Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy

Sylabus przedmiotu Opieka promotora przy przygotowaniu pracy końcowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki społeczne
Profil
Moduł
Przedmiot Opieka promotora przy przygotowaniu pracy końcowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>, Ewa Urbanek <jmyszczyszyn@zut.edu.pl>, Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD2 3 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Słuchacz uczestniczył w seminariach

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy końcowej zgodnie ze standardami pisania pracy, w tym standardami obowiązującymi na Wydziale Ekonomicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Przygotowanie pracy końcowej - opieka promotora3
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Przygotowanie wersji roboczej pracy i konieczne poprawki15
A-PD-2Poprawki po recenzji promotora10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiazanie problemu badawczego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_17_W01
Słuchacz zapoznał się i potrafi samodzielnie pod kierunkiem promotora przygotować pracę końcową.
ZBHP_10A_W04, ZBHP_10A_W01C-1T-PD-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_17_U01
Potrafi samodzielnie przygotować plan pracy i realizować pod kierunkiem promotora pisanie pracy.
ZBHP_10A_U02, ZBHP_10A_U03C-1T-PD-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_17_K01
Wykorzytsanie wiedzy, umiejętności i poruszanych kwestii w działniu praktycznym w tym do zarządzania systemem BHP w firmie
ZBHP_10A_K02, ZBHP_10A_K01C-1T-PD-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_17_W01
Słuchacz zapoznał się i potrafi samodzielnie pod kierunkiem promotora przygotować pracę końcową.
2,0Praca nie spełnia wymagan stawianych przed pracami dyplomowymi
3,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dostatecznym
3,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dosc dobrym
4,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dobrym
4,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_17_U01
Potrafi samodzielnie przygotować plan pracy i realizować pod kierunkiem promotora pisanie pracy.
2,0Słuchacz nie umie wykorzystac wiedzy z zakresu zarzadzania do postawienia i rozwiazania problemu badawczego
3,0Słuchacz umie dostatecznie wykorzystac wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego
3,5Słuchacz umie wykorzystac wiedzę z zakresu zarzadzania do postawienia i rozwiazania problemu badawczego, przy czym sposób i metody realizacji zadania są dobrane i wykorzystane w stopniu dość dobrym
4,0Słuchacz umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób i metody realizacji zadania sa dobrane prawidłowo
4,5Słuchacz umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarzadzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób realizacji zadania wskazuje na więcej niz dobre opanowie tej umiejętności
5,0Słuchacz umie w pełni wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego i prawidłowo realizuje to zadanie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_17_K01
Wykorzytsanie wiedzy, umiejętności i poruszanych kwestii w działniu praktycznym w tym do zarządzania systemem BHP w firmie
2,0Słuchacz nie przygotował pracy, która spełniałaby kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych
3,0Słuchacz przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dostatecznym
3,5Słuchacz przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niz dostatecznym, ale mniej niż dobrym
4,0Suchacy przygotował prac, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dobrym
4,5Suchacz przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz przygotował pracę, która spełnia wszytkie kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Standardy pisania prac obowiązaujące na Wydziale Ekonomicznym, Uchwała nr 384 Rady Wydziału Ekonomicznego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 30 października 2015 roku, 2015

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Przygotowanie pracy końcowej - opieka promotora3
3

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Przygotowanie wersji roboczej pracy i konieczne poprawki15
A-PD-2Poprawki po recenzji promotora10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_17_W01Słuchacz zapoznał się i potrafi samodzielnie pod kierunkiem promotora przygotować pracę końcową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10A_W04Ma podstawową wiedzę w zakresie niezbędnym do zrozumienia celów i zadańsłużby BHP oraz w zakresie identyfikowania zadań służb BHP, stosowania metod odpowiednich do zadań służb BHP a także wiedzę w zakresie właściwego organizowania pracy służb BHP
ZBHP_10A_W01Ma podstawową wiedzę (z dziedziny nauk społecznych, ekonomicznych, prawnych) niezbędną do zrozumienia pozatechnicznych uwarunkowań w osiąganiu bezpiecznych, higienicznych i ergonomicznych warunków pracy, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy związane z procesami pracy lub ze sposobem pracy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy końcowej zgodnie ze standardami pisania pracy, w tym standardami obowiązującymi na Wydziale Ekonomicznym
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie pracy końcowej - opieka promotora
Metody nauczaniaM-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiazanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Praca nie spełnia wymagan stawianych przed pracami dyplomowymi
3,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dostatecznym
3,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dosc dobrym
4,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dobrym
4,5Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_17_U01Potrafi samodzielnie przygotować plan pracy i realizować pod kierunkiem promotora pisanie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10A_U02Ma umiejętność samokształcenia się w zakresie problematyki bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczno-statystyczne, a także symulacje komputerowe do kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, z uwzględnieniem ergonomii potrafi dokonać analizy ryzyka zawodowego z uwzględnieniem wybranych metod, potrafi posłużyć się właściwie dobranymi programami komputerowymi do prowadzenia dokumentacji BHP, w tym zakresie analizy ryzyka zawodowego
ZBHP_10A_U03Potrafi zaprojektować, ocenić zgodnie z przepisami BHP rozwiązania w zakresie pomieszczeń higieniczno – sanitarnych z uwzględnieniem zróżnicowanej struktury zatrudnienia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy końcowej zgodnie ze standardami pisania pracy, w tym standardami obowiązującymi na Wydziale Ekonomicznym
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie pracy końcowej - opieka promotora
Metody nauczaniaM-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiazanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie umie wykorzystac wiedzy z zakresu zarzadzania do postawienia i rozwiazania problemu badawczego
3,0Słuchacz umie dostatecznie wykorzystac wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego
3,5Słuchacz umie wykorzystac wiedzę z zakresu zarzadzania do postawienia i rozwiazania problemu badawczego, przy czym sposób i metody realizacji zadania są dobrane i wykorzystane w stopniu dość dobrym
4,0Słuchacz umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób i metody realizacji zadania sa dobrane prawidłowo
4,5Słuchacz umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarzadzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób realizacji zadania wskazuje na więcej niz dobre opanowie tej umiejętności
5,0Słuchacz umie w pełni wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego i prawidłowo realizuje to zadanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_17_K01Wykorzytsanie wiedzy, umiejętności i poruszanych kwestii w działniu praktycznym w tym do zarządzania systemem BHP w firmie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności służb bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym jej wpływ na środowisko naturalne i pracy oraz związaną z tym świadomość i odpowiedzialność za podejmowane decyzje
ZBHP_10A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy końcowej zgodnie ze standardami pisania pracy, w tym standardami obowiązującymi na Wydziale Ekonomicznym
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie pracy końcowej - opieka promotora
Metody nauczaniaM-1Dyskusja nad zagadnieniem badawczym
M-2prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiazanie problemu badawczego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez promotora pracy i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie przygotował pracy, która spełniałaby kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych
3,0Słuchacz przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dostatecznym
3,5Słuchacz przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niz dostatecznym, ale mniej niż dobrym
4,0Suchacy przygotował prac, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dobrym
4,5Suchacz przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Słuchacz przygotował pracę, która spełnia wszytkie kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu bardzo dobrym