Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria oprogramowania

Sylabus przedmiotu Aplikacje internetowe 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aplikacje internetowe 2
Specjalność Inżynieria systemów informacyjnych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Bartłomiej Małachowski <Bartlomiej.Malachowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Artur Karczmarczyk <Artur.Karczmarczyk@zut.edu.pl>, Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW7 30 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Aplikacje internetowe 1
W-2Programowanie 2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z kompletnym stosem technologicznym stosowanym do budowy aplikacji WWW
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia aplikacji webowych różnego typu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ćwiczenie z narzędzi automatyzaujących pracę programisty WWW: dołączenie zależności, minifikacja, budowa projektu, uruchamianie preprocesorów CSS, konfiguracja profilów developerskiego i produkcyjnego, automatyczne dostarczanie aplikacji do środowiska produkcyjnego.2
T-L-2Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): projekt i implementacje alementów interfejsu użytkownika4
T-L-3Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): implemntacja części dostępu do danych (modele) oraz części odpowiedzialnej za sterowanie (kontrolery)4
T-L-4Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): integracja i testpwanie aplikacji2
T-L-5Budowa prostego webserwisu typu REST.2
T-L-6Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: projekt interfejsu użytkownika2
T-L-7Budowa prostej aplikacji internetowej w modelu komponentowym (przełaczanie widoków, wyświetlanie danych z bazy, formularz).2
T-L-8Budowa prostej mobilnej aplikacji hybrydowej.2
T-L-9Realizacja klienta protokołu Websocket w środowisku przeglądraki WWW.2
T-L-10Budowa rozszerzeń dla wybranego systemu CMS: projekt własnego szablonu wyglądu, projekt komponentu z nieskomplikowanym formularzem.2
T-L-11Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: specyfikacja REST API dla projektowanej aplikacji oraz jego implementacja2
T-L-12Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: implementacja aplikacji w wybranym frameworku typu SPA4
30
wykłady
T-W-1Narzędzia wspomagające programowanie aplikacji WWW: Zarządzanie pakietami/zależnościami w JavaScript: charakterystyka i podstawy stosowania narzędzi: npm, yarn, bower. Scaffolding na przykładzie Yeoman. Automatyzacja pracy z wykorzystaniem narzędzi Grunt i Gulp.2
T-W-2Protokół HTTP i wprowadzenie do frameworków strony serwera, aplikacje we frameworkach vs aplikacja "od zera" (izolacja warstwy widoku, izolacja logiki aplikacji, front controller, szablony), instalacja i konfiguracja frameworka Pierwsza strona we frameworku, kontroler, routing, szablony4
T-W-3Frameworki strony serwera typu MPA (Multiple Page Application) Baza danych – ORM, debugowanie SQL, DQL, relacje, lazy loading, join, formularze i walidacja, użytkownicy i system uprawnień, Komendy konsolowe, testy jednostkowe, automatyczne testy funkcjonalne, usługi, tworzenie serwera REST, scaffolding, moduły admin4
T-W-4Frameworki do budowy aplikacji typu SPA (Single Page Application): Załażenia i struktura wybranego frameworku frontend. Narzędzia wspomagające budowę i uruchamiania aplikacji. Konfiguracja projektu. Pojęcie komponentu. Definiowanie komponentów. Style i szablony komponentów. Wiązania danych. Dwukierunkowe wiązania danych. Dodawania stylów do elementów. Tworzenie komponentów interfejsu użytkownika. Usługi i wstrzykiwania zależności. Routing w aplikacji. Wywołania HTTP.4
T-W-5Frameworki do budowy aplikacji typu SPA (2): Stosowanie formularzy, walidacja formularzy. Ładowanie plików na serwer. Podstawy techniki i narzędzi debugowania i testowania aplikacji frontendowych. Przykład realizacji prostej aplikacji wykorzystującej wcześniej poznane mechanizmy (np. lista zakupów, proste forum dyskusyjne itp.).4
T-W-6Platformy budowy aplikacji WWW oparte o wielowarstwową architekturę komponentową: Architektura aplikacji komponentowej. Komponenty obsługi protokołu HTTP: obsługa żądąń HTTP, odbieranie parametrów i danych z żądania, obsługa sesji. Technologie znacznikowe stosowane w wartstwie frontendu. Wstrzykiwanie zależności (dependency injection). Budowa webserwisów typu REST: obsługa metod HTTP, definiowanie ścieżek dla wywołań, marshaling danych reprezentujących obiekty w znacznikowych formatach opisu danych.4
T-W-7Lekkie frameworki strony serwera: Budowa, instalacja, konfiguracja, przykładowa strona, routing, szablony Blade, artisan, Eloquent.2
T-W-8Rozszerzanie i integracja systemów CMS: Budowa szablonów i komponentów/wtyczek rozszerzających dla wybranego systemu CMS. (Wordpress lub Joomla)2
T-W-9Technologie budowy hybrydowych aplikacji mobilnych: Zasady budowy aplikacji mobilnych z wykorzystaniem technologii webowych i interfejsu WebView w systemach iOS oraz Android. Technologie dostępu do natywnych komponentów interfejsu użytkownika. Charakterystyka i przegląd możliwości wybranego frameworku do budowy aplikacji hybrydowych.2
T-W-10Przegląd istotnych webowych technologii programistycznych: Protokół websocket – charakterystyka, przykłady zastosowań, budowa klienta w JavaScript. Standard komunikacji w czasie rzeczywistym WebRTC. Charakterystyka popularnych bibliotek do budowy aplikacji typu Single Page.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w laboratoriach30
A-L-2Praca samodzielna nad otrzymanymi zadaniami4
A-L-3Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych4
38
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-3Udział w konsultacjach1
A-W-4Zaliczenie1
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją
M-2Laboratoria - metoda przypadków, rozwiązywanie zadań z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zadań zrealizowanych na laboratoriach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie materiałów z wykładów w formie egzaminu ustnego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D03.10.1_W01
Posiada zaawansowaną wiedzę na technologiii i frameworków stosowanych w aplikacjach internetowych.
I_1A_W04, I_1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D03.10.1_U01
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową pozwalającą na realizację wybranej funkcjonalności, z położeniem głównego nacisku na intuicyjność obsługi przez użytkownika.
I_1A_U09, I_1A_U10, I_1A_U12C-2T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-10, T-L-7, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-L-4, T-L-11, T-L-12M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D03.10.1_W01
Posiada zaawansowaną wiedzę na technologiii i frameworków stosowanych w aplikacjach internetowych.
2,0Student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć związanych z wytwarzaniem aplikacji internetowych
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z wytwarzaniem aplikacji internetowych
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy budowy aplikacji internetowych oraz zna ich najważniejsze architektury
4,0Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie za pomocą wskazanej technologii
4,5Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych środowisk służących do budowych aplikacji internetowych
5,0Student jest w stanie dokonać oceny wskazanych środowisk służących do budowych aplikacji internetowych pod kątem ich adekwatności do postawionego przed nim zadania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D03.10.1_U01
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową pozwalającą na realizację wybranej funkcjonalności, z położeniem głównego nacisku na intuicyjność obsługi przez użytkownika.
2,0Student nie jest stanie zrealizować podstawowych funkcjonalności aplikacji internetowej
3,0Student zrealizować podstawowe funkcjonalności aplikacji internetowej (np. przełaczanie widoków, wyświetlenie listy elementów, pobranie danych z formularza)
3,5Student jest w stanie zrealizować prostą aplikację typu wielostronnicowego
4,0Student jest w stanie zrealizować prostą aplikację typu jednostronnicowego z asynchroniczną wymianą danych
4,5Student jest w stanie zrealizować aplikację internetową dowolnego typu z utrwalaniem danych w bazie danych, potrafi zrealizować mechanizm autoryzacji dostępu do aplikaji
5,0Student potrafi zaprojektować, dobrać technologię i samodzielnie zrealizować aplikację na podstawie przedstawionych wymagań.

Literatura podstawowa

  1. Yakov Fain, Anton Moiseev, Angular 2. Programowanie z użyciem języka TypeScript, Helion, 2017
  2. Krzysztof Rychlicki-Kicior, Java EE 6. Programowanie aplikacji WWW, Helion, 2010
  3. Praca zbiorowa, Java EE 6. Zaawansowany przewodnik, Helion/Oracle, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Gion Kunz, Angular 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych, Helion, 2017

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ćwiczenie z narzędzi automatyzaujących pracę programisty WWW: dołączenie zależności, minifikacja, budowa projektu, uruchamianie preprocesorów CSS, konfiguracja profilów developerskiego i produkcyjnego, automatyczne dostarczanie aplikacji do środowiska produkcyjnego.2
T-L-2Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): projekt i implementacje alementów interfejsu użytkownika4
T-L-3Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): implemntacja części dostępu do danych (modele) oraz części odpowiedzialnej za sterowanie (kontrolery)4
T-L-4Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): integracja i testpwanie aplikacji2
T-L-5Budowa prostego webserwisu typu REST.2
T-L-6Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: projekt interfejsu użytkownika2
T-L-7Budowa prostej aplikacji internetowej w modelu komponentowym (przełaczanie widoków, wyświetlanie danych z bazy, formularz).2
T-L-8Budowa prostej mobilnej aplikacji hybrydowej.2
T-L-9Realizacja klienta protokołu Websocket w środowisku przeglądraki WWW.2
T-L-10Budowa rozszerzeń dla wybranego systemu CMS: projekt własnego szablonu wyglądu, projekt komponentu z nieskomplikowanym formularzem.2
T-L-11Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: specyfikacja REST API dla projektowanej aplikacji oraz jego implementacja2
T-L-12Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: implementacja aplikacji w wybranym frameworku typu SPA4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Narzędzia wspomagające programowanie aplikacji WWW: Zarządzanie pakietami/zależnościami w JavaScript: charakterystyka i podstawy stosowania narzędzi: npm, yarn, bower. Scaffolding na przykładzie Yeoman. Automatyzacja pracy z wykorzystaniem narzędzi Grunt i Gulp.2
T-W-2Protokół HTTP i wprowadzenie do frameworków strony serwera, aplikacje we frameworkach vs aplikacja "od zera" (izolacja warstwy widoku, izolacja logiki aplikacji, front controller, szablony), instalacja i konfiguracja frameworka Pierwsza strona we frameworku, kontroler, routing, szablony4
T-W-3Frameworki strony serwera typu MPA (Multiple Page Application) Baza danych – ORM, debugowanie SQL, DQL, relacje, lazy loading, join, formularze i walidacja, użytkownicy i system uprawnień, Komendy konsolowe, testy jednostkowe, automatyczne testy funkcjonalne, usługi, tworzenie serwera REST, scaffolding, moduły admin4
T-W-4Frameworki do budowy aplikacji typu SPA (Single Page Application): Załażenia i struktura wybranego frameworku frontend. Narzędzia wspomagające budowę i uruchamiania aplikacji. Konfiguracja projektu. Pojęcie komponentu. Definiowanie komponentów. Style i szablony komponentów. Wiązania danych. Dwukierunkowe wiązania danych. Dodawania stylów do elementów. Tworzenie komponentów interfejsu użytkownika. Usługi i wstrzykiwania zależności. Routing w aplikacji. Wywołania HTTP.4
T-W-5Frameworki do budowy aplikacji typu SPA (2): Stosowanie formularzy, walidacja formularzy. Ładowanie plików na serwer. Podstawy techniki i narzędzi debugowania i testowania aplikacji frontendowych. Przykład realizacji prostej aplikacji wykorzystującej wcześniej poznane mechanizmy (np. lista zakupów, proste forum dyskusyjne itp.).4
T-W-6Platformy budowy aplikacji WWW oparte o wielowarstwową architekturę komponentową: Architektura aplikacji komponentowej. Komponenty obsługi protokołu HTTP: obsługa żądąń HTTP, odbieranie parametrów i danych z żądania, obsługa sesji. Technologie znacznikowe stosowane w wartstwie frontendu. Wstrzykiwanie zależności (dependency injection). Budowa webserwisów typu REST: obsługa metod HTTP, definiowanie ścieżek dla wywołań, marshaling danych reprezentujących obiekty w znacznikowych formatach opisu danych.4
T-W-7Lekkie frameworki strony serwera: Budowa, instalacja, konfiguracja, przykładowa strona, routing, szablony Blade, artisan, Eloquent.2
T-W-8Rozszerzanie i integracja systemów CMS: Budowa szablonów i komponentów/wtyczek rozszerzających dla wybranego systemu CMS. (Wordpress lub Joomla)2
T-W-9Technologie budowy hybrydowych aplikacji mobilnych: Zasady budowy aplikacji mobilnych z wykorzystaniem technologii webowych i interfejsu WebView w systemach iOS oraz Android. Technologie dostępu do natywnych komponentów interfejsu użytkownika. Charakterystyka i przegląd możliwości wybranego frameworku do budowy aplikacji hybrydowych.2
T-W-10Przegląd istotnych webowych technologii programistycznych: Protokół websocket – charakterystyka, przykłady zastosowań, budowa klienta w JavaScript. Standard komunikacji w czasie rzeczywistym WebRTC. Charakterystyka popularnych bibliotek do budowy aplikacji typu Single Page.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w laboratoriach30
A-L-2Praca samodzielna nad otrzymanymi zadaniami4
A-L-3Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych4
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-3Udział w konsultacjach1
A-W-4Zaliczenie1
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.10.1_W01Posiada zaawansowaną wiedzę na technologiii i frameworków stosowanych w aplikacjach internetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04Ma wiedzę w zakresie programowania systemów komputerowych, zna podstawowe paradygmaty programowania i wiodące języki programowania.
I_1A_W05Posiada wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych; zna nowoczesne metody projektowania, analizowania, wytwarzania i testowania oprogramowania, w szczególności obejmujące szeroko stosowane narzędzia wspomagające wytwarzanie oprogramowania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z kompletnym stosem technologicznym stosowanym do budowy aplikacji WWW
Treści programoweT-W-1Narzędzia wspomagające programowanie aplikacji WWW: Zarządzanie pakietami/zależnościami w JavaScript: charakterystyka i podstawy stosowania narzędzi: npm, yarn, bower. Scaffolding na przykładzie Yeoman. Automatyzacja pracy z wykorzystaniem narzędzi Grunt i Gulp.
T-W-2Protokół HTTP i wprowadzenie do frameworków strony serwera, aplikacje we frameworkach vs aplikacja "od zera" (izolacja warstwy widoku, izolacja logiki aplikacji, front controller, szablony), instalacja i konfiguracja frameworka Pierwsza strona we frameworku, kontroler, routing, szablony
T-W-4Frameworki do budowy aplikacji typu SPA (Single Page Application): Załażenia i struktura wybranego frameworku frontend. Narzędzia wspomagające budowę i uruchamiania aplikacji. Konfiguracja projektu. Pojęcie komponentu. Definiowanie komponentów. Style i szablony komponentów. Wiązania danych. Dwukierunkowe wiązania danych. Dodawania stylów do elementów. Tworzenie komponentów interfejsu użytkownika. Usługi i wstrzykiwania zależności. Routing w aplikacji. Wywołania HTTP.
T-W-6Platformy budowy aplikacji WWW oparte o wielowarstwową architekturę komponentową: Architektura aplikacji komponentowej. Komponenty obsługi protokołu HTTP: obsługa żądąń HTTP, odbieranie parametrów i danych z żądania, obsługa sesji. Technologie znacznikowe stosowane w wartstwie frontendu. Wstrzykiwanie zależności (dependency injection). Budowa webserwisów typu REST: obsługa metod HTTP, definiowanie ścieżek dla wywołań, marshaling danych reprezentujących obiekty w znacznikowych formatach opisu danych.
T-W-7Lekkie frameworki strony serwera: Budowa, instalacja, konfiguracja, przykładowa strona, routing, szablony Blade, artisan, Eloquent.
T-W-8Rozszerzanie i integracja systemów CMS: Budowa szablonów i komponentów/wtyczek rozszerzających dla wybranego systemu CMS. (Wordpress lub Joomla)
T-W-9Technologie budowy hybrydowych aplikacji mobilnych: Zasady budowy aplikacji mobilnych z wykorzystaniem technologii webowych i interfejsu WebView w systemach iOS oraz Android. Technologie dostępu do natywnych komponentów interfejsu użytkownika. Charakterystyka i przegląd możliwości wybranego frameworku do budowy aplikacji hybrydowych.
T-W-10Przegląd istotnych webowych technologii programistycznych: Protokół websocket – charakterystyka, przykłady zastosowań, budowa klienta w JavaScript. Standard komunikacji w czasie rzeczywistym WebRTC. Charakterystyka popularnych bibliotek do budowy aplikacji typu Single Page.
T-W-3Frameworki strony serwera typu MPA (Multiple Page Application) Baza danych – ORM, debugowanie SQL, DQL, relacje, lazy loading, join, formularze i walidacja, użytkownicy i system uprawnień, Komendy konsolowe, testy jednostkowe, automatyczne testy funkcjonalne, usługi, tworzenie serwera REST, scaffolding, moduły admin
T-W-5Frameworki do budowy aplikacji typu SPA (2): Stosowanie formularzy, walidacja formularzy. Ładowanie plików na serwer. Podstawy techniki i narzędzi debugowania i testowania aplikacji frontendowych. Przykład realizacji prostej aplikacji wykorzystującej wcześniej poznane mechanizmy (np. lista zakupów, proste forum dyskusyjne itp.).
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie materiałów z wykładów w formie egzaminu ustnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć związanych z wytwarzaniem aplikacji internetowych
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z wytwarzaniem aplikacji internetowych
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy budowy aplikacji internetowych oraz zna ich najważniejsze architektury
4,0Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie za pomocą wskazanej technologii
4,5Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych środowisk służących do budowych aplikacji internetowych
5,0Student jest w stanie dokonać oceny wskazanych środowisk służących do budowych aplikacji internetowych pod kątem ich adekwatności do postawionego przed nim zadania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D03.10.1_U01Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową pozwalającą na realizację wybranej funkcjonalności, z położeniem głównego nacisku na intuicyjność obsługi przez użytkownika.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09Potrafi analizować i oceniać przydatność języków, platform programistycznych i narzędzi informatycznych do rozwiązywania wybranych problemów inżynierskich w dziedzinie informatyki.
I_1A_U10Potrafi projektować i implementować systemy informatyczne posługując się narzędziami wspomagającymi proces wytwarzania oprogramowania na różnych jego etapach.
I_1A_U12Potrafi konfigurować systemy komputerowe i usługi, w zakresie bezpieczeństwa, sieci komputerowych, zasobów sprzętowych i oprogramowania.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia aplikacji webowych różnego typu
Treści programoweT-L-1Ćwiczenie z narzędzi automatyzaujących pracę programisty WWW: dołączenie zależności, minifikacja, budowa projektu, uruchamianie preprocesorów CSS, konfiguracja profilów developerskiego i produkcyjnego, automatyczne dostarczanie aplikacji do środowiska produkcyjnego.
T-L-2Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): projekt i implementacje alementów interfejsu użytkownika
T-L-6Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: projekt interfejsu użytkownika
T-L-10Budowa rozszerzeń dla wybranego systemu CMS: projekt własnego szablonu wyglądu, projekt komponentu z nieskomplikowanym formularzem.
T-L-7Budowa prostej aplikacji internetowej w modelu komponentowym (przełaczanie widoków, wyświetlanie danych z bazy, formularz).
T-L-5Budowa prostego webserwisu typu REST.
T-L-8Budowa prostej mobilnej aplikacji hybrydowej.
T-L-9Realizacja klienta protokołu Websocket w środowisku przeglądraki WWW.
T-L-3Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): implemntacja części dostępu do danych (modele) oraz części odpowiedzialnej za sterowanie (kontrolery)
T-L-4Mini projekt aplikacji internetowej w wybranym frameworku strony serwera typu MPA (Multiple Page Application): integracja i testpwanie aplikacji
T-L-11Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: specyfikacja REST API dla projektowanej aplikacji oraz jego implementacja
T-L-12Mini projekt aplikacji webowej typu Single Page: implementacja aplikacji w wybranym frameworku typu SPA
Metody nauczaniaM-2Laboratoria - metoda przypadków, rozwiązywanie zadań z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadań zrealizowanych na laboratoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest stanie zrealizować podstawowych funkcjonalności aplikacji internetowej
3,0Student zrealizować podstawowe funkcjonalności aplikacji internetowej (np. przełaczanie widoków, wyświetlenie listy elementów, pobranie danych z formularza)
3,5Student jest w stanie zrealizować prostą aplikację typu wielostronnicowego
4,0Student jest w stanie zrealizować prostą aplikację typu jednostronnicowego z asynchroniczną wymianą danych
4,5Student jest w stanie zrealizować aplikację internetową dowolnego typu z utrwalaniem danych w bazie danych, potrafi zrealizować mechanizm autoryzacji dostępu do aplikaji
5,0Student potrafi zaprojektować, dobrać technologię i samodzielnie zrealizować aplikację na podstawie przedstawionych wymagań.