Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: Inżynieria komputerowa
Sylabus przedmiotu Komercjalizacja produktów i usług:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komercjalizacja produktów i usług | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wprowadzenie do informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Poszukiwanie koncepcji nowego produktu lub usługi | 2 |
T-L-2 | Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki | 2 |
T-L-3 | Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów | 2 |
T-L-4 | Badania rynku i preferencji konsumentów | 2 |
T-L-5 | Opracowanie strategii marketingowej | 2 |
T-L-6 | Planowanie realizacji projektu z wykorzystaniem wybranych narzędzi | 2 |
T-L-7 | Analiza uwarunkowań finansowych i dobór źródeł finansowania | 2 |
T-L-8 | Wykorzystanie technik negocjacyjnych | 2 |
T-L-9 | Wykorzystanie baz i rejestrów związanych z ochroną własności intelektualnej | 1 |
T-L-10 | Przygotowanie dokumentacji związanej z rejestracją firmy | 1 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy przedsiębiorczości technologicznej | 2 |
T-W-2 | Modele i strategie biznesowe | 2 |
T-W-3 | Metody twórczego rozwiązywania problemów | 2 |
T-W-4 | Badania rynku i preferencji konsumentów | 2 |
T-W-5 | Strategie komunikacji z otoczeniem i podstawy marketingu | 2 |
T-W-6 | Podstawy zarządzania projektami | 2 |
T-W-7 | Inkubatory przedsiębiorczości i finansowanie przedsięwzięć | 1 |
T-W-8 | Negocjacje w biznesie | 1 |
T-W-9 | Motywacja i rozwój zespołu | 1 |
T-W-10 | Ochrona własności intelektualnej | 1 |
T-W-11 | Uwarunkowania prawne funkcjonowania firm technologicznych | 1 |
T-W-12 | Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w laboratoriach | 18 |
A-L-2 | Konsultacje | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań | 28 |
A-L-4 | Zaliczenie | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 28 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C15.2_W01 Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych. | I_1A_W13 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C15.2_U01 Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową. | I_1A_U07 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C15.2_K01 Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | I_1A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C15.2_W01 Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych. | 2,0 | Student nie posiada zadowalającej wiedzy w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru i wykorzystania podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
3,5 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
4,5 | Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie poprawnie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C15.2_U01 Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową. | 2,0 | Student nie umie przeprowadzić doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. |
3,0 | Student umie przeprowadzić w podstawowym zakresie dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
3,5 | Student umie przeprowadzić dobór podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
4,0 | Student umie przeprowadzić dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
4,5 | Student umie dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
5,0 | Student umie bardzo dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C15.2_K01 Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | 2,0 | Student nie posiada kompetencji społecznych i personalnych związanych z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. |
3,0 | Student posiada podstawowe kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
3,5 | Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
4,0 | Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacja prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
4,5 | Student posiada dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. |
Literatura podstawowa
- A. Osterwalder , Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera., One Press & Helion, Warszawa, 2013
- E. Ries, Metoda Lean Startup, Helion & One Press, Warszawa, 2012
- R. Beverly, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm, Helion, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- Opracowanie zbiorowe, Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych, OnePress, Warszawa, 2018
- M. Cichoń i in., Biblia ebiznesu, Helion, Warszawa, 2013
- M. Sołtysik, M/ Wesołowska, Współczesne trendy w zarządzaniu projektami, Mfiles.pl, Warszawa, 2016