Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Marketing w handlu i usługach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing w handlu i usługach
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Specyfika działalności usługowej1
T-P-2Hurt i detal w dystrybucji produktów1
T-P-3Handel internetowy1
T-P-4Promocja usług1
T-P-5Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą1
T-P-6Sprzedaż osobista2
T-P-7Technika i technologia sprzedaży1
T-P-8Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług1
T-P-9Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2przygotowanie do zaliczenia17
A-P-3Rozwiązywanie studium przypadku16
A-P-4Przygotowanie pracy grupowej17
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
M-3analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O02_W01
Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej
Z_1A_W04C-1T-P-1, T-P-9, T-P-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O02_U01
Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
Z_1A_U04C-2T-P-6, T-P-3, T-P-1, T-P-4, T-P-2, T-P-5M-3S-3
Z_1A_O02_U02
umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu
Z_1A_U03C-2T-P-9, T-P-8, T-P-7M-2, M-3S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O02_K01
Student potrafi współdziałać w grupie
Z_1A_K01C-2T-P-3, T-P-4, T-P-8, T-P-2, T-P-5M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O02_W01
Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O02_U01
Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_O02_U02
umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Umiejętność organizowania pracy własnej
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O02_K01
Student potrafi współdziałać w grupie
2,0Student nie potrafi współdziałać w grupie
3,0W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa, 1997
  2. Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, Szczecin, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Specyfika działalności usługowej1
T-P-2Hurt i detal w dystrybucji produktów1
T-P-3Handel internetowy1
T-P-4Promocja usług1
T-P-5Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą1
T-P-6Sprzedaż osobista2
T-P-7Technika i technologia sprzedaży1
T-P-8Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług1
T-P-9Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy1
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2przygotowanie do zaliczenia17
A-P-3Rozwiązywanie studium przypadku16
A-P-4Przygotowanie pracy grupowej17
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O02_W01Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-P-1Specyfika działalności usługowej
T-P-9Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy
T-P-8Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O02_U01Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-P-6Sprzedaż osobista
T-P-3Handel internetowy
T-P-1Specyfika działalności usługowej
T-P-4Promocja usług
T-P-2Hurt i detal w dystrybucji produktów
T-P-5Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O02_U02umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-P-9Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy
T-P-8Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
T-P-7Technika i technologia sprzedaży
Metody nauczaniaM-2Pogadanka
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Umiejętność organizowania pracy własnej
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O02_K01Student potrafi współdziałać w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-P-3Handel internetowy
T-P-4Promocja usług
T-P-8Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
T-P-2Hurt i detal w dystrybucji produktów
T-P-5Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą
Metody nauczaniaM-2Pogadanka
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi współdziałać w grupie
3,0W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym