Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy elektrotechniki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy elektrotechniki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 45 3,00,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie modułu Matematyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie podstawowych praw i metod umożliwiających analizę i syntezę obwodów elektrycznych
C-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu stałego
C-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu sinusoidalne zmiennego
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego4
T-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych4
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)4
T-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego9
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi3
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu6
30
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe elektrotechniki. Wielkości i jednostki używane w elektrotechnice. Pojęcia podstawowe teorii obwodów. Właściwości obwodu elektrycznego. Klasyfikacja elementów obwodów elektrycznych. Podstawy topologii obwodów elektrycznych. Klasyfikacja sygnałów elektrycznych.2
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.4
T-W-3Metoda prądów oczkowych4
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych4
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)4
T-W-6Analiza prostych obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego4
T-W-7Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego - metoda symboliczna6
T-W-8Moc w obwodach prądu sinusoidalnie zmiennego2
T-W-9Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi4
T-W-10Analiza obwodów w stanie rezonansu, wykresy wektorowe prądów i napięć, charakterystyki częstotliwościowe4
T-W-11Analiza prostych obwodów z elementami nieliniowymi3
T-W-12Wprowadzenie do analizy obwodów trójfazowych2
T-W-13Wykresy wskazowe obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego2
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)10
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C02_W01
Student zna podstawowe prawa i metody umożliwiające analizę i syntezę obwodów elektrycznych
EL_1A_W01, EL_1A_W04C-1T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-1S-1
EL_1A_C02_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu stałego
EL_1A_W01, EL_1A_W04C-2T-W-11, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4M-1S-1
EL_1A_C02_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu zmiennego
EL_1A_W01, EL_1A_W04C-3T-W-9, T-W-13, T-W-6, T-W-4, T-W-12, T-W-7, T-W-5, T-W-10, T-W-3, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C02_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu stałego.
EL_1A_U06, EL_1A_U10C-5, C-4, C-6T-A-2, T-A-3, T-A-1M-2S-2
EL_1A_C02_U02
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu zmiennego.
EL_1A_U06, EL_1A_U10C-4, C-5, C-6T-A-4, T-A-6, T-A-5M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C02_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
EL_1A_K01, EL_1A_K04, EL_1A_K06C-5, C-4, C-6T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C02_W01
Student zna podstawowe prawa i metody umożliwiające analizę i syntezę obwodów elektrycznych
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C02_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu stałego
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C02_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu zmiennego
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C02_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu stałego.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C02_U02
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu zmiennego.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C02_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Literatura podstawowa

  1. Ryszard Sikora, Tomasz Chady, Przemysław Łopato, Grzegorz Psuj, Elektrotechnika teoretyczna, Wydawnictwo uczelniane Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Szczecin, 2016
  2. Jerzy Osiowski, Jerzy Szabatin, Podstawy teorii obwodów, tom 1, 2 i 3, WNT, Warszawa, 2008
  3. Ryszard Sikora, Elektrotechnika Teoretyczna, tom 1 i 2, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1990

Literatura dodatkowa

  1. Maciej Krakowski, Elektrotechnika Teoretyczna, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa, 1999
  2. Stanisław Bolkowski, Teoria obwodów elektrycznych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2009
  3. Stanisław Bolkowski, Wiesław Brociek, Henryk Rawa, Teoria obwodów elektrycznych: zadania, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego4
T-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych4
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)4
T-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego9
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi3
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe elektrotechniki. Wielkości i jednostki używane w elektrotechnice. Pojęcia podstawowe teorii obwodów. Właściwości obwodu elektrycznego. Klasyfikacja elementów obwodów elektrycznych. Podstawy topologii obwodów elektrycznych. Klasyfikacja sygnałów elektrycznych.2
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.4
T-W-3Metoda prądów oczkowych4
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych4
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)4
T-W-6Analiza prostych obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego4
T-W-7Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego - metoda symboliczna6
T-W-8Moc w obwodach prądu sinusoidalnie zmiennego2
T-W-9Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi4
T-W-10Analiza obwodów w stanie rezonansu, wykresy wektorowe prądów i napięć, charakterystyki częstotliwościowe4
T-W-11Analiza prostych obwodów z elementami nieliniowymi3
T-W-12Wprowadzenie do analizy obwodów trójfazowych2
T-W-13Wykresy wskazowe obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego2
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)10
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_W01Student zna podstawowe prawa i metody umożliwiające analizę i syntezę obwodów elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: - opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów; - syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych
EL_1A_W04Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elektrotechniki, w tym szczegółową wiedzę niezbędną do zrozumienia zależności występujących w obwodach, sieciach, urządzeniach i układach elektrotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie podstawowych praw i metod umożliwiających analizę i syntezę obwodów elektrycznych
Treści programoweT-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych
T-W-3Metoda prądów oczkowych
T-W-1Pojęcia podstawowe elektrotechniki. Wielkości i jednostki używane w elektrotechnice. Pojęcia podstawowe teorii obwodów. Właściwości obwodu elektrycznego. Klasyfikacja elementów obwodów elektrycznych. Podstawy topologii obwodów elektrycznych. Klasyfikacja sygnałów elektrycznych.
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_W02Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu stałego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: - opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów; - syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych
EL_1A_W04Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elektrotechniki, w tym szczegółową wiedzę niezbędną do zrozumienia zależności występujących w obwodach, sieciach, urządzeniach i układach elektrotechnicznych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu stałego
Treści programoweT-W-11Analiza prostych obwodów z elementami nieliniowymi
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)
T-W-3Metoda prądów oczkowych
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_W03Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu zmiennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: - opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów; - syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych
EL_1A_W04Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elektrotechniki, w tym szczegółową wiedzę niezbędną do zrozumienia zależności występujących w obwodach, sieciach, urządzeniach i układach elektrotechnicznych
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu sinusoidalne zmiennego
Treści programoweT-W-9Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi
T-W-13Wykresy wskazowe obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego
T-W-6Analiza prostych obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych
T-W-12Wprowadzenie do analizy obwodów trójfazowych
T-W-7Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego - metoda symboliczna
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)
T-W-10Analiza obwodów w stanie rezonansu, wykresy wektorowe prądów i napięć, charakterystyki częstotliwościowe
T-W-3Metoda prądów oczkowych
T-W-8Moc w obwodach prądu sinusoidalnie zmiennego
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_U01Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu stałego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U06Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
EL_1A_U10Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami umożliwiającymi pomiar podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy elektryczne
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
Treści programoweT-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_U02Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu zmiennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U06Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
EL_1A_U10Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami umożliwiającymi pomiar podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy elektryczne
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
Treści programoweT-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_K01Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
EL_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
EL_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
Treści programoweT-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thevenina i Nortona)
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu
T-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.