Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Logistyka w procesach produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka w procesach produkcji
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia, zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu zarządzania procesami sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
C-2Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Logistyka a proces produkcji. Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa.2
T-K-2Koncepcje logistycznego sterowania produkcją2
T-K-3Znaczenie systemów MRP w organizacji produkcji2
T-K-4Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji1
T-K-5Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-K-6Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa2
T-K-7Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
T-K-8Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-K-9Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji2
15
wykłady
T-W-1Logistyka a proces produkcji. Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa.2
T-W-2Koncepcje logistycznego sterowania produkcją2
T-W-3Znaczenie systemów MRP w organizacji produkcji2
T-W-4Wykorzystanie zasady Kaizein w projektowaniu produkcji1
T-W-5Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-W-6Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa2
T-W-7Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
T-W-8Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-W-9Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach15
A-K-2Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z wykładów10
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia teorii z wykładów10
A-W-3Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki w procesach produkcji5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/07_W01
Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
Z_1A_W01, Z_1A_W07, Z_1A_W10, Z_1A_W15, Z_1A_W11C-1T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/07_U01
Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja
Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U06, Z_1A_U10, Z_1A_U03C-2T-K-1, T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-2M-3, M-2S-1, S-2
Z_1A_D2/07_U02
Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U06, Z_1A_U10, Z_1A_U03C-2T-K-1, T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-2M-3, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/07_W01
Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
2,0Nie posiada wiedzy z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,5Posiada ogólną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
4,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach
4,5Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/07_U01
Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja
2,0Nie posiada umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,5Posiada większość umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
Z_1A_D2/07_U02
Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
2,0Nie posiada umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach

Literatura podstawowa

  1. Rudawska A., Logistyka procesów produkcji, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2020
  2. Szymonik A. (red.), Logistyka produkcji : procesy, systemy, organizacja, Difin, Warszawa, 2012
  3. Kulińska E., Busławski A., Zarządzanie procesem produkcji, Difin, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
  2. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
  3. Szpon J., Analiza logistyczna w przedsiębiorstwie, SNIGiR, Szczecin, 2006

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Logistyka a proces produkcji. Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa.2
T-K-2Koncepcje logistycznego sterowania produkcją2
T-K-3Znaczenie systemów MRP w organizacji produkcji2
T-K-4Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji1
T-K-5Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-K-6Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa2
T-K-7Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
T-K-8Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-K-9Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Logistyka a proces produkcji. Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa.2
T-W-2Koncepcje logistycznego sterowania produkcją2
T-W-3Znaczenie systemów MRP w organizacji produkcji2
T-W-4Wykorzystanie zasady Kaizein w projektowaniu produkcji1
T-W-5Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC1
T-W-6Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa2
T-W-7Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.1
T-W-8Metody logistyczne kształtujące przepływy zasobów międzykomórkowe Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa2
T-W-9Znaczenie systemu klasy ERP w organizacji produkcji2
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach15
A-K-2Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z wykładów10
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia teorii z wykładów10
A-W-3Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki w procesach produkcji5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/07_W01Wiedza z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W07Objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W10Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości:, instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu zarządzania procesami sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca.
Treści programoweT-W-1Logistyka a proces produkcji. Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa.
T-W-4Wykorzystanie zasady Kaizein w projektowaniu produkcji
T-W-3Znaczenie systemów MRP w organizacji produkcji
T-W-6Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa
T-W-2Koncepcje logistycznego sterowania produkcją
T-W-5Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
3,5Posiada ogólną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca
4,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach
4,5Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada pełną wiedzę z zakresu procesów sterowania produkcją przy zastosowaniu determinanty czasu i miejsca przedstawioną na wykładach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/07_U01Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu - optymalizacja
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U10Potrafi wykorzystać metody i narzędzia doskonalenia jakości we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
Treści programoweT-K-1Logistyka a proces produkcji. Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa.
T-K-6Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa
T-K-5Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC
T-K-4Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji
T-K-3Znaczenie systemów MRP w organizacji produkcji
T-K-2Koncepcje logistycznego sterowania produkcją
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
3,5Posiada większość umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania cykli wytwórczych przy założeniu fukncji celu, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/07_U02Umiejętność zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U10Potrafi wykorzystać metody i narzędzia doskonalenia jakości we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania cykli wytwórczych przy założeniu funkcji celu, jaką jest szeroko rozumiana optymalizacja oraz pod kątem zastosowania zasad i koncepcji logistycznych.
Treści programoweT-K-1Logistyka a proces produkcji. Systemy przepływów materiałów wewnątrz komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa.
T-K-6Rola uwarunkowań zewnętrznych a płynność produkcji i optymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa
T-K-5Kształtowanie jakości procesu produkcyjnego na przykładzie koncepcji TQM i SPC
T-K-4Wykorzystanie zasady Kaizen w projektowaniu produkcji
T-K-3Znaczenie systemów MRP w organizacji produkcji
T-K-2Koncepcje logistycznego sterowania produkcją
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad i koncepcji logistycznych, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach