Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria komputerowa

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem informatycznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektem informatycznym
Specjalność Inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Łukasz Radliński <lradlinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Kieruzel <mkieruzel@wi.zut.edu.pl>, Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW7 30 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Inżynieria oprogramowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami metodologicznymi dotyczącymi zarządzania projektami.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji projektowej oraz zarządzania projektem z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Planowanie projektu, strukturyzacja projektu, WBS na wykresie Gantta.2
T-L-2Opracowanie struktury odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Zespół zarządzania projektem.2
T-L-3Przygotowanie Uzasadnienia Biznesowego projektu.2
T-L-4Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka projektu.2
T-L-5Planowanie zasobów, kosztorys projektu, budżet, rozkład kosztów w czasie.2
T-L-6Rozwiązywanie problemów z nadmiernym obciążeniem zasobów, optymalizacja projektu.2
T-L-7Analiza ścieżki krytycznej projektu. Plan bazowy projektu. Śledzenie wartości rzeczywistych. Wprowadzanie danych rzeczywistych z postępów projektu.2
T-L-8Analiza odchyleń terminów, kosztów. Raportowanie z grup: działań bieżących, kosztów, przydziałów, obciążenia pracą.2
T-L-9Gra sytuacyjna - zwinne dostosowanie się do zmieniających się wymagań2
T-L-10Określenie założeń projektowych dla następnych spotkań2
T-L-11Realizacja projektu zgodnie ze zwinnym podejściem do zarządzania projektem6
T-L-12Konflikty w zespole2
T-L-13Przegląd projektu i retrospektywa2
30
wykłady
T-W-1Zarządzanie projektem podstawowe pojęcia i definicje. Cykl zarządzania projektem.2
T-W-2Zarządzanie zespołami projektowymi.2
T-W-3Zarządzanie komunikacją, konfiguracją i zmianami.2
T-W-4Inicjowanie i planowanie projektu.2
T-W-5Zarządzanie zakresem projektu. Zarządzanie harmonogramem.2
T-W-6Zarządzanie zasobami projektowymi. Zarządzanie jakością projektu.2
T-W-7Zarządzanie ryzykiem projektowym. Zarządzanie wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu.2
T-W-8Integracja metodyk wytwórczych z metodykami zarządczymi przy realizacji projektów informatycznych.2
T-W-9Podstawy zwinnego zarządzania projektami informatycznymi2
T-W-10Zasady tworzenia i rozwoju efektywnych zespołów działających w zwinnym otoczeniu projektowym (podatnym na zmiany)2
T-W-11Zasady planowania rozwoju produktu bazującego na iteracjach (sprintach) oraz wydaniach2
T-W-12Określanie wymagań (reguła MoSCoW) i zwinne zarządzanie wymaganiami2
T-W-13Szacowanie kosztu pracy zadań2
T-W-14Fazy realizacji sprintów w zwinnym zarządzaniu projektami2
T-W-15Zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć praktycznych6
A-L-3Tworzenie raportów2
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przegląd literatury4
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-4Zaliczenie przedmiotu2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny uzupełniony prezentacją multimedialną.
M-2Dyskusja
M-3Projekt zespołowy.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona po każdych zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca (pod koniec semestru) na podstawie podsumowania osiągniętych przez studenta efektów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D02.11.1_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania projektami informatycznymi.
I_1A_W06, I_1A_W11C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D02.11.1_U01
Student umie stosować zasady zarządzania projektami informatycznymi oraz narzędzia wspomagające zarządzanie projektami.
I_1A_U07, I_1A_U14, I_1A_U16C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D02.11.1_K01
Student nabywa kompetencje związane z analizą i rozwiązywaniem problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu.
I_1A_K03, I_1A_K04, I_1A_K05C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-L-3, T-L-4, T-L-8M-1, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D02.11.1_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania projektami informatycznymi.
2,0
3,0Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu.
3,5Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi.
4,0Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi. Ma wiedzę z zakresu zarządzania zespołami projektowymi. ma wiedzę z zakresu zarządzania komunikacją, konfiguracją i zmianami.
4,5Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi. Ma wiedzę z zakresu zarządzania zespołami projektowymi. ma wiedzę z zakresu zarządzania komunikacją, konfiguracją i zmianami. Ma wiedzę z zakresu zarządzania wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu.
