Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Konsulting ekonomiczno-środowiskowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konsulting ekonomiczno-środowiskowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrane aspekty wiedzy z zakresu mikroekonomii i zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.3
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.3
T-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.3
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.3
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.3
15
wykłady
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.2
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.3
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.3
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.5
A-A-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.5
A-A-4Prace domowe.5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Lektura literatury przedmiotu.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna).
M-3Metody eksponujące ( film, ekspozycja).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-3Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach, czas na test do 1h zegarowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E12_W01
Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
Z_1A_W01, Z_1A_W15C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-4S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E12_U01
Umiejętność przygotowania prezentacji bądź raportu w grupie oraz zaprezentowania go. Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych.
Z_1A_U07, Z_1A_U03C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E12_K01
Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
Z_1A_K01, Z_1A_K05, Z_1A_K06C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-4S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E12_W01
Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty. W zakresie prac zespołowych student: nie potrafi zaplanować i wykonać pracy poprawnie i w terminie, nie zgłasza potrzeby pomocy na konsultacjach lub mimo tej pomocy nie osiąga minimalnych standardów wykonania.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. Uzyskuje na ogół poprawny efekt.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym z etapów pracy.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i rozdysponować zadania wg umiejętności oraz zapanować sytuacją projektu poprzez właściwe zmotywowanie do działania. Wykazuje się terminowością i bezbłędnym sposobem prezentacji wyników.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E12_U01
Umiejętność przygotowania prezentacji bądź raportu w grupie oraz zaprezentowania go. Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych.
2,0Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej nie na temat, po terminie, sprzeczne z podanymi zaleceniami lub testu z mniejszą niż 50% liczbą odpowiedzi.
3,0Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi lub merytorycznymi lub test na poziomie powyżej 50%.
3,5Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami merytorycznymi i formalnymi lub test na poziomie od ok. 60%.
4,0Dobrze wykonana praca projektowa, wnioski mogą zawierać drobne błędy, lub test na poziomie od ok. 70%.
4,5Poprawnie i bez błędów, z poprawnym wnioskami, wykonana praca projektowa lub test na poziomie od ok. 80%.
5,0Bardzo dobrze wykonana praca, bez błędów, zawierająca wszystkie wymagane elementy i poprawną analizę merytoryczną oraz wnioski lub test na poziomie ok. 90%.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E12_K01
Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.

Literatura podstawowa

  1. G. Niewęgłowska, Polski program rolnośrodowiskowy na tle programów Unii Europejskiej., IERiGŻ, Warszawa, 2009
  2. Adamowicz M., Przedsiębiorstwa i instytucje rynku rolnego., SGGW, Warszawa, 1997
  3. Dzun W., Przedsiębiorstwa rolne przed i po wejściu Polski do Unii Europejskiej., Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kagan A., Adamski M., Zdzieborska M., Efektywność funkcjonowania wielkoobszarowych gospodarstw rolnych po integracji z Unią Europejską, Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2009
  2. Harasim A., Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju i specjalizacji gospodarstw rolnych., Dział Upowszechniania i Wydawnictw IUNG-PIB (Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy)., Puławy, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.3
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.3
T-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.3
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.3
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.2
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.3
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.3
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.5
A-A-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.5
A-A-4Prace domowe.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Lektura literatury przedmiotu.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E12_W01Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-3Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach, czas na test do 1h zegarowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty. W zakresie prac zespołowych student: nie potrafi zaplanować i wykonać pracy poprawnie i w terminie, nie zgłasza potrzeby pomocy na konsultacjach lub mimo tej pomocy nie osiąga minimalnych standardów wykonania.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. Uzyskuje na ogół poprawny efekt.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym z etapów pracy.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i rozdysponować zadania wg umiejętności oraz zapanować sytuacją projektu poprzez właściwe zmotywowanie do działania. Wykazuje się terminowością i bezbłędnym sposobem prezentacji wyników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E12_U01Umiejętność przygotowania prezentacji bądź raportu w grupie oraz zaprezentowania go. Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej nie na temat, po terminie, sprzeczne z podanymi zaleceniami lub testu z mniejszą niż 50% liczbą odpowiedzi.
3,0Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi lub merytorycznymi lub test na poziomie powyżej 50%.
3,5Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami merytorycznymi i formalnymi lub test na poziomie od ok. 60%.
4,0Dobrze wykonana praca projektowa, wnioski mogą zawierać drobne błędy, lub test na poziomie od ok. 70%.
4,5Poprawnie i bez błędów, z poprawnym wnioskami, wykonana praca projektowa lub test na poziomie od ok. 80%.
5,0Bardzo dobrze wykonana praca, bez błędów, zawierająca wszystkie wymagane elementy i poprawną analizę merytoryczną oraz wnioski lub test na poziomie ok. 90%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E12_K01Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1A_K06Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-3Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach, czas na test do 1h zegarowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.