Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie

Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia dyplomowa III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny WEk Nauczyciel <Maciej.Nosal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dobór opiekunów prac dyplomowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania i obrony prac dyplomowych
C-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk o zarządzaniu, będącego przedmiotem pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Konsultacje z opiekunem i przygotowanie prezentacji z realizacji pracy dyplomowej/projketu pracy15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A11_W01
Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
Z_1A_W01C-2, C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A11_U01
Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
Z_1A_U14, Z_1A_U18, Z_1A_U03C-2T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A11_W01
Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Nie zaprezentował sposobu realizacji pracy dyplomowej, jej planu i harmonogramu
3,0Student zna zasady dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Zaprezentował syntetycznie postępy w realizcji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A11_U01
Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
2,0
3,0Student przygotował i przedstawił pracę, która stanowi rozwiązanie postawionego problemu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Konsultacje z opiekunem i przygotowanie prezentacji z realizacji pracy dyplomowej/projketu pracy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A11_W01Ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązania problemów badawczych. Zna zasady przygotowania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk o zarządzaniu, będącego przedmiotem pracy
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania i obrony prac dyplomowych
Treści programoweT-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Nie zaprezentował sposobu realizacji pracy dyplomowej, jej planu i harmonogramu
3,0Student zna zasady dyplomowania i przygotowania pracy dyplomowej. Zaprezentował syntetycznie postępy w realizcji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A11_U01Umie przygotować i przedstawić pracę stanowącą rozwiązanie analizowanego problemu badawczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U14Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania
Z_1A_U18Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Rozwiązanie problemu badawczego z obszaru nauk o zarządzaniu, będącego przedmiotem pracy
Treści programoweT-P-1Referowanie przez studentów postepów w realizacji prac dyplomowych. Analiza opracowanych fragmentów prac, dyskusja nad ujęciem problematyki, sposobem wykorzystania materiałów i zastosowanymi metodami badawczymi, sposobem opracowania wyników i sformułowanymi wnioskami. Omówienie przebiegu obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna, prezentacja, metoda przypadków, objaśnianie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości i prawidłowości wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przygotował i przedstawił pracę, która stanowi rozwiązanie postawionego problemu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0