Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 9 1,00,38zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs akademicki z zakresu podstaw technologii informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu wykorzystania podstawowych technik do tworzenia i zarządzania projektami.
C-2Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy tworzenia projektów1
T-L-2Definiowanie projektu1
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie2
T-L-4Optymalizacja planu projektu1
T-L-5Kontrola realizacji projektu1
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie1
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu1
T-L-8Zakończenie projektu1
9
wykłady
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.2
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.3
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.1
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu. Zakończenie projektu.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Przygotowanie do zajęć11
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć5
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.6
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A06_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
EL_1A_W17C-1T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1M-2, M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A06_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
EL_1A_U02, EL_1A_U04C-2T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-6M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A06_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
EL_1A_K02, EL_1A_K05C-2T-L-4, T-L-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-6M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A06_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A06_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
2,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie poniżej 3,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,26 do 3,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,76 do 4,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,26 do 4,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
5,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,76 do 5,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A06_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
2,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie poniżej 3,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,26 do 3,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,76 do 4,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,26 do 4,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
5,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,76 do 5,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.

Literatura podstawowa

  1. Sebastian Wilczewski, MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, 2014
  2. Cynthia Snyder, Nancy Muir, MS Project 2013 dla bystrzaków, Helion, Gliwice, 2015
  3. Adam Koszlajda, Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach., Helion, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Chatfield Carl, Johnson Timothy, Microsoft Project 2016 Krok po kroku, Promise, 2016
  2. Opracowanie zbiorowe, Microsoft Office Project 2010 Microsoft Official Academic Course, John Wiley & Sons, 2012
  3. Adam Koszlajda, Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce, Helion, 2018
  4. Marcin Żmirogrodzki, Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie, OnePress, 2018
  5. Carl Chatfield, Timothy Johnson, Microsoft Project 2016. Krok po kroku, APN Promise, 2015
  6. Sebastain Wilczewski, MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne., Helion, 2009
  7. Piotr Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, 2012
  8. Harold Kerzner, Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy tworzenia projektów1
T-L-2Definiowanie projektu1
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie2
T-L-4Optymalizacja planu projektu1
T-L-5Kontrola realizacji projektu1
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie1
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu1
T-L-8Zakończenie projektu1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.2
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.3
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.1
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu. Zakończenie projektu.1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Przygotowanie do zajęć11
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.6
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A06_W01Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W17Ma podstawową wiedzę w zakresie komputerowo wspomaganego procesu zarządzania projektami oraz metod pracy w grupie
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu wykorzystania podstawowych technik do tworzenia i zarządzania projektami.
Treści programoweT-W-3Optymalizacja planu projektu.
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu. Zakończenie projektu.
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: opis
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A06_U01Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
EL_1A_U04Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
Treści programoweT-L-4Optymalizacja planu projektu
T-L-8Zakończenie projektu
T-L-1Podstawy tworzenia projektów
T-L-2Definiowanie projektu
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie
T-L-5Kontrola realizacji projektu
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie
Metody nauczaniaM-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń.
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie poniżej 3,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,26 do 3,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,76 do 4,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,26 do 4,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
5,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,76 do 5,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A06_K01Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudnosci
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera - elektryka, w tym jej wpływu na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
EL_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
Treści programoweT-L-4Optymalizacja planu projektu
T-L-8Zakończenie projektu
T-L-1Podstawy tworzenia projektów
T-L-2Definiowanie projektu
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie
T-L-5Kontrola realizacji projektu
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie
Metody nauczaniaM-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie poniżej 3,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,26 do 3,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,76 do 4,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,26 do 4,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
5,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,76 do 5,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.