5,0Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi. Ma wiedzę z zakresu zarządzania zespołami projektowymi. ma wiedzę z zakresu zarządzania komunikacją, konfiguracją i zmianami. Ma wiedzę z zakresu zarządzania wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu. Zna procesy, metody i techniki dedykowane zarządzaniu ryzykiem projektowym. Ma wiedzę z zakresu zarządzania jakością projektu. Zna zasady integracji metodyk wytwórczych z metodykami zarządczymi przy realizacji projektów informatycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D02.11.1_U01
Student umie stosować zasady zarządzania projektami informatycznymi oraz narzędzia wspomagające zarządzanie projektami.
2,0
3,0Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta.
3,5Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu.
4,0Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu. Potrafi przygotować uzasadnienie biznesowe projektu. Potrafi przygotować kosztorys projektu, budżet i rozkład kosztów w czasie.
4,5Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu. Potrafi przygotować uzasadnienie biznesowe projektu. Potrafi przygotować kosztorys projektu, budżet i rozkład kosztów w czasie. Potrafi rozwiązywać problemy z nadmiernym obciążeniem zasobów oraz dokonywać optymalizacji projektu. Tworzy plan bazowy projektu, wprowadza i śledzi wartości rzeczywiste w projekcie.
5,0Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu. Potrafi przygotować uzasadnienie biznesowe projektu. Potrafi przygotować kosztorys projektu, budżet i rozkład kosztów w czasie. Potrafi rozwiązywać problemy z nadmiernym obciążeniem zasobów oraz dokonywać optymalizacji projektu. Tworzy plan bazowy projektu, wprowadza i śledzi wartości rzeczywiste w projekcie. Potrafi zidentyfikować dokonać analizy i ocenić ryzyka projektu. Potrafi analizować odchylenia terminów i kosztów w projekcie. Przygotowuje raporty z grup: działań bieżących, kosztów, przydziałów, obciążenia pracą.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_D02.11.1_K01
Student nabywa kompetencje związane z analizą i rozwiązywaniem problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu.
2,0
3,0Potrafi wymienić mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu.
3,5Potrafi wymienić mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.
4,0Rozumie mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz potrafi wymienić mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.
4,5Rozumie mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.
5,0Analizuje mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.

Literatura podstawowa

  1. Renata Walczak, Podstawy zarządzania projektami, Difin, 2014
  2. Mariusz Flasiński, Zarządzanie projektami informatycznymi, PWN, Warszawa, 2006
  3. Adam Koszlajda, Zarządzanie projektami IT , przewodnik po metodykach., Helion, Gliwice, 2010
  4. Chrapko Mariusz, SCRUM. O zwinnym zarządzaniu projektami, Helion, 2013
  5. Mitch Lacey, Scrum. Praktyczny przewodnik dla początkujących, Helion, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Nancy Mingus, Zarządzanie projektami, Helion, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Planowanie projektu, strukturyzacja projektu, WBS na wykresie Gantta.2
T-L-2Opracowanie struktury odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Zespół zarządzania projektem.2
T-L-3Przygotowanie Uzasadnienia Biznesowego projektu.2
T-L-4Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka projektu.2
T-L-5Planowanie zasobów, kosztorys projektu, budżet, rozkład kosztów w czasie.2
T-L-6Rozwiązywanie problemów z nadmiernym obciążeniem zasobów, optymalizacja projektu.2
T-L-7Analiza ścieżki krytycznej projektu. Plan bazowy projektu. Śledzenie wartości rzeczywistych. Wprowadzanie danych rzeczywistych z postępów projektu.2
T-L-8Analiza odchyleń terminów, kosztów. Raportowanie z grup: działań bieżących, kosztów, przydziałów, obciążenia pracą.2
T-L-9Gra sytuacyjna - zwinne dostosowanie się do zmieniających się wymagań2
T-L-10Określenie założeń projektowych dla następnych spotkań2
T-L-11Realizacja projektu zgodnie ze zwinnym podejściem do zarządzania projektem6
T-L-12Konflikty w zespole2
T-L-13Przegląd projektu i retrospektywa2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarządzanie projektem podstawowe pojęcia i definicje. Cykl zarządzania projektem.2
T-W-2Zarządzanie zespołami projektowymi.2
T-W-3Zarządzanie komunikacją, konfiguracją i zmianami.2
T-W-4Inicjowanie i planowanie projektu.2
T-W-5Zarządzanie zakresem projektu. Zarządzanie harmonogramem.2
T-W-6Zarządzanie zasobami projektowymi. Zarządzanie jakością projektu.2
T-W-7Zarządzanie ryzykiem projektowym. Zarządzanie wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu.2
T-W-8Integracja metodyk wytwórczych z metodykami zarządczymi przy realizacji projektów informatycznych.2
T-W-9Podstawy zwinnego zarządzania projektami informatycznymi2
T-W-10Zasady tworzenia i rozwoju efektywnych zespołów działających w zwinnym otoczeniu projektowym (podatnym na zmiany)2
T-W-11Zasady planowania rozwoju produktu bazującego na iteracjach (sprintach) oraz wydaniach2
T-W-12Określanie wymagań (reguła MoSCoW) i zwinne zarządzanie wymaganiami2
T-W-13Szacowanie kosztu pracy zadań2
T-W-14Fazy realizacji sprintów w zwinnym zarządzaniu projektami2
T-W-15Zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć praktycznych6
A-L-3Tworzenie raportów2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przegląd literatury4
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-4Zaliczenie przedmiotu2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D02.11.1_W01Student posiada wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania projektami informatycznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06Posiada ogólną wiedzę dotyczącą szeroko pojętych systemów informatycznych, obejmującą różne fazy eksploatacji i rozwoju systemów oraz związane z tym procesy, zna podstawowe narzędzia i techniki przydatne w rozwiązywaniu problemów informatycznych.
I_1A_W11Ma podstawową wiedzę w zakresie procesów społecznych oraz zna podstawowe zasady pracy zespołowej.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami metodologicznymi dotyczącymi zarządzania projektami.
Treści programoweT-W-1Zarządzanie projektem podstawowe pojęcia i definicje. Cykl zarządzania projektem.
T-W-2Zarządzanie zespołami projektowymi.
T-W-3Zarządzanie komunikacją, konfiguracją i zmianami.
T-W-4Inicjowanie i planowanie projektu.
T-W-5Zarządzanie zakresem projektu. Zarządzanie harmonogramem.
T-W-6Zarządzanie zasobami projektowymi. Zarządzanie jakością projektu.
T-W-7Zarządzanie ryzykiem projektowym. Zarządzanie wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu.
T-W-8Integracja metodyk wytwórczych z metodykami zarządczymi przy realizacji projektów informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony prezentacją multimedialną.
M-2Dyskusja
M-3Projekt zespołowy.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca (pod koniec semestru) na podstawie podsumowania osiągniętych przez studenta efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu.
3,5Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi.
4,0Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi. Ma wiedzę z zakresu zarządzania zespołami projektowymi. ma wiedzę z zakresu zarządzania komunikacją, konfiguracją i zmianami.
4,5Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi. Ma wiedzę z zakresu zarządzania zespołami projektowymi. ma wiedzę z zakresu zarządzania komunikacją, konfiguracją i zmianami. Ma wiedzę z zakresu zarządzania wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu.
5,0Student zna cykl zarządzania projektem oraz podstawowe procesy, narzędzia i techniki związane z inicjowaniem i planowaniem projektu. Ma wiedzę dotyczącą zarządzania zakresem projektu oraz zarządzania harmonogramem. ma wiedzę z zakresu zarządzania zasobami projektowymi. Ma wiedzę z zakresu zarządzania zespołami projektowymi. ma wiedzę z zakresu zarządzania komunikacją, konfiguracją i zmianami. Ma wiedzę z zakresu zarządzania wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu. Zna procesy, metody i techniki dedykowane zarządzaniu ryzykiem projektowym. Ma wiedzę z zakresu zarządzania jakością projektu. Zna zasady integracji metodyk wytwórczych z metodykami zarządczymi przy realizacji projektów informatycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D02.11.1_U01Student umie stosować zasady zarządzania projektami informatycznymi oraz narzędzia wspomagające zarządzanie projektami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U07Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy wstępnej ocenie podejmowanych przedsięwzięć informatycznych, dostrzegając znaczenie aspektów technicznych, społecznych i organizacyjnych.
I_1A_U14W dyskusji potrafi w sposób konstruktywny wymieniać poglądy, skutecznie przekonywać do własnych pomysłów oraz uwzględniać sugestie współpracowników.
I_1A_U16Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych – zespołowych i indywidualnych. Przy planowaniu i realizacji projektów informatycznych potrafi zastosować podstawowe metodyki zarządzania projektami informatycznymi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami metodologicznymi dotyczącymi zarządzania projektami.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji projektowej oraz zarządzania projektem z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania.
Treści programoweT-L-1Planowanie projektu, strukturyzacja projektu, WBS na wykresie Gantta.
T-L-2Opracowanie struktury odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Zespół zarządzania projektem.
T-L-3Przygotowanie Uzasadnienia Biznesowego projektu.
T-L-4Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka projektu.
T-L-5Planowanie zasobów, kosztorys projektu, budżet, rozkład kosztów w czasie.
T-L-6Rozwiązywanie problemów z nadmiernym obciążeniem zasobów, optymalizacja projektu.
T-L-7Analiza ścieżki krytycznej projektu. Plan bazowy projektu. Śledzenie wartości rzeczywistych. Wprowadzanie danych rzeczywistych z postępów projektu.
T-L-8Analiza odchyleń terminów, kosztów. Raportowanie z grup: działań bieżących, kosztów, przydziałów, obciążenia pracą.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony prezentacją multimedialną.
M-2Dyskusja
M-3Projekt zespołowy.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona po każdych zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca (pod koniec semestru) na podstawie podsumowania osiągniętych przez studenta efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta.
3,5Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu.
4,0Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu. Potrafi przygotować uzasadnienie biznesowe projektu. Potrafi przygotować kosztorys projektu, budżet i rozkład kosztów w czasie.
4,5Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu. Potrafi przygotować uzasadnienie biznesowe projektu. Potrafi przygotować kosztorys projektu, budżet i rozkład kosztów w czasie. Potrafi rozwiązywać problemy z nadmiernym obciążeniem zasobów oraz dokonywać optymalizacji projektu. Tworzy plan bazowy projektu, wprowadza i śledzi wartości rzeczywiste w projekcie.
5,0Student potrafi przygotować plan projektu, dokonać strukturyzacji projektu, stworzyć WBS na wykresie Gantta. Potrafi opracować strukturę odpowiedzialności i obowiązków w projekcie. Tworzy sytrukturę zespołu zarządznaia projektem. Potrafi zaplanować zasoby projektowe. Potrafi wyznaczyć i analizować ścieżkę krytczną projektu. Potrafi przygotować uzasadnienie biznesowe projektu. Potrafi przygotować kosztorys projektu, budżet i rozkład kosztów w czasie. Potrafi rozwiązywać problemy z nadmiernym obciążeniem zasobów oraz dokonywać optymalizacji projektu. Tworzy plan bazowy projektu, wprowadza i śledzi wartości rzeczywiste w projekcie. Potrafi zidentyfikować dokonać analizy i ocenić ryzyka projektu. Potrafi analizować odchylenia terminów i kosztów w projekcie. Przygotowuje raporty z grup: działań bieżących, kosztów, przydziałów, obciążenia pracą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_D02.11.1_K01Student nabywa kompetencje związane z analizą i rozwiązywaniem problemów wynikających ze złożoności i róznorodności projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03Ma kompetencje w zakresie stosowania w życiu i kształtowania postaw prospołecznych: humanizmu, patriotyzmu, i tolerancji oraz otwartości i współpracy w tym w środowiskach wielokulturowych, rozumie korzyści wynikające z mobilności.
I_1A_K04Ma kompetencje do podejmowania działań na rzecz upowszechniania wiedzy na temat właściwego wykorzystywania nowych technologii i szerzenia idei społeczeństwa informacyjnego.
I_1A_K05Ma kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami metodologicznymi dotyczącymi zarządzania projektami.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji projektowej oraz zarządzania projektem z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania.
Treści programoweT-W-2Zarządzanie zespołami projektowymi.
T-W-3Zarządzanie komunikacją, konfiguracją i zmianami.
T-W-6Zarządzanie zasobami projektowymi. Zarządzanie jakością projektu.
T-W-7Zarządzanie ryzykiem projektowym. Zarządzanie wykonaniem, kontrolą i zamykaniem projektu.
T-L-3Przygotowanie Uzasadnienia Biznesowego projektu.
T-L-4Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka projektu.
T-L-8Analiza odchyleń terminów, kosztów. Raportowanie z grup: działań bieżących, kosztów, przydziałów, obciążenia pracą.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony prezentacją multimedialną.
M-3Projekt zespołowy.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona po każdych zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca (pod koniec semestru) na podstawie podsumowania osiągniętych przez studenta efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wymienić mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu.
3,5Potrafi wymienić mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.
4,0Rozumie mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz potrafi wymienić mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.
4,5Rozumie mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.
5,0Analizuje mechanizmy radzenia sobie z problemami prawnymi związane ze złożonością projektu oraz mechanizmy radzenia sobie z pracą w różnorodnych kulturowo zespołach projektowych.