Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Platforma LabVIEW:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Platforma LabVIEW
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 9 2,00,56zaliczenie
projektyP7 9 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy informatyki, Informatyka i programowanie obiektowe, Metody matematyczne w elektrotechnice

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
C-2Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
C-3Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do platformy LabView1
T-L-2Nawigacja w programie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje2
T-L-3Rozwiązywanie problemów oraz debuggowanie aplikacji w środowisku LV1
T-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje1
T-L-5Tworzenie aplikacji modułowej w środowisku LV2
T-L-6Tworzenie oraz posługiwanie się strukturami danych w środowisku LV2
9
projekty
T-P-1Wprowadzenie, wybór tematu projektu1
T-P-2Realizacja projektu7
T-P-3Prezentacja projektu1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2praca w domu i przygotowanie dokumentacji40
49
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Praca własna40
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
M-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-01_W03
Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
EL_1A_W11C-1T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-3M-3, M-4, M-2S-1
EL_1A_O07-01_W04
Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
EL_1A_W18C-2T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-3M-3, M-4, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-01_U01
Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView
EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22C-3T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-3M-3, M-4, M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-01_W03
Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
EL_1A_O07-01_W04
Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-01_U01
Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView
2,0Student nie potrafi dobrać niezbędnego narzędzia, typu zmiennych, struktury algorytmów i narzędzi kontrolno - diagnostyczne aby tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
3,0Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
3,5Student zna i potrafi wymienić podstawowe typy zmiennych , struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
4,0Student zna i potrafi zaimplementować podstawowe typy zmiennych , struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
4,5Student zna i potrafi zaimplementować zaawansowane typy zmiennych i zaawansowane struktury algorytmów
5,0Student zna i potrafi zaimplementować zaawansowane typy zmiennych , zaawansowane struktury algorytmów i wzorce projektowe

Literatura podstawowa

  1. Tłaczała Wiesław, Środowisko LabVIEW w eksperymencie wspomaganym komputerowo, WNT, Warszawa, 2002
  2. www.ni.com, MAteriały elektroniczne firmy NI, -, -, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do platformy LabView1
T-L-2Nawigacja w programie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje2
T-L-3Rozwiązywanie problemów oraz debuggowanie aplikacji w środowisku LV1
T-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje1
T-L-5Tworzenie aplikacji modułowej w środowisku LV2
T-L-6Tworzenie oraz posługiwanie się strukturami danych w środowisku LV2
9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie, wybór tematu projektu1
T-P-2Realizacja projektu7
T-P-3Prezentacja projektu1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2praca w domu i przygotowanie dokumentacji40
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Praca własna40
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O07-01_W03Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W11Ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji sieci i instalacji niskiego napięcia oraz instalacji oświetleniowych a także zna techniki oraz oprogramowanie wykorzystywane przy projektowaniu instalacji, zna języki opisu elementów składowych
Cel przedmiotuC-1Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do platformy LabView
T-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje
T-L-6Tworzenie oraz posługiwanie się strukturami danych w środowisku LV
T-L-5Tworzenie aplikacji modułowej w środowisku LV
T-L-3Rozwiązywanie problemów oraz debuggowanie aplikacji w środowisku LV
Metody nauczaniaM-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O07-01_W04Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W18Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki
Cel przedmiotuC-2Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
Treści programoweT-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje
T-L-6Tworzenie oraz posługiwanie się strukturami danych w środowisku LV
T-L-5Tworzenie aplikacji modułowej w środowisku LV
T-L-3Rozwiązywanie problemów oraz debuggowanie aplikacji w środowisku LV
Metody nauczaniaM-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
M-1Metody podające: opis
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O07-01_U01Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
EL_1A_U09Potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych oraz instalacji elektrycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, koszt, funkcjonalność itp.)
EL_1A_U22Ma umiejętności pozwalające na realizację wybranych zadań z kierunków studiów powiązanych z elektrotechniką
Cel przedmiotuC-3Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do platformy LabView
T-L-2Nawigacja w programie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje
T-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje
T-L-6Tworzenie oraz posługiwanie się strukturami danych w środowisku LV
T-L-5Tworzenie aplikacji modułowej w środowisku LV
T-L-3Rozwiązywanie problemów oraz debuggowanie aplikacji w środowisku LV
Metody nauczaniaM-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
M-1Metody podające: opis
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobrać niezbędnego narzędzia, typu zmiennych, struktury algorytmów i narzędzi kontrolno - diagnostyczne aby tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
3,0Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
3,5Student zna i potrafi wymienić podstawowe typy zmiennych , struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
4,0Student zna i potrafi zaimplementować podstawowe typy zmiennych , struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
4,5Student zna i potrafi zaimplementować zaawansowane typy zmiennych i zaawansowane struktury algorytmów
5,0Student zna i potrafi zaimplementować zaawansowane typy zmiennych , zaawansowane struktury algorytmów i wzorce projektowe