Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie

Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarki nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy gospodarki nieruchomościami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnyc
W-2Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.2
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)3
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)3
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami3
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.2
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.2
15
wykłady
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości2
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości1
T-W-3Rynek nieruchomości1
T-W-4Zasoby nieruchomości1
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd1
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami2
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami2
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi1
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości1
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości2
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1opracowywanie kazusów10
A-K-2Analiza rynku nieruchomości5
A-K-3uczestnictwo w zajęciach15
30
wykłady
A-W-1Przygotowanie referatów10
A-W-2Rozwiązywanie kazusów5
A-W-3uczestnictwo w zajęciach15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1projekt z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-6Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-7Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-8Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-9Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-10Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-11Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-12Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
Z_1A_W02, Z_1A_W10C-3, C-2, C-1T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1M-3, M-4, M-2, M-1S-4, S-8, S-12

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
Z_1A_U01, Z_1A_U17, Z_1A_U21C-3, C-2, C-1T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1M-3, M-4, M-2, M-1S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9
Z_1A_E3_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
Z_1A_U04, Z_1A_U03C-3, C-2, C-1T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-7M-3, M-4, M-2, M-1S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9
Z_1A_E3_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
Z_1A_U05, Z_1A_U16C-3, C-2, C-1T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1M-3, M-4, M-2, M-1S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9
Z_1A_E3_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Z_1A_U05C-3, C-2, C-1T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1M-3, M-4, M-2, M-1S-2, S-3, S-4, S-1, S-7, S-6, S-5, S-8, S-11, S-10, S-12, S-9

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E3_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
Z_1A_K01C-3, C-2, C-1T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-1M-3, M-4, M-2S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9
Z_1A_E3_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
Z_1A_K01, Z_1A_K02C-3, C-2, C-1T-K-5, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-11, T-W-7M-3, M-4, M-2S-2, S-3, S-1, S-7, S-6, S-5, S-11, S-10, S-9

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomosciami
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
3,5Student posiada w stopniu większym niż dostateczny wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
Z_1A_E3_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
2,0Student nie potrafi zorganizowac pracy własnej i zespołu do którego przynalezy.
3,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu bardzo dobrym.
Z_1A_E3_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
Z_1A_E3_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej.
3,5Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób większy niż dostateczny.
4,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób dobry.
4,5Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposóbwiększy niż dobry.
5,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób bardzo dobry.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E3_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób
3,0Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_E3_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Błażej Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami, Lexis nexis, Warszawa, 2010
  2. S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. G. Bieniek, S. Rudnicki, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
  2. M. Nowak, T. Skotarczak, Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, 2010, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.2
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)3
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)3
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami3
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.2
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości2
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości1
T-W-3Rynek nieruchomości1
T-W-4Zasoby nieruchomości1
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd1
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami2
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami2
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi1
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości1
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości2
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1opracowywanie kazusów10
A-K-2Analiza rynku nieruchomości5
A-K-3uczestnictwo w zajęciach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie referatów10
A-W-2Rozwiązywanie kazusów5
A-W-3uczestnictwo w zajęciach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E3_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W10Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-8Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-12Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomosciami
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
3,5Student posiada w stopniu większym niż dostateczny wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedze z zakresu gospodarki nieruchomosciami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E3_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-7Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-6Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-11Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-10Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-9Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E3_U02Umie organizować pracę własną i zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-7Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-6Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-11Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-10Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-9Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zorganizowac pracy własnej i zespołu do którego przynalezy.
3,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E3_U03Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U05Realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Z_1A_U16Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania problemów z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-7Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-6Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-11Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-10Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-9Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E3_U04Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U05Realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
M-1projekt z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-7Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-6Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-8Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-11Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-10Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-12Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-9Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej.
3,5Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób większy niż dostateczny.
4,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób dobry.
4,5Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposóbwiększy niż dobry.
5,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób bardzo dobry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E3_K01Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-7Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-6Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-11Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-10Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-9Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób
3,0Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygtowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E3_K02Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-7Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-6Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-11Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-10Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-9Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.