-8Inkubatory przedsiębiorczości i klastry technologiczne2
T-W-9Finansowanie przedsięwzięć2
T-W-10Negocjacje w biznesie2
T-W-11Motywacja i rozwój zespołu2
T-W-12Ochrona własności intelektualnej2
T-W-13Uwarunkowania prawne funkcjonowania firm technologicznych2
T-W-14Formy prawne działalności gospodarczej2
T-W-15Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach30
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_C15.2_W01Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13Posiada wiedzę w zakresie ekonomii i zarządzania, w tym umożliwiającą tworzenie i rozwój przedsiębiorczości w różnych jej formach, jest świadomy uwarunkowań prawnych i odpowiedzialności związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
C-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych
Treści programoweT-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów
T-W-2Modele i strategie biznesowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadowalającej wiedzy w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru i wykorzystania podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie poprawnie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_C15.2_U01Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U07Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy wstępnej ocenie podejmowanych przedsięwzięć informatycznych, dostrzegając znaczenie aspektów technicznych, społecznych i organizacyjnych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
C-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych
Treści programoweT-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów
T-W-2Modele i strategie biznesowe
T-L-4Badania rynku i preferencji konsumentów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przeprowadzić doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student umie przeprowadzić w podstawowym zakresie dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student umie przeprowadzić dobór podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student umie przeprowadzić dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student umie dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student umie bardzo dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_C15.2_K01Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K06Jest świadomy społecznego i zawodowego kontekstu informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych, odpowiedzialnie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki w życiu zawodowym i codziennym.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
C-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych
Treści programoweT-W-2Modele i strategie biznesowe
T-W-1Podstawy przedsiębiorczości technologicznej
T-W-3Metody twórczego rozwiązywania problemów
T-W-4Badania rynku i preferencji konsumentów
T-W-5Strategie komunikacji z otoczeniem
T-W-6Podstawy marketingu
T-W-7Podstawy zarządzania projektami
T-W-8Inkubatory przedsiębiorczości i klastry technologiczne
T-W-9Finansowanie przedsięwzięć
T-W-10Negocjacje w biznesie
T-W-11Motywacja i rozwój zespołu
T-W-12Ochrona własności intelektualnej
T-W-13Uwarunkowania prawne funkcjonowania firm technologicznych
T-W-14Formy prawne działalności gospodarczej
T-W-15Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada kompetencji społecznych i personalnych związanych z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada podstawowe kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacja prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student posiada bardzo dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.