Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych3
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
9
wykłady
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do konweratoriów10
A-K-3Przygotowanie się do kolokwium5
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
30
wykłady
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2zbieranie literatury10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4przygotowanie do wykładów6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Z_1A_W04C-2, C-1T-W-3, T-W-2M-1, M-2S-1, S-3
Z_1A_D1/07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Z_1A_W02C-2, C-1T-K-1, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
Z_1A_D1/07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Z_1A_W04C-2, C-1T-K-1, T-K-5M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U21C-2, C-1T-K-5, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2, S-3
Z_1A_D1/07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Z_1A_U14, Z_1A_U03C-2, C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-5, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-W-8M-1, M-2S-2, S-3
Z_1A_D1/07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Z_1A_U17C-2, C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-5, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Z_1A_K02C-2, C-1T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2
Z_1A_D1/07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Z_1A_K03, Z_1A_K01C-2, C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-5, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-W-8M-1, M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Warszawa, 1997
  2. Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Warszawa, 1995
  3. Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, 2000
  4. Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa, 1997
  5. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Poznan, 2000
  2. Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, 1998
  3. Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Kraków, 2006
  4. Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznan, 2007

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych3
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do konweratoriów10
A-K-3Przygotowanie się do kolokwium5
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2zbieranie literatury10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4przygotowanie do wykładów6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W01Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W02Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W03Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U01Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U02Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U14Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U03Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_K01Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_K02Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Z_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